Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání • Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
COREL DRAW Efekty - 1 Úprava textu obálkou Přechody mezi objekty
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Vektorový grafický editor Zoner Callisto
Zoner Callisto.
ZONER CALLISTO Pracovní postup tvorby obrázku
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Zoner Callisto.
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
VY_32_INOVACE_56_MS_Word_V. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v.
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
OS Windows 7 I. Úprava a nastavení PC Práce se složkami a soubory
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
VY_32_INOVACE_48_OS_Windows_7_II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
postup tvorby prezentace
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA (PG)
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce ve vektorovém editoru Autor:
Zoner Callisto.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Jak postupovat při tvorbě návrhu obálky do časopisu - Pomůcka pro studenty -
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_In 6.,7.19 PowerPoint - Vkládání grafických objektů Anotace: Žák se seznámí se zásadami vkládání grafických objektů jako fotek, klipartů.
Vkládání kreslených útvarů
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
CorelDraw – čárové objekty
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA PROGRAMY A NÁSTROJE PRO PRÁCI S VEKTOROVOU GRAFIKOU 3 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Hladiny, obrázky, tabulka, logické operace
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/7.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE I.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Tvorba prezentace na iPadu Co se.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
CorelDRAW – vlastnosti objektů
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Zoner Callisto – křivky
Ostatní manipulace s objekty II.
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
CorelDRAW – tvarování křivek
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Transkript prezentace:

Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II

Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v ovládání Zoner Callisto 4. Způsob použití ve výuce: výuková prezentace (pro aktivní ukázky spouštějte v režimu pro čtení).

Zoner Callisto 4 je český grafický editor s poměrně nízkými hardwarovými požadavky, ale vysokou grafickou úrovní tvorby. Pro práci s editorem se musíme seznámit s : Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů - duplikační režim - barvy - pořadí objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň

Nabídka menu s roletovou nabídkou Alternativní panel nástrojů- mění se podle vybraného nástroje ze základního panelu nástrojů Základní panel nástrojů Arch papíru A4 Pravítko Stavový řádek Posuvník Barevná paleta

V duplikačním režimu můžeme kopírovat vložený objekt podle potřeby. 1 V duplikačním režimu můžeme kopírovat vložený objekt podle potřeby. 1. Zadáme objekt. 2. Klikneme na Výběr a v alternativním panelu na ikonu duplikovat. 3. Tahem myši z uchopeného objektu vytvoříme kopii. Operaci podle potřeby opakujeme.

Základní barevná úprava objektu se provádí : 1. Označíme objekt kliknutím na Výběr a objekt. 2. Kliknutí levého tlačítka myši na barvu v Paletě se barevně označí obrys označeného objektu. Kliknutí pravého tlačítka vyplní zvolený objekt vybranou barvou.

Funkci pořadí objektů využíváme při skládání objektů na sebe Funkci pořadí objektů využíváme při skládání objektů na sebe. Vytvoříme několik objektů a pomocí nástroje Pořadí je složíme na sebe. 1. Zelená hvězda dostane pořadí – úplně dole. 2. Žlutá hvězda o jedno pořadí výše. 3. Fialová hvězda – úplně nahoře. Přesné nastavení provedeme nástrojem tvarování.

Křivky jsou nejdůležitější objekty ve vektorové grafice Křivky jsou nejdůležitější objekty ve vektorové grafice. Křivkou se dají vymodelovat požadované tvary. Křivka může mít tvar skutečné křivky nebo úsečky. Jednoduché křivky a úsečky jsou tvořeny koncovými body a křivky i směrnicemi (úsečky, které směrem a velikostí udávají směr a zakřivení). Práci s křivkami dělíme na zvládnutí : Jednoduché úsečky Jednoduché křivky Spojené úsečky Složené křivky

Nástroj jednoduchá úsečka se vyvolá ze základního panelu Nástroj jednoduchá úsečka se vyvolá ze základního panelu. V alternativním panelu se objeví dva režimy: 1. Směr úsečky po jeho aktivaci svírá s vodorovným směrem násobek 15º . Využívá se na rovnoběžky. 2. Umožňuje napojovat úsečky na sebe.

Křivky jsou určeny krajními body a směrnicemi Křivky jsou určeny krajními body a směrnicemi. Po vložení křivky ze základní nabídky s ní můžeme pracovat jako s úsečkou nebo využijeme celé nabídky z alternativního panelu po zvolení nástroje Tvarování objektů. Prvním kliknutím myši na křivku se zobrazí krajní body. Křivku můžeme přesunovat. Druhým kliknutím se křivka zbarví dozelena a zobrazí se modré směrnice. Křivku můžeme tvarovat.

Spojené úsečky umožňují kreslit lomené čáry Spojené úsečky umožňují kreslit lomené čáry. Po vybrání nástroje spojená úsečka klikneme myší do plochy pro vložení začátku a pak klikneme do jiného místa, kde chceme mít konec úsečky. Oba konce se propojí spojnicí. Když zapneme režim 15°, pak úsečky mohou svírat pravý úhel a dokončíme konstrukci. Pokud chceme vytvořit obrazec z úseček uvnitř objektu, postupujeme stejně, a aktivujeme nástroj Nová křivka. Třístranný tvar uzavřeme nástrojem Douzavřít. Tento nástroj se používá při tvarování objektů k uzavření, aby šly vybarvit!

Vyberte nástroj Složené křivky a vytvořte dvě složené křivky Vyberte nástroj Složené křivky a vytvořte dvě složené křivky. Jejich domodelování můžeme provést: 1. Nástroj Tvarování objektů a symetrický přechod. 2. Nástroj Tvarování objektů a hladký přechod. 3. Nástroj Tvarování objektů a ostrý přechod. První dva přechody jsou na sobě závislé, třetím upravujeme nezávisle sousední části. A B

Písmeno T v panelu nástrojů představuje text odstavcový Písmeno T v panelu nástrojů představuje text odstavcový. Jeho typ, velikost a řez můžeme vybírat jako u MS Word. Píšeme do linek vytvořených tažením myši na ploše. Červená spodní linka ukazuje, že text je širší než rámeček a musíme rámeček rozšířit. Písmeno A představuje umělecký text. Zapisuje se nad linku, kterou myší nastavíme v požadovaném směru. Na rozdíl od odstavcového textu se se změnou textového pole změní tvar písma.

V programu Zoner Callisto můžeme vkládat do plochy fotografie nebo klipart. Fotografie upravíme pomocí nabídky Bitmapy a v panelu vybereme požadovaný nástroj. Kliparty upravíme z nabídky Objekty.

V programu Zoner Callisto 4 můžeme vybarvovat dvěma způsoby V programu Zoner Callisto 4 můžeme vybarvovat dvěma způsoby. Jeden je z nabídky v dolní části plochy. Druhý aktivujeme z okna Galerie – Výplň. Tento způsob nám umožňuje vlastní míchání barev. Objekt může být vybarven podle nabídky v okně Typ. U označeného objektu vybarvíme okraj nebo obsah.

Konec