Hodnocení Bezpečná cesta do školy
Organizace projektového dne • Datum konání žáci 8.A, 9.A,B žáci 6.A,B 7.A,B • Zahájení projektu 8:00 • Ukončení projektu 12: 00 • Program 1.interaktivní tabule - vyuč.Ke 2.výpočetní technika – vyuč.Šaš. 3.výtvarná výchova - vyuč. Maj 4.fotodokumentace rizikových oblastí tř.uč. • V průběhu projektového dne se nevyskytly žádné problémy • Cíle stanovené programem byly naplněny • Přístup žáků lze hodnotit jako velmi dobrý až výborný • výuka probíhala podle stanoveného programu přestávky byly dodrženy
Interaktivní tabule 1.Úkol - podle obrázku vytvořili žáci 8 a 9 tříd svůj vlastní příběh, zapsali vlastní variantu dokončení 2.Úkol - rozbor příběhu - dopravní situace, příčiny kolize - žáci se učili vnímat dopravní prostředí, orientovat se v něm, důraz byl kladen na správné návyky při pohybu na pozemních komunikacích 3.Úkol – mapa do mapy žáci zakreslili trasu své cesty do školy a vyznačili nebezpečná místa - navrhli na základě plánu oblasti Lesná nejbezpečnější cestu do školy 4.Úkol – test z pravidel silničního provozu – zde žáci neuspěli – ze 30 otázek nejlepší řešitelé 5 chyb 5. Úkol žáci žáci vytvořili „bezpečné desaro” 1. Úkol - předvídání rizika – cílem úkolu bylo vyhledat na obrázku možná rizika - úlohu řešili žáci 6 a 7 tříd – cílem bylo uvědomit si možná nebezpečí při jízdě na kole Nejlepší řešitelé Kateřina Virvanová Kristýna Bulantová - našly 16 možných rizik 2.Úkol – mapa do mapy žáci zakreslili trasu své cesty do školy a vyznačili nebezpečná místa - navrhli na základě plánu oblasti Lesná nejbezpečnější cestu do školy Nejlepší řešitel Anita Drozdková 3.Úkol Modelový příběh „Kde udělal Matěj chybu“ následná diskuse – nácvik správného chování v nebezpečných situacích 4. Úkol žáci žáci vytvořili „bezpečné desaro”
Samostatná práce na počítači – bezpečně na kole Skupina žáků se chystá na sobotní cyklistický výlet do Bílovic nad Svitavou. Sraz cyklistů bude v u školy. Chtějí jet od školy Blažkova do údolí Svitavy a dále po cyklostezce do Bílovic. Teplota: +28st., oblačno, možnost deště. Doplň, co znamenají čísla. Co chybí kolu na obrázku? 1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) Nepovinné vybavení navíc: 9) 10) 11) Pro děti do 18 let je povinná…..
Zamyšlení pro cyklisty Jedeš na kole ke škole od domu • Kolikrát jedeš přes křižovatku? • Kolikrát použiješ přechod pro chodce? • Co má udělat cyklista na přechodu pro chodce? Vzdálenost z domova ke škole je: • Z toho pojedu po chodníku: • Z toho pojedu po cyklostezce: • Z toho pojedu po silnici mezi auty:
Co s sebou na kolo? Jaké další vybavení je vhodné míst s sebou: (aspoň 10 věcí) • 1) • 2) • 3) • 4) • 5) • 6) • 7) • 8) • 9) • 10) Jaká jsou důležité telefonní čísla: „kdyby něco“ ? • Policie: • Rychlá záchranná služba: • Hasiči: • Záchranáři po celé Evropě
Trasa výletu Vyznač trasu od školy do Bílovic nad Svitavou – opět červeně. Použij co nejvíce cyklostezku podél řeky Svitavy. Cesta tam = cesta zpět. Bonus: večer začne pršet. Který autobus tě doveze z Bílovic do Brna v sobotu večer po 18h? Odjezd autobusu z Bílovic:
Práce v interaktivní učebně
Vycházka Žáci vyhledali problémová místa v okolí školy i ve škole a zdokumentovali je Na obrázku příklad situace před školou - velké množství aut znamená možnost úrazu Nebezpečí útoku neznámých lidí v rokli
Práce v počítačové učebně
Výtvarná výchova Cílem práce ve výtvarné výchově bylo – Vytvořit leták, plakát na téma „Bezpečná cesta do školy“ Nakreslit komiks – zachytit průběh a vývoj dopravní situace Žáci k tématům přistupovali se zájmem a tvůrčím zaujetím,ve většině prací prokázali znalost nebezpečí a dokázali ho výtvarně ztvárnit. Žákovské práce byly vystaveny v prostorách školy nejlepší řešitelé :…………..
Práce ve výtvarné učebně
Bezpečnostní situace 1. Doprava v okolí školy čas 7,00 – 8,00 datum ke škole přijelo 54 aut na křižovatce Blažkova – Nejedlého 39 aut ke škole přijelo 58 aut na křižovatce Blažkova – Nejedlého 47 aut ke škole přijelo 52 aut na křižovatce Blažkova – Nejedlého 46 aut ke škole přijelo 57 aut na křižovatce Blažkova – Nejedlého 53 aut
Cesta do školy Žáci na mapě Lesné zakreslili svoji cestu do školy a vyznačili na ní místa, kde se necítí být bezpeční