Procvičovací cvičení – časování sloves

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Procvičovací cvičení – přímá řeč
Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Ptáci otevřené krajiny
JAKÉKOLIV DALŠÍ POUŽÍVÁNÍ PODLÉHÁ AUTORSKÉMU ZÁKONU.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Seznamování se s angl. jazykem – slovní zásoba – moje rodina
Procvičovací cvičení – věta a souvětí
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovní druhy, jejich určování, tvoření vět
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovesa, časy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické prvky - nekovy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Procvičovací cvičení – slovní druhy a určování podstatných jmen
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zábavná procvičovací cvičení
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Procvičovací cvičení – vzory podstatných jmen
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anorganické sloučeniny - úvod
Seznamování se s angl. jazykem – slovní zásoba, představování Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech.
Procvičování učiva anglického jazyka 1.pololetí Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Ptáci břehů tekoucích vod
Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zástupci dusíkatých derivátů
Procvičování anglického jazyka – hračky, nábytek, předložky
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Seznamování se s angl. jazykem – My classroom, numbers
Roční doby © Petra Lillová
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Seznamování se s angl. jazykem – slovní zásoba – moje rodina
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Procvičování anglického jazyka – porozumění textu Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Procvičovací cvičení – časování sloves Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/21.30.20 VY_32_INOVACE_175 Základní škola Loket, okres Sokolov Procvičovací cvičení – časování sloves Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. ©Mgr. Soňa Patrochová

Název: práce s textem – časování sloves, tvoření vět podle posloupnosti Anotace: pracovní listy jsou určeny k procvičování probraného učiva Autor: Mgr. Soňa Patrochová Jazyk: Český Očekávaný výstup: časování sloves, slovesné časy, osoby a číslo Klíčová slova: čas sloves – přítomný, minulý, budoucí, sloveso být - časování Druh učebního materiálu: pracovní listy Druh interaktivity: Cílová skupina: žáci 1.stupně základní školy Stupeň a typ vzdělávání: 1.stupeň ZŠ - základní Ročník: 4. Vazby na ostatní materiály: učebnice a pracovní sešit ČJ 4.ročník – Nová škola Brno

Slovesa jsou slova, která _____________________________ _____________________________. U sloves určujeme : 1. ___________ 2. ___________ 3. ___________

Slovesa jsou slova, která vyjadřují co osoby , zvířata a věci dělají nebo co se s nimi děje. U sloves určujeme: 1. osobu (já, ty, on, ona, ono, my, vy, oni, ony, ona) 2. číslo ( jednotné a množné) 3. čas (přítomný, minulý, budoucí)

Sloveso „být“ Časuj sloveso být v minulém čase: Číslo jed. Číslo mn. 1. já ____________ 1. my ___________ 2. ty ____________ 2. vy ___________ 3. on, ona, ono 3. oni, ony, ona ______________ _______________

Sloveso „být“ Časuj sloveso být v budoucím čase: Číslo jed. Číslo mn. 1. já ____________ 1. my ___________ 2. ty ____________ 2. vy ___________ 3. on, ona, ono 3. oni, ony, ona ______________ _______________

Sloveso „být“ Časuj sloveso být v přítomném čase: Číslo jed. Číslo mn. 1. já ________ 1. my _________ 2. ty ________ 2. vy _________ 3. on, ona, ono ___ 3. oni, ony, ona ____

Sloveso „být“ Časuj sloveso být v budoucím čase: Číslo jed. Číslo mn. 1. já budu 1. my budeme 2. ty budeš 2. vy budete 3. on, ona, ono bude 3. oni, ony, ona budou

Sloveso „být“ Časuj sloveso být v minulém čase: Číslo jed. Číslo mn. 1. já jsem byl 1. my jsme byli 2. ty jsi byl 2. vy jste byli 3. on, ona, ono 3. oni, ony, ona byl, byla, bylo byli, byly, byla

