Prezentace kvalifikačních prací a jak na ně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
Advertisements

Pomůcka pro tvorbu prezentací závěrečné a diplomové práce
Regulace a měření doc.Ing.Karel Kabele,CSc.
Název: Než začneme s prezentací VY_inovace_32_VT6789_10 Oblast: Výpočetní technika Stručná anotace: Soubor základních pravidel, které by si každý měl uvědomit.
Ing. Jiří Veselý PowerPoint – nastavení a ladění VY_32_INOVACE_C1_20 PowerPoint nastavení, spouštění prezentace, rady a kontrola. Informační.
Výpočetní technika Akademický rok 2011/2012 Letní semestr Novák Petr
Tvorba snímků v PowerPointu
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
KANCELÁŘSKÝ BALÍK. KANCELÁŘSKÝ BALÍK je program, s jehož pomocí lze vytvářet PREZENTACE.
3MA381 PowerPoint - seznámení
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Tvorba prezentací v programu PowerPoint Autor: ing. Jaroslav Mochan
Microsoft Office PowerPoint
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
MS Office PowerPoint 2007 Ing. Jaroslav Parma.
PRAVIDLA PRO Tvorbu PREZENTACÍ
PowerPoint II. Miroslav Lorenc.
Maturitní otázka č. 21 Kristýna Kaňovská 4. A.
Obrázky poskytla firma Complex,
Tvorba - PREZENTACE Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/4.
Databázové systémy 2 Cvičení č. 7 Ing. Tomáš Váňa Fakulta elektrotechniky a informatiky Univerzita Pardubice.
Prezentace kvalifikačních prací a jak na ně Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.01 Téma: PowerPoint Číslo.
PŘÍPRAVA A POSTUP PŘI TVORBĚ PREZENTACE
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Power Point– úvod Ing. Bohumil Bareš.
Porovnání chybných a správných řešení v prezentaci
Nováková Lenka.  Cíl (poučit, pobavit, prodat…)  Cílová skupina (manažeři, studenti…)  Forma (soubor, živá prezentace)  Prostředí (světlo, vzdálenost,
ČVUT V PRAZE Fakulta stavební Katedra TZB ČVUT V PRAZE Fakulta stavební Katedra TZB TZB20- Vytápění Regulace, automatizace a měření ve vytápění.
Jak na Prezentace? Power Point ZŠ Jiráskova Benešov
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Dujková Michaela, 4.B Juřinová Nikola, 4.A. Stanovené cíle prezentace Upřesňující informace Shromáždění podkladů Stanovení hlavních bodů Grafické zpracování.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mandys Jiří. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Jak na prezentaci? Jakub Pazdera.
Zásady a doporučení pro tvorbu prezentací
Tato prezentace byla vytvořena
PowerPoint - seznámení Miroslav Lorenc. PowerPoint  K čemu a kdy použít?  Jaké jsou možnosti využití?  Alternativy?
aneb zásady správné tvorby webových stránek Informatika Milan Šimek
Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Obhajoba maturitní práce
Tato prezentace byla vytvořena
Zásady správné prezentace
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tato prezentace byla vytvořena
Multimédia Multimediální prezentace Ročník: 8 Předmět: Informační a komunikační technologie Učitel: Vojtěch Novotný Téma: Multimédia 1 Ověřeno ve výuce:
Nástroj pro prezentace
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Zásady tvorby prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.04 Téma: PowerPoint.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Metodika prezentace předobhajoby a vlastní obhajoby diplomové práce
Prezentace Ing. Miluše Sedláčková.
Ústav technických zařízení budov MĚŘENÍ A REGULACE Ing. Václav Rada, CSc. ZS – 2003/
Jak pracovat s multimediálními prezentacemi Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 3. ročník oboru.
PowerPoint zásady tvorby prezentací Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Centrum informatizace a výpočetní techniky, Západočeská univerzita v Plznihttp:// Ukázky použití šablony a problémy s jednotným vzhledem.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Nástroj pro prezentace
Inf Prezentace informací
Nástroje podpory uživatelů
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 3. ročník oboru.
ZÁSADY PREZENTACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je MGR. MILOŠ NYGRÝN.
Vzor individuální prezentace
Jak si připravit prezentaci
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Transkript prezentace:

Prezentace kvalifikačních prací a jak na ně Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.

