Slovní úlohy na společnou práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci − 2
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Slovní úlohy řešené rovnicí II.
Tvorba výrazů s proměnnou
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Pythagorova věta a její odvození
Slovní úlohy o společné práci − 3
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Slovní úlohy o společné práci
Definiční obor lomeného výrazu – podmínky, kdy má lomený výraz smysl
Lomený výraz – podmínky, kdy je lomený výraz roven nule
Slovní úlohy o společné práci
Konstrukce obecného čtyřúhelníku - Thaletova kružnice
Algebraické výrazy – početní operace
Vzájemná poloha dvou kružnic
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují.
Slovní úloha o společné práci
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Lomené výrazy – násobení a dělení
Digitální učební materiál
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Konstrukce trojúhelníku - Thaletova kružnice
Slovní úlohy o společné práci
Lomený výraz – definice, vlastnosti
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním lineárních rovnic. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují lineární rovnice.
Jednotky času - procvičování
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy o společné práci
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.02 Číselné výrazy
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Česká republika: vodstvo
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_16_Slovní úlohy o společné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Základní škola Čelákovice
Rovnice ve slovních úlohách III.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o společné práci − 2
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Slovní úlohy o společné práci
Transkript prezentace:

Slovní úlohy na společnou práci VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.10 Slovní úlohy na společnou práci Anotace: Prezentace žáka vede při řešení slovních úloh na společnou práci včetně zápisu slovní úlohy, výpočtu sestavením rovnice a zápisu odpovědi. Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český Očekávaný výstup: Analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Druhý stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Osmý ročník základní školy

Řešení slovních úloh na společnou práci Nádrž se naplní jedním přítokem za 42 minut. Druhým přítokem by se naplnila za 7 minut. Za jak dlouho se nádrž naplní, budou-li otevřeny oba přítoky současně? nádrž (min) za 1 min (nádrž) za x min (nádrž) Zk. za min (nádrž) 1. přítok 2. přítok Společně 42 7 x Sestavíme a vyřešíme rovnici.

Řešení slovních úloh na společnou práci /·42 x + 6x = 42 7x = 42 /:7 x = 6 x = 6 min Provedeme zkoušku do tabulky.

Řešení slovních úloh na společnou práci nádrž (min) za 1 min (nádrž) za x min (nádrž) Zk. za 6 min (nádrž) 1. přítok 2. přítok Společně 42 7 x Při současném otevření obou přítoků se nádrž naplní za 6 minut.

Řešení slovních úloh na společnou práci Tomáš vyrobí sám polici za 5 hodin. Aby byl hotov o 1 hodinu dříve, přizval si na pomoc Marka. Za jak dlouho by stejnou polici vyrobil Marek sám? police (h) za 1 h (police) za 4 h (police) Zk. za 4 h (police) Tomáš Marek Společně 5 x 4 Sestavíme a vyřešíme rovnici.

Řešení slovních úloh na společnou práci /·5x, [x ≠ 0] 4x + 20 = 5x /– 20 – 5x – x = – 20 /·(-1) x = 20 x = 20 h Provedeme zkoušku do tabulky.

Řešení slovních úloh na společnou práci police (h) za 1 h (police) za 4 h (police) Zk. za 4 h (police) Tomáš Marek Společně 5 x 4 Marek by sám vyrobil polici za 20 hodin.

Řešení slovních úloh na společnou práci Automat vykoná danou práci za 12 dní, druhý automat vykoná tutéž práci za 18 dní. Za kolik dní byla vykonána stejná práce, jestliže první dva dny pracoval jen prvním automat, zbývající dny pracovaly oba automaty? 1. automat o 2 dny déle 2. automat Společně práce (dny) za 1 den (práce) za x h (práce) Zk. za dní (práce) 12 18 x+2 x Sestavíme a vyřešíme rovnici.

Řešení slovních úloh na společnou práci /·36 3(x + 2) + 2x = 36 3x + 6 + 2x = 36 5x + 6 = 36 /– 6 5x = 30 /:5 x = 6 x = 6 dní Provedeme zkoušku do tabulky.

Řešení slovních úloh na společnou práci 1. automat o 2 dny déle 2. automat Společně práce (dny) za 1 den (práce) za x h (práce) Zk. za 6 dní (práce) 12 18 x+2 x Automaty vykonaly práci za 9 dní.