Sukulenty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Příprava rostlin a živočichů na zimu
Semenné rostliny 4. ročník
Semenné rostliny, rostlinné orgány
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Primární krycí pletiva
Jak se rostliny přizpůsobily
Povodeň Vaše kořeny měly málo kyslíku. Proto částečně odumřely a musíte investovat do vytvoření nových. Odevzdejte do banku 5 J. (Pokud máte méně joulů,
Pouš ť. Sukulenty Sukulenty jsou rostliny, které umí uchovávat ve svém těle vodu. Tím přežijí i velmi velká vedra.
Veronika Rozehnalová a Kristýna Kořínková
Listnaté stromy a keře 4. ročník
LIST nadzemní orgán vyrůstající ze stonku
Mechanické vlastnosti kapalin Co už víme o kapalinách
Wisteria floribunda.
LIST.
POUŠTĚ.
Krokusy Krokus je známý jako šafrán
Rostliny rybníka a jeho okolí
Rostlinné orgány - list
Přechod rostlin na souš
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
Pokojové rostliny Pokojové rostliny Jana Novotná.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
TLUSTICOVITÉ Crassulaceae.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Rostlinné orgány - kořen
Vegetativní orgány rostlin
TLUSTICOVITÉ (Crassulaceae)
Uspořádání rostlinného těla
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zvětrávání a činnost větru
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
LIST.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA ČELEĎ: SÍTINOVITÉ
PLETIVA VY_52_INOVACE_B1 – 31 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
LIST Funkce Tvary listu.
VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s rostlinami na suchých stanovištích Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_32_INOVACE_11_EKOSYSTÉMY_DEŠTNÝ PRALES ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodovědná praktika, rostlinná.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Přírodopis – 8. ročník, Kůže
BOTANIKA Procvičování pojmů
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
Diana Šťastná Gymnázium Židlochovice Oktáva, cvičení z biologie
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Vegetativní orgány LIst
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_112_List
Dělení rostlin Podle způsobu rozmnožování výtrusné – nekvetou,
LES A JEHO VÝZNAM Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. Č. DUMu: VY_52_INOVACE_448.
VY_32_INOVACE_11_Z4 14. POUŠTĚ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
Jako ryba ve vodě Kopřiva africká.
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Anatomie rostlinných orgánů
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN VY_32_INOVACE_06
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_11_Tropický pás
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Stonek. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Osoblaha, příspěvková org.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Botanika.
Vegetativní orgány kořen.
Transkript prezentace:

Sukulenty

Název sukulenty je odvozen z řeckého slova SUKUS - šťáva. Stonkové Listové Ukládají vodu do stonku, listy se redukovaly na minimum, často se přeměnily na trny. Ke stonkovým sukulentům patří většina kaktusů. Ukládají vodu do listů, stonky se redukovaly na minimum. K listovým sukulentům patří většina nekaktusových sukulentů. Název sukulenty je odvozen z řeckého slova SUKUS - šťáva. mapa výskytu

Stonkové sukulenty - přizpůsobení Mívají žebra Mívají chlupy Mívají trny Aby se mohly roztahovat podle potřeby. Když mají v sobě hodně vody, tak se roztáhnou, a když ne, tak se naopak stáhnou. Bílá barva snižuje, odráží sluneční záření a chlupy zastiňují celý kaktus. Tím snižují výpar. Jednak jako obranu proti zvířatům, jednak je mají místo listů, aby zmenšily výpar.

Mívají silnou vrstvu kutikuly Velké květy rychle upoutají a přilákají opylovače, takže rostlina nemusí kvést dlouho, a proto nevypaří mnoho vody. Mívají velké květy Mívají tvar koule či válce Mívají silnou vrstvu kutikuly Koule či válec má nejvýhodnější poměr mezi objemem a plochou. Velký objem umožní skladovat maximum vody, malá plocha omezuje výpar. Mají ji, aby minimalizovali výpar. zpět

Listové sukulenty - přizpůsobení Mívají listové růžice Mívají okénka v listech Voda stéká po listech ke kořenům. Navíc růžice chrání půdu kolem kořenů před výparem. V případě zavátí pískem či zasypání kaménky vykukují rostlinám jen vršky listů. Díky okénkům proniká do rostliny sluneční záření, takže rostlina může provádět fotosyntézu i uvnitř. Zvětšuje tak plochu pro fotosyntézu. zpět

Nekaktusové sukulenty zpět Kaktusy Nekaktusové sukulenty