Cíl prezentace Prezentace je určena jako vzor a metodický podklad pro studenty Katedry informatiky a počítačů Ostravské univerzity v Ostravě pro obhajoby jejich kvalifikačních prací. Prezentace obsahuje ukázky typických chyb při tvorbě prezentací, označené: A samozřejmě ukázky správného přístupu, označené: Začínáme úvodní stranou:

Originální šablony mají vhodné barevné schéma, neměníme ho! Pozor na překlepy! Necháme si text nezávisle zkontrolovat! Typická chybná automatická oprava! Ctíme svoji univerzitu!!!

Systém automatické kontroly leteckého provozu Bc. Jan Koutný vedoucí práce: prof. Ing. Petr Parléř, CSc. Ctíme svoji univerzitu!!! Můžeme doplnit konzultanta.

Obsah prezentace Obsah prezentace, ne obsah kvalifikační práce! Efekty používáme citlivě a obezřetně!

Obsah prezentace Cíl práce. Rozbor výchozího stavu. Použité vývojové prostředí. Dosažené výsledky. Ukázka vytvořeného systému. Zhodnocení dosažených výsledků. Krátce, stručně, přehledně. A stejně to nečteme celé!

Cíl práce Cíl práce není slohové cvičení! Ani cizinec není oprávněn takto nakládat s naším jazykem! Toš sem si vytkl za cíl jakési systém stvořit, co by pomoh s realizací podnikovejch systémů a jejich využitým pro podporu malejch firem a třebas i podnikatelů, dyby chtělí. No ale pak se ukázalo, že to nebude tak snadný, tak sem si to rozmyslel a radší sem udělal systém pro inventurizaci majetku, i dyš to nebylo v zadání. Alé třebas to nevadí. Bo to robi. Zhodnocení bude až na konci! Zadání musí být splněno!

Cíl práce Cílem práce bylo vytvořit informační systém pro podporu strategického rozhodování podniků s využitím fuzzy množin, to znamená: analyzovat dostupná data ve firemním informačním systému a vybrat vhodné údaje, navrhnout vhodnou fuzzyfikaci dat, sestavit množinu pravidel, ověřit vytvořený systém na několika příkladech, zhodnotit dosažené výsledky.

Rozbor současného stavu Ve zvolené firmě jsem zjistil, že jsou k dispozici: data o nákupech materiálu, data ze skladového hospodářství, data z výrobních linek, data z údržby systémů, data z plánovacího oddělení, levá data, pravá data, strategické cíle firmy. S barvami velmi opatrně, méně je více! Pozor na kontrast, dataprojektor není monitor. Používáme raději stále stejný způsob animace. Nikdy náhodné efekty!

Rozbor současného stavu Ve zvolené firmě jsem zjistil, že jsou k dispozici: data o nákupech materiálu, data ze skladového hospodářství, data z výrobních linek, data z údržby systémů, data z plánovacího oddělení, levá data, pravá data, strategické cíle firmy. Ke zdůraznění použijeme raději vhodný rámeček a nesnažíme se ho vytvořit laserovým ukazovátkem! Vhodný obrázek oživí „suchý“ text, ale nepřebíjí ho!

Použití RPG v DHL a ISP pro UPC na HTC nebo HTML Nekopírujeme dlouhé texty z práce a rozhodně ne s chybami! Zkratkám se vyhýbáme, hlavně v nadpisech! Nezmenšujeme nastavené velikosti písma Patkové písmo je vhodné pro tisk. Do prezentací je lepší bezpatkové.

Vymezení pojmu Informace Informatika (Turing 1948): „Informatika je věda o zpracování informace, zejména za pomoci automatizovaných prostředků.“ Informace (Shannon 1965): „Informací nazýváme abstraktní veličinu, která může být přechovávána v určitých objektech, předávána určitými objekty, zpracovávána v určitých objektech a použita k řízení určitých objektů. Jako objekt přitom chápeme živé organismy, technická zařízení nebo soustavy těchto prvků.“ Zdroje si ověříme!

