Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Otáčivé účinky síly PÁKA
Advertisements

EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jednoduché stroje.
Téma: Určování oxidačních čísel
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Otáčivé účinky síly (Učebnice strana 70)
Práce při zvedání tělesa kladkami
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_02.
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Otáčivé účinky síly Páka a kladka VY_32_INOVACE_10 - PÁKA.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Těleso otáčivé kolem pevné osy - páka
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Otáčivé účinky síly Páka.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
VOLNÁ KLADKA. KLADKOSTROJ
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
Co je to kladka Kladka je jednoduchý stroj, jehož hlavní částí jsou kolečko a provaz. Kladka se používá především pro zvedání těles a pro změnu směru působení.
Páka,kladka,kladkostroj, nakloněná rovina
Základní škola Stříbrná Skalice, Na Městečku 69,
Fyzika 7.ročník ZŠ Otáčivé účinky sil Creation IP&RK.
Jednoduché stroje Kladka, Pevná a volná kladka,
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
aneb Co nám ulehčí práci
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
Jednoduché stroje Mezi jednoduché stroje patří pět strojů. Kladkostroj, Páka, Nakloněná rovina, Volná kladka a Pevná kladka.
PEVNÁ KLADKA aneb Jak si ulehčit práci PaedDr. Jozef Beňuška
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Otáčivé účinky síly – páka a její využití
(kladka,páka,nakloněná rovina,kladkostroj)
Jednoduché stroje.
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Seminární práce z fyziky Práce na jednoduchých strojích-kladka,páka,šroub,nakloněná rovina.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
Gymnázium Jakuba Škody Kvinta B Libor Macháček, Libor Lanč, Jiří Hadwiger, Ondřej Bartók, Tomáš Riedl
Gymnázium Jakuba Škody V.B Jan Čech, Lupač Tomáš, Ngo The Vinh, Ondřej Janda
J EDNODUCHÉ STROJE - KLADKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
J EDNODUCHÉ STROJE - PÁKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s. AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_215_FYZIKA_KLADKA TÉMA: KLADKA ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_6/05_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Páka, Kladka pevná, volná, kladkostroj
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
JEDNODUCHÉ STROJE KLADKA
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 VY_32_INOVACE_F.6.38 EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1123 Název šablony: III/2 inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Fyzika Téma hodiny: Kladka Doporučeno pro: 6. ročník Autor: Pavel Martínek Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost

K l a d k a

Otáčivé účinky síly se projevují také na kladce. Otočné kolo se zářezem pro provaz.

Všechny kladky se chovají jako rovnoramenné páky. Kladky rozeznáváme: Pevnou Volnou Všechny kladky se chovají jako rovnoramenné páky.

Jednoduchý kladkostroj Pevná kladka: m1 [kg] F1 [N] F2 [N] Volná kladka: Jednoduchý kladkostroj

Volná pevná kladka kladka Jednoduchý kladkostroj

Pevná kladka Kolo je připevněno ke konstrukci, oba konce provazu visí dolů.

F1 > F2

F1 < F2

F1 = F2

Rovnováha na pevné kladce nastane tehdy, jestliže na oba konce provazu působí stejně velké síly. Výhoda p. kladky: provaz taháme směrem dolů

Volná kladka Ke konstrukci připevněn jeden konec provazu, závaží se zavěšuje přímo na kolo.

Výhoda volné kladky: Díky rozložení sil na oba konce provazu, stačí poloviční síla k vytažení stejného závaží než u pevné kladky. Nevýhody volné kladky: provaz musíme tahat směrem nahoru, vytáhneme dvojnásobnou délku provazu, než vystoupí kladka (závaží).

Kladkostroj: Složení výhod pevné a volné kladky: Pevná: provaz taháme směrem dolů. Volná: stačí poloviční síla k vytažení. Použití kladky (kladkostroje): stavba, výtah, napínání lan…

Jednoduchý kladkostroj Kolik kladek v kladkostroji máme, tolikrát menší síla stačí k vyzdvižení břemene.

Stačí nám 4x menší síla k vyzdvižení závaží Složený kladkostroj Stačí nám 4x menší síla k vyzdvižení závaží

Obrázky: vlastní tvorba autora Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další použití podléhá Autorskému zákonu. Zdroje: Fyzika 6, SPN vlastní tvorba autora Obrázky: vlastní tvorba autora Duben 2012