Slovní úlohy o společné práci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy řešené rovnicí II.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy o společné práci − 3
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Přímá a nepřímá úměrnost
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Slovní úlohy na společnou práci
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Řešení stejnosměrných obvodů
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Slovní úlohy o společné práci
řešené soustavou rovnic
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
NEROVNICE Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Kdo chce být milionářem ?
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Slovní úlohy řešené TROJČLENKOU
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Slovní úloha o společné práci
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Digitální učební materiál
Goniometrické funkce pro III. ročník
DĚLITELNOST Prvočísla Dělitel Násobek Znaky dělitelnosti Čísla složená.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Slovní úlohy o společné práci
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Lineární funkce Zdeňka Hudcová Přehled učiva ÚvodÚvod Definice a=b=0 a=0 b=0 Vyšetření monotonie Průsečík s y Úkol 1 Úkol 2Definice a=b=0a=0 b=0Vyšetření.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
MATEMATIKA Pro tříletý učební obor Číšník – servírka
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Slovní úlohy o společné práci
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Rovnice ve slovních úlohách III.
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy na společnou práci
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci
Transkript prezentace:

Slovní úlohy o společné práci Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Slovní úlohy o společné práci K učebnici Calda, E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 1. díl Prometheus, 2002, s. 148 Přehled učiva MilanHanuš

Do skupiny úloh o společné práci řešených pomocí rovnice patří příklady s otázkou „Za jak dlouho splní podmínku úlohy společně?“ Postup: 1. Za neznámou (x) určíme čas společné práce. 2. Určíme část společné práce, kterou vykoná za x každý pracovník. 3. Sestavíme rovnici. Společně musí udělat 1 dílo, jeho část, nebo daný počet prací.

Podporuje vzdělání a rovnost přístupu na trh práce Příklad: Jan by vykopal jámu za 4 hodiny. Áda za 2 hodiny. Za jak dlouho vykopou jámu společně? Čas společné práce ………. x hodin Jan za x hodin vykope ……. jámy Áda za x hodin vykope …… jámy Spolu za x hodin vykopou … 1 jámu Podporuje vzdělání a rovnost přístupu na trh práce Společné vykopou jámu za jednu hodinu a dvacet minut.

Příklad: Menší čerpadlo vyprázdní jímku za 30 hodin. Větší za 20 hodin Příklad: Menší čerpadlo vyprázdní jímku za 30 hodin. Větší za 20 hodin. V kolik hodin vyprázdní jímku 2 velká a 3 malá čerpadla, když budou zapnuta společně v 8:15 hodin? Čas společné práce ………. x hodin od 8:15 Menší čerpadlo za x hodin vyčerpá ……. jímky Větší čerpadlo za x hodin vyčerpá ……. jímky Spolu všechna čerpadla za x hodin vyprázdní … 1 jímku Čerpadla budou pracovat 5 hodin. Jámu tedy vyprázdní v 8:15 + 5 = 13:15 hod. Čerpadla vyprázdní jámu odpoledne ve čtvrt na dvě.

Čas společné práce ………. x hodin od 5:50 hodin Příklad: Jana a Tom škrábou 50 kg brambor. Jana by je oškrábala za 5 hodin a Tom oškrábe 5 kg brambor za hodinu. Začali spolu škrábat v 5:50 hod., ale Tom 20 minut před koncem odešel připravovat bujón. V kolik hodin budou mít oškrábané brambory? Čas společné práce ………. x hodin od 5:50 hodin Jana za x hodin oškrábe ……. pytle 20 minut = 20/60 hod. 20 min bude škrábat jen Jana, která za tu dobu již oškrábe pytle. O toto množství budou spolu škrábat méně. Tom za x hodin oškrábe ……. pytle Spolu oškrábou ……………… 1 - pytle Jana s Tomem oškrábou brambory v 9 hodin.

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR K O N E C TEST Zpět

TEST Automechanik a Opravář zemědělských strojů A 1. Karel a Václav vlastní autoservis. Karel by stihl vyřídit objednané zakázky za 56 hodin. Václav za 44 hodin. Za kolik osmihodinových směn vyřídí objednané zakázky společně? 2. Větším přítokem se naplní cisterna za 10 hodin a menším za 12 hodin. Za jak dlouho se oběma přítoky naplní nádrž, která je již z 1/3 zaplněna? 3. Řešte rovnici x/5 – x/4 = 1/10 B 1. Karel a Václav vlastní autoservis. Karel by stihl vyměnit kola se zimním dezénem na objednaných vozidlech za 56 minut. Václav za 44 minut. Za jak dlouho vymění společně kola na polovině vozidel? 2. První závod splní zakázku za 7 dní a druhý za osm. Za jak dlouho splní tutéž zakázku společně, pracuje-li první závod nejdříve dva dny sám a pak již společně s druhým závodem až do vypracování celé zakázky. 3. Řešte rovnici x/6 – x/4 = 1/12 VÝSLEDKY

TEST Kuchař, Zedník A 1. Karel a Václav vlastní restauraci. Karel by stihl vyřídit objednané zakázky za 56 minut. Václav o 12 minut dříve. Za kolik minut vyřídí objednané zakázky společně? 2. Větším přítokem se naplní cisterna za 10 hodin a menším za 12 hodin. Za jak dlouho se oběma přítoky naplní nádrž, která je již z 1/3 zaplněna? 3. Řešte rovnici x/5 – x/4 = 1/10 B 1. Karel a Václav vlastní restauraci. Karel by stihl vyřídit objednané zakázky za 36 minut. Václav za 24 minut. Za jak dlouho vyřídí společně tři pětiny zakázek? 2. První závod splní zakázku za 7 dní a druhý za osm. Za jak dlouho splní tutéž zakázku společně, pracuje-li první závod nejdříve dva dny sám a pak již společně s druhým závodem až do vypracování celé zakázky. 3. Řešte rovnici x/6 – x/4 = 1/12 VÝSLEDKY

VÝSLKEDKY Automechanik a Opravář zemědělských strojů A 1. 56 · 44 : (56+44) : 8 = 3,08 směny 2. 60 · 2 : 3 : (6 + 5) = 3,64 hod = 3 h 38 min 24 s 3. x = -2 B 56 · 44 : 2 : (56 + 44) = 12,32 h = 12 h 19,2 min 2. 7 · 8 · 5 :7 : (7 + 5) +2 = 51/3 dne 3. x = -1

VÝSLEDKY Kuchař, Zedník A 1. 56 · (56 – 12) : (56 + 14) = 24,64 min = 12 min a 38,4 s 2. 60 · 2 : 3 : (6 + 5) = 3,64 hod = 3 h 38 min 24 s 3. x = -2 B 1. 36 · 24 · 3 : 5 : (36 + 24) = 8,64 min = 8 min a 38,4 s 2. 7 · 8 · 5 :7 : (7 + 5) +2 = 51/3 dne 3. x = -1