Mapa partnerů projektu Ano, je to mapa, ale dá se na ní něco poznat?! Loga z webů univerzit nejsou nejvhodnější. Znají je všichni?

Mapa partnerů projektu Jedná se o výzkum železniční sítě? UPCE OU UPOL Zkratky jsou možná všem známé, ale nejdou přečíst! MUNI

Mapa partnerů projektu Univerzita Pardubice Ostravská univerzita Univerzita Palackého Masarykova univerzita

Činnost systému řízení Činnost systému řízení je následující: do obvodu vstupuje žádaná veličina, rozdílový člen od ní odečte výstupní veličinu, vzniklá regulační odchylka vstupuje do regulátoru, z regulátoru vystupuje akční veličina a vstupuje do regulované soustavy, na regulovanou soustavu působí poruchy, z regulované soustavy vystupuje výstupní veličina. Textový popis se těžko chápe, obrázek je názornější! Pokus o vtip? Nebo student neví co znamená přeškrtnuté kolečko ve schématu?

Činnost systému řízení Schéma regulačního obvodu: w – žádaná veličina Obrázek je názornější! e – regulační odchylka Promyšlená a připravená prezentace minimalizuje používání laserového ukazovátka. u – akční veličina y – výstupní veličina

Ukázka vytvořeného informačního systému Následuje ukázka vytvořeného systému Ajajajajaj, vypadla počítačová síť, ukázka nebude! Prezentující zkolaboval a byl odvezen k lékařskému ošetření!

Ukázka vytvořeného informačního systému Následuje ukázka vytvořeného systému Pokud se ukázka podaří, tlačítko přeskočí připravené náhradní řešení. Pokud ne, jdeme na další snímek

Ukázka vytvořeného informačního systému První obrázek

Ukázka vytvořeného informačního systému Druhý obrázek

Ukázka vytvořeného informačního systému Poslední připravený ukázkový obrázek 00 01 11 10 1 a 3 2

Vystupování u prezentace Mluvíme hlasitě, neopíráme se o stůl. Prezentujeme ve stoje (ukázka s obsluhou počítače může být v sedě). Prezentujeme s patra. Nečteme texty.

Vystupování u prezentace Očekává se přiměřený, spíše společenský oděv. Přiměřeně gestikulujeme a pracujeme s hlasem. Nedáváme si ruce do kapes ani nezakládáme na prsou. Kdo neví co s rukama může si vzít do ruky např. laserové ukazovátko. Nesvítíme laserem do publika, nesnažíme se laserem podtrhávat nebo rámovat texty. Zdvořilost, první ctnost.

Čas, čas a zase čas Empirická zkušenost: Nezkušený řečník si myslí, že bude mluvit t času, ve skutečnosti pak mluví 2t. Zkušený taky. Hodně zkušený taky, ale ten si to uvědomuje a tak s tím počítá, takže nepřetáhne a stihne všechno, co chtěl. První odhad – 1 obrazovka = 1 minuta

První půlminuta Když získáte sympatie komise v první půlminutě, budou vás poslouchat se sympatiemi. Všechno, co pak řeknete, budou nahlížet přes růžové brýle. Když si v první půlminutě komisi naštvete, budou vás poslouchat naštvaní. Když v první půlminutě komisi nezaujmete, budou vás poslouchat nezaujatí. Když v první půlminutě komisi zaujmete, budou vás poslouchat zaujatí. Když v první půlminutě v komisi podnítíte zvědavost, budou vás poslouchat zvědavě. Když v první půlminutě v komisi podnítíte pochybnost, budou vás poslouchat s pochybnostmi.

Několik závěrečných doporučení Prezentaci si předem vyzkoušíme i s hlasitým komentářem, tím si ověříme správnou délku prezentace. Časování přechodů vychází jinak doma a jinak před státnicovou komisí, klíčové přechody raději dělejte ručně. Naučte se přecházet na jiné snímky přes jejich seznam, dotazy často přeskakují do jiných částí prezentace. A samozřejmě používejte názvy u všech snímků.

Máme vlastní nápady! Nevykrádáme cizí! Zlomte vaz u obhajoby! Ale, ale, no tak! Máme vlastní nápady! Nevykrádáme cizí! A to je vše, přátelé!