Sloveso „být“ Časuj sloveso být v přítomném čase: Číslo jed. Číslo mn. 1. já jsem 1. my jsme 2. ty jsi 2. vy jste 3. on, ona, ono je 3. oni, ony, ona jsou

Najdi v textu slovesa a urči u nich osobu, číslo a čas. Honzík pomáhá tatínkovi v jeho dílně. Pracují tam se dřevem. Velká prkna hoblují a rozřezávají na menší části. Z nich pak vyrábějí poličky, skříňky a další nábytek. Honzíkovi se v dílně moc líbí, ale musí být opatrný, aby se nepořezal.

Najdi v textu slovesa a urči u nich osobu, číslo a čas. Honzík pomáhá tatínkovi v jeho dílně. Pracují tam se dřevem. Velká prkna hoblují a rozřezávají na menší části. Z nich pak vyrábějí poličky, skříňky a další nábytek. Honzíkovi se v dílně moc líbí, ale musí být opatrný, aby se nepořezal. sloveso Osoba Číslo Čas Infinitiv pomáhá 3. Jed. přítomný Pomáhat pracují Mn. Pracovat hoblují Hoblovat rozřezávají rozřezávat vyrábějí vyrábět Líbí se Líbit se musí muset být infinitiv nepořezal minulý nepořezat

Doplň do vět vhodná slovesa v čase přítomném a věty s podtrženými slovy dej do minulého času. Sova Auto Vítr Slunce Voda Pes Stromy Děti Hodiny Štěkat Téct Kvést Tikat Troubit Houkat Hřát Foukat Skotačit

Doplň do vět vhodná slovesa v čase přítomném a podtržené věty dej do času minulého. Sova houká. Auto troubí. Vítr fouká. Slunce hřeje. Voda teče. Pes štěká. Stromy kvetou. Děti skotačí. Hodiny tikají. Sova houkala. Auto troubilo. Vítr foukal. Slunce hřálo. Voda tekla. Pes štěkal.

Vylušti osmisměrku Najdi: 1. zpívat 2.os.č. jed., č. přít. 2. hledat 3.os.,č.mn. ,č.min 3. létat 2.os.,č.mn.,č.přít. 4. padat 1.os.,č.mn.,č.přít. 5. hrabat 2.os., č.jed.,č.bud. 6. utíkat 3.os.,č.jed.,č.min 7. nosit 2.os.,č.jed.,č.přít. 8. bolet(ono) 3.os.,č.jed.,č.min. 9. koupat se 2.os.,č.jed., č.min. J P A D Á M E S N U H L I O T Z Š É K Í Č V B R

Vylušti osmisměrku Najdi: 1. zpívat 2.os.č. jed., č. přít. 2. hledat 3.os.,č.mn. ,č.min 3. létat 2.os.,č.mn.,č.přít. 4. padat 1.os.,č.mn.,č.přít. 5. hrabat 2.os., č.jed.,č.bud. 6. utíkat 3.os.,č.jed.,č.min 7. nosit 2.os.,č.jed.,č.přít. 8. bolet(ono) 3.os.,č.jed.,č.min. 9. koupat se 2.os.,č.jed., č.min. J P A D Á M E S N U H L I O T Z Š É K Í Č V B R

Základní škola Loket, okres Sokolov Seznam použité literatury a pramenů: 1. Zdroj - 2. Zdroj – PHDR. JAROMÍRA KVAČKOVÁ. <i>Český jazyk 4 nově</i>: <i>Pracovní sešit pro 4. ročník</i>. Tiskárna Nový Malín: NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7289-210-5. JANÁČKOVÁ, Mgr. Zita a PaedDr. Hana MÜHLHAUSEROVÁ. Český jazyk 4: učebnice pro 4. ročník. 2. Brno: Nová škola s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7289-176-4. Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Soňa Patrochová Základní škola Loket, okres Sokolov patrochovas@seznam.cz Květen 2012