Obsádky rybníků.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení produkční účinnosti krmiv
Advertisements

Spoluřešitelé: RNDr. Richard Faina
„Realizace opatření na Brněnské údolní nádrži“. Přípravná realizační opatření  Letecká aplikace vápenného hydrátu na obnažené dno nádrže, listopad 2007,
Výpočet mzdy - příklady
Shrnutí výhod při použití plukotraku 1.
PRÁCE VYKONANÁ PLYNEM.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Procenta Výpočet procentové části
CNC obrábění a tvarové hranění na stroji Homag BAZ 222
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výživa a krmení ryb v různých produkčních systémech
ENERGIE ve výživě koní.
Nauka o podniku Seminář 6..
Slovní úlohy – směsi 4..
Výpočet práce z výkonu a času. Účinnost
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Chov ryb -rybníky.
V ý p o č t y p l o c h Milan HanušPřehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
Současný stav rybníků a možné příčiny rozvoje planktonních sinic
Degradační procesy Magnetické vlastnosti materiálů přehled č.1
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Technologie produkce ryb
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Termika příklady.
HDD a zdroj mého PC Dano Vladislav 2ITb. HDD Spotřeba v idle - 3,6–4,8 W Cache – 16MB Kapacita plotny – 250GB Počet ploten – 2 Počet hlaviček – 4 Hlučnost.
WINALITE Jeden svět Jeden tým Jeden sen Zveme Vás ke spolupráci
Kdo chce být milionářem ?
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
OBRAT STÁDA Uzavřený: všechna zvířata se vrací a chovají v jednom chovu Otevřený: - nákup pro obnovu -různé modifikace podle kategorie,specializace,koncentrace.
Výkon (Učebnice strana 22 – 24)
Intenzivní odchov plůdku ryb
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Produkce mléka komplexní užitková vlastnost samic savců
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Mapa zájmu - plány.
Deterministické modely zásob Model s optimální velikostí objednávky
Fyzika 2. stupeň VY_52_INOVACE_01_12 Hustota látky
ROK 2012 NASAZENÍ REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva komise pro kontrolu zarybn ě ní.
Výnosová hodnota lesa Důchodová hodnota lesa Kapitálová hodnota lesa
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení desetinným číslem
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
v programu MS PowerPoint
Slovní úloha – procenta Běloun 33/36
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
Realizace opatření na Brněnské údolní nádrži
SEZNAM REVÍRŮ Pstruhové – 28 km, 16,0 ha
Střední škola rybářská a vodohospodářská
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ROK 2011 HOSPODÁ Ř SKÉ VÝSLEDKY MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC.
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
Zaokrouhlování 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Znaky dělitelnosti.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
CHOV DRŮBEŽE Velkochovy Malochovy.
složení roztoků, hmotnostní zlomek, procentová koncentrace
ROK 2010 HOSPODÁ Ř SKÉ VÝSLEDKY MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC.
Jednotlivé polykultury  Základní skupiny ryb  Polykultury.
Rybníkářství věkové kategorie plánování obsádek výpočet obsádky
Transkript prezentace:

Obsádky rybníků

Pojmy: Vyžírací tlak obsádek … Záchovná dávka … Produkční dávka … Nordquistova křivka …

Pojmy: Rozdělení obsádek: Vyžírací tlak obsádek … Záchovná dávka … Produkční dávka … Nordquistova křivka … Rozdělení obsádek: Jednodruhové x vícedruhové (polykulturní) Normální x zhuštěné Obsádky smíšené

Faktory pro stanovení obsádek: Množství ryb Druh Věková kategorie Kusová hmotnost Kusový přírůstek Obsádkový plán se připravuje už na podzim abychom včas zajistili: Komorovaní Výlovy Zimovaní Letnění Potřebu krmiva

Hodnocení úrodnosti rybníků: Na úrodnost příznivě působí: průměrná hloubka 1 – 1,5 m Střední výměra 5 – 20 ha (100 ha) Okrajky nezanesené, tzv. nevyrostlé z vody Stálý vodní režim Chráněná slunečná poloha Dno hlinité, úrodné + vrstva aktivního bahna Intenzifikační faktory Správně stanovená obsádka

Bonitní třídy rybníků:

Požadavky na kusovou hmotnost kapra:

Rozdělení přírůstku kapra v průběhu roku:

Jednodruhová normální obsádka: Walter Judin O = celková obsádka (ks) P = přirozený přírůstek |(kg.ha-1) h = katastrální výměra rybníka (ha) p = plánovaný kusový přírůstek (kg) z = ztráty (%) v = přežití (%)

Příklad č. 1: Rybník s výměrou 76 ha Přirozená produkce 190 kg.ha-1 Odchov K2 – K3 Násada – 250 g K3 – 950 g Přežití 80 % Výsledek: 25 786 ks

Obsádky na více roků:

Příklad č. 2: Výsledek: 12 232 ks Rybník s výměrou 52 ha Přirozená produkce 1. rok 240 kg.ha-1 Přirozená produkce 2. rok 210 kg.ha-1 Odchov K3 – K5 Násada – 900 g K4 – 1900 g K5 – 3100 g Ztráty 1. rok 10 % Ztráty 2. rok 5 % Výsledek: 12 232 ks

Zhuštěná jednodruhová obsádka: Walter Judin O = celková obsádka (ks) P = přirozený přírůstek |(kg.ha-1) h = katastrální výměra rybníka (ha) p = plánovaný kusový přírůstek (kg) z = ztráty (%) v = přežití (%) Pk= přírůstek z přikrmování

Příklad č. 3: Rybník s výměrou 23 ha Přirozená produkce 210 kg.ha-1 Odchov K3 – K4 Násada – 1200 g K3 – 2400 g Přežití 90 % Máme k dispozici 20 t pšenice (FCR = 4) Výsledek: 9 100 ks

Polykulturní obsádky: Janeček, Přikryl Oi = obsádka doplňkové ryby (ks) Pkapor = celková produkce kapra |(kg.ha-1) h = katastrální výměra rybníka (ha) ai = produkce doplňkové ryby oproti K (%) vi = přežití(%) Mi= kusová hmotnost doplňkové ryby – výlov mi= kusová hmotnost doplňkové ryby – násada ko= korekce pro 2. rok

Příklad č. 4: Rybník s výměrou 10 ha Přirozená produkce 250 kg.ha-1 Odchov K2 – K3 Násada K2 – 200 g ; K3 - 910g Násada L1 – 20 g ; L2 -150g -Přežití K - 85 % Přežití L - 70 % Výsledek: 4 143 ks kapra 2 747 ks lína

Příklad č. 5: Stejné zadání Dosáhli jsme v minulém roce hmotnost lína 150 g, v dalším roce chceme jen 120 g. Výsledek: 4 143 ks kapra 4 465 ks lína

Příklad č. 6: Výsledek: 3 704 ks kapra + a) 4 482 ks lína Rybník s výměrou 10 ha produkce kapra 400 kg.ha-1 200 m.n.m Násada K2 – 500 g ; K3 – 1 700g (90 %) a) Násada L1 – 15 g ; L2 – 120 g (85 %) b) Násada Tb2 – 300 g ; Tb3 – 1 200 g (90%) Násada Ab2 – 400 g ; Ab2 – 1 200 g (90 %) Výsledek: 3 704 ks kapra + a) 4 482 ks lína b) Kapr 72% Amur 3% Tb 24% b) 167 ks amura 1 235 ks Tb a) Kapr 61% Lín 39%