Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_705.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_110.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_107.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_108.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_458.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_454.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_100.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Rychlost rovnoměrného pohybu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_702.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _722 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _639 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_456.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_450.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_111.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_159 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_97.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_769.
opakování malé násobilky
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_103 Jméno autora: Lucie Šrámková Třída/ročník: 4. Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován v rámci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_108.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_460.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _627 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _625 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _628 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_269.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _624 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _626 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_475.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_776.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_757.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č.materiáluVY_32_INOVACE_457.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_779.
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2503 Šablona: III/2 Č.materiálu VY_32_INOVACE_469 Jméno autora: Mgr. Pavel Šíma Třída/ročník: 9.A Datum vytvoření: 27. 11. 2011 Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Tematická oblast: Slovní úlohy ve fyzice Předmět: Fyzika Výstižný popis způsobu využití nebo metodické pokyny: Prezentace seznamuje po opakování základních pojmů žáky se základními typy tzv. úloh o pohybu, které navazují na učivo fyziky ze 7.ročníku (v, s, t) a matematiky 8.ročníku (řešení rovnic)

Slovní úlohy o pohybu I. EU OPVK VY_32_INOVACE_469

Opakování Název: rychlost Značka: v Základní jednotka: m/s Vzorec: v = s : t

km/h …kilometry za hodinu Jednotky rychlosti: m/s …metry za sekundu km/h …kilometry za hodinu Převod jednotek rychlosti: Z km/h na m/s ……... dělíme číslem 3,6 Z m/s na km/h ….. násobíme číslem 3,6

Př. 1 Z města A vyjede auto rychlostí 90 km/h. Ve stejnou dobu vyjela proti němu motorka rychlostí o 28 km/h větší. Kdy a jak daleko od místa A se potkali? Místa A a B jsou vzdálena 100 km.

s = sA + sM 100 km = (vA· tA ) + (vM · tM) 100 = (90 · t) + (118 · t) t = 100 : 198 = 0,51 h (0,51 h = 30 min 36 s) sA = vA · tA = 90 · 0,51 = 45,9 km Potkají se za 30 min 36 s a to 45,9 km od místa A.

Př. 2 Z Brna vyjel autobus do Mikulova rychlostí 54 km/h Př. 2 Z Brna vyjel autobus do Mikulova rychlostí 54 km/h. O 20 minut později se stejným směrem vydalo auto rychlostí 90 km/h. Dojede auto autobus před Mikulovem vzdáleným od Brna 54 km?

vB = 54 km/h tB = ? tA = tB – 20 min vA = 90 km/h sM = 54 km …?

sB = sA vB · tB = vA · tA 54 · tB = 90 · (tB - 1/3) 54 · tB = 90 · tB - 30 - 36 tB = - 30 tB = 30 : 36 = 5/6 h = 50 min

sB = vB · tB = 54 · 5/6 = 45 km Auto dojede autobus po 50 minutách (od vyjetí busu) 9 km před Mikulovem. Zkouška: tA = tB – 1/3 h = 0,5 h sA = vA · tA = 90 · 0,5 = 45 km

Př. 3 Na parkovišti se setkal Karel a Milan Př. 3 Na parkovišti se setkal Karel a Milan. Karel odjel na motorce rychlostí 90 km/h, Milan opačným směrem autem rychlostí 72 km/h. Po 15 minutách si Karel uvědomí, že nepředal část zásilky,otočí se vyrazí za Milanem. Ten jede do Plzně vzdálené od parkoviště 70 km. Stihne Karel předat zásilku včas nebo bude muset Milan čekat? Pokud ano, jak dlouho (v min a s)?

vK = 90 km/h vM = 72 km/h tK = tM = 15 min s = 70 km tK´ ≥ tM´ = 15 min

Jedná se o situaci „proti“ sobě nebo „za sebou“? 1.část: proti sobě vK = 90 km/h vM = 72 km/h po 15 minutách… s = s1 + s2

Jak určíme, kdo kdy dojel? 2.část: za sebou vM = 72 km/h vK = 90 km/h Jak určíme, kdo kdy dojel? Spočítáme a porovnáme časy: > = < tK´= sK : vK tM´= sM : vM

tK´= sK : vK tK´= (s1 + 70) : vK tK´= ((vK · tK) + 70) : vK tK´= ((90 · 1/4) + 70) : 90 tK´= 92,5 : 90 = 1,028 h tK´= 61 min 40 s

tM´= sM : vM tM´= (70 – s2) : vM tM´= (70 – (sM·tM) : vM tM´= (70 – (72 · 1/4)) : 72 tM´= 52 : 72 = 0,722 h tM´= 43 min 20 s

tK´= 61 min 40 s tM´= 43 min 20 s Milan bude muset na Karla počkat, a to …. 18 minut 20 s

Vypracoval: Mgr. Pavel Šíma ZŠ Mikulov, Valtická 3, okres Břeclav Zdroje: ww.wikipedie.cz