CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrický proud v kovech
Advertisements

Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrický obvod III..
Obvod plus vnitřek zdroje napětí
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli vedle sebe
Tato prezentace byla vytvořena
ELEKTRICKÝ PROUD – CO UŽ VÍME
Tato prezentace byla vytvořena
Elektrické obvody Dělení elektrických obvodů Jednoduchý el. obvod
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Spojování rezistorů Jak se značí odpor a jakou má jednotku
Na obrázku jsou vzájemně propojeny žárovka a baterie. Žárovka svítí
Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
Reostat. Dělič napětí (potenciometr)
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Ohmův zákon, Kirchhoffovy zákony a jejich praktické aplikace
O elektrických veličinách v sítích
VY_32_INOVACE_08-11 OHMŮV ZÁKON.
Měření činného výkonu Ing. Jaroslav Bernkopf Měření činného výkonu
Měření elektrického odporu
Název materiálu: ŘAZENÍ SPOTŘEBIČŮ – výklad učiva.
FY_097_ Rozvětvený elektrický obvod_Výsledný odpor rezistorů za sebou
SPOJOVÁNÍ KONDENZÁTORŮ
Výsledný odpor rezistorů spojených vedle sebe
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
SLOŽENÝ OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU.
KIRCHHOFFOVÝCH ZÁKONŮ
32.1 Elektrický odpor - PROUD A NAPĚTÍ V SÉRIOVÉM ZAPOJENÍ SPOTŘEBIČŮ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_MĚŘENÍ.
Fyzika + Elektřina. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1 Číslo.
VÝKON STŘÍDAVÉHO PROUDU
Základy elektrotechniky
Elektronická učebnice - II
Výsledný odpor rezistorů spojených za sebou
ELEKTRICKÁ PRÁCE A VÝKON
VY_32_INOVACE_08-12 Spojování rezistorů.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Práce a výkon v obvodu stejnosměrného proudu
Elektrický proud.
OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU
Kirchhoffovy zákony Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Motivace žáků ZŠ a SŠ pro vzdělávání v technických oborech.
Rezistor VY_30_INOVACE_ELE_726 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Řazení rezistorů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Kříž. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Paralelní zapojení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Spojování rezistorů.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
OHMŮV ZÁKON PRO UZAVŘENÝ ELEKTRICKÝ OBVOD.
ELEKTRICKÁ PRÁCE A VÝKON
KIRCHHOFFOVÝCH ZÁKONŮ
Paralelní zapojení rezistorů
OBVOD STŘÍDAVÉHO PROUDU
VÝKON STŘÍDAVÉHO PROUDU
Sériové zapojení rezistorů
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Transkript prezentace:

CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU ZA SEBOU A VEDLE SEBE Zapojení spotřebičů do elektrického obvodu zapojení spotřebičů za sebou (sériové zapojení) zapojení spotřebičů vedle sebe (paralelní zapojení)

CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU ZA SEBOU + + - - V Celkové napětí mezi vnějšími svorkami rezistorů spojených za sebou se rovná součtu elektrických napětí mezi svorkami jednotlivých rezistorů.

Celkový odpor obou rezistorů A - Celkový odpor dvou rezistorů spojených za sebou se rovná součtu elektrických odporů jednotlivých rezistorů.

Celkový odpor rezistorů spojených za sebou + - A Vztah pro celkový odpor dvou rezistorů spojených za sebou platí pro libovolný počet rezistorů spojených za sebou.

CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU VEDLE SEBE A V V A A V obvodu jsou dva rezistory spojené vedle sebe. Ampérmetry měří proudy I1 a I2 procházející jednotlivými rezistory a proud I procházející nerozvětvenou částí obvodu. Mezi svorkami každého rezistoru u rezistorů zařazených vedle sebe je stejné napětí U.

A V V A A - Převrácená hodnota celkového odporu dvou rezistorů spojených vedle sebe se rovná součtu převrácených hodnot odporů obou rezistorů.

Nezapomeňte na Zápis: Řešení: + nákres a Odpověď: !!! Řešte úlohu V obvodu jsou zapojeny za sebou dva rezistory. Změřili jsme, že jimi prochází proud I = 0,2 A. Mezi svorkami prvního rezistoru jsme naměřili napětí U1=3,6 V, mezi svorkami druhého rezistoru U2 = 2,4 V. Určete odpory R1 a R2 obou rezistorů a celkový odpor R. Určete poměr odporů R1 a R2 a porovnejte ho s poměrem napětí U1 a U2. Nezapomeňte na Zápis: Řešení: + nákres a Odpověď: !!! Výsledky: R1 = 18 W, R2 = 12 W, R = 30 W,

Řešte úlohu Výsledky: R = 6 W, 2:3, 3:2 Dva rezistory s odpory R1 = 10 W a R2 = 15 W jsou v elektrickém obvodu spojeny vedle sebe. Mezi svorkami rezistoru je napětí U = 6 V. Určete celkový odpor obou rezistorů. Porovnejte poměr odporů R1 : R2 s poměrem proudů I1 : I2. Nezapomeňte na Zápis: Řešení: + nákres a Odpověď: !!! Výsledky: R = 6 W, 2:3, 3:2