SECESE.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Josef Čapek.
Advertisements

Název Secese; sochařství, malířství, užité umění, umělecké řemeslo
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
MODERNÍ SMĚRY.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Poslední universální styl
Alfons Mucha Název školy
Design tužkou a ve 3D Design interiéru VY_32_ZAZNAM_Design1r0108 Hana Děcká.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Datum (období) vytvoření: červen 2011
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus I. Polovina 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Česká secese a Alfons Mucha
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Významné osobnosti fyziky a chemie
5. Nástin historického vývoje RD
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Umění první třetiny 20.století
Secese přelom 19. a 20. století.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_B3 – 08 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Umění secese – stručný přehled
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Otto WAGNER jako inspirativní pedagog
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Byla 4, která se uskutečnila v Paříži Konala se od 6. května až do 31. října Jejím tématem byla Velká francouzská revoluce (100. výročí) Výstava se rozkládala.
Architektura tužkou a ve 3D
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Design tužkou a ve 3D Historie Hana Děcká VY_32_ZAZNAM_Design1r0102.
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umělecké směry 19. století
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Dej 2 Secese Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Historický eklekticismus (jako poslední fáze romantismu)
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Architektura tužkou a ve 3D
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Architektura první poloviny 20. století
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_09.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05B_18_Secese I TEMA:Historie umění.
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Hlavní města Evropy Poznávej podle panoramatu, typických staveb a památek, uveď zemi, kde město leží.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
SYMBOLISMUS Skupina Nabis Představitelé: Gustav MOREAU Pierre Puvis de CHAVANNES Odilon REDON Arnold B ÖCKLIN Maurice DENIS Pierre BONNARD Edvard MUNCH.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Umění secese – stručný přehled
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Secese - architektura Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Poznáváme – evropské a světové prostředí
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Umění secese – stručný přehled
Křivonosková Kateřina
Křivonosková Kateřina
Transkript prezentace:

SECESE

Charakteristika: časové vymezení: 1898-1918 následuje po romantismu a historismu název odvozen od něm. Sezession, z latinského secessio = odštěpení, použily ho umělecké spolky, které se v Berlíně, v Mnichově a ve Vídni oddělily od konzervativních akademií ve Francii se nazývá Art nouveau, v Německu Jugendstil

brož, anonym, 1910

dveře restaurace U Nováků v Praze, Osvald Polívka, 1903

vážkový náhrdelník, Frederick James Partrigge, 1990

Lampy od Tiffanyho, 1899 a 1900

mozaika ve vile Primavesi v Olomouci, z dílen firmy Wiener Werkstätte podle návrhu Antona Hanaka, 1906

vstupní hala hotelu Tassel, Brusel, Victor Horta, 1893

„Tento polibek celého světa“, štuk a secco, Gustav Klimt, 1902

fotografie (4xzvětšenina) dýňového šlahounu, Karl Blassfelt, 1900

Casa Milá, Barcelona, Antonio Gaudí, 1905

ozdobná váza s lekníny, Otto Eckmann, 1900

plakát Franka Hazenpluga, 1898

náhrdelník, Louis Comfort Tiffany, 1896

ozdobná mahagonová skříňka na klenoty, Joseph Maria Olbrich, 1901

lustr, Henry van de Velde, 1906

ozdobné vchodové dveře hotelu Paul Mezzara, Paříž, Hector Guimard, 1911

Shrnutí a úkoly: Pokus se charakterizovat na základě prezentace PRVKY secese. Co bylo pro ni typické? Které druhy umění a oblasti života se v secesi rozvíjely? Zapamatoval sis některé umělce? Dokážeš jmenovat některé zmíněné stavby či lokality?

Zdroje: Gabriele Fahr-Beckerová: Secese.slovart, 1998. P.Šamšula, J.Hirschová: Průvodce výtvarným uměním IV.Práce. Praha 1994. Autorka: Mgr.Andrea Řezníčková, ZŠ Bouzov