Prostředí pro výuku programování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aleš Pekárek Ústav informačních studií a knihovnictví, FF UK Současný stav využití Creative Commons v oblasti informací veřejného sektoru ČR CC Salon,
Advertisements

Systém Drupal a nejen školní weby
Multimédia – digitální animace Bohumil Bareš.  animovaný GIF  princip: sekvence obrázků s určitou změnou  omezený počet barev -> kvalita  omezené.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_148_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Jazyk HTML Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
Systémový software Aplikační software
Softwarový systém DYNAST
Studie a zhodnocení domácích volně dostupných API mapových služeb Diplomová práce Vysoká škola Báňská – Technická univerzita Ostrava Hornicko – geologická.
Průvodce pro prostorové dotazy v systému PostGIS (plugin pro OpenJUMP) Vedoucí: Ing. Jan Růžička.Ph.D. Konzultant: Ing. Aleš Daněk Diplomová práce.
Změna tvaru v průběhu pohybu VY_32_INOVACE_Mul4a0204Mgr. Jiří Mlnařík.
C# pro začátečníky Mgr. Jaromír Osčádal
Michal Neuwirth Partner Technical Readiness Microsoft s.r.o.
OPERAČNÍ SYSTÉMY Hanuš HOLZER 2 EPi. Kancelářské programy Linux ( Ubuntu, Slax ) & Windows Vista.
programové vybavení počítače
Štěpán Lískovec, 4.A.  =základní programové vybavení počítače (tj.software)  hlavní úkol:  A, zajistit uživateli možnost ovládat PC  B, vytvořit pro.
Softwareová architektura
Informatika I 7. a 8. hodina 4. týden. Operační systémy I Operační systém (dále také OS) je základní programové vybavení počítače (SW), které je zavedeno.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
E-learning ve výuce na SŠ
Roman Valeš projekt AVT. Cíl práce Obeznámení s programovacím jazykem Java Práce s vývojovými nástroji Hierarchie kódu Androidu Vytvoření Android aplikace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Modelování a simulace MAS_02
Windows Presentation Foundation 2D grafika. 2D tvary Elementy UI stromu Stejné jako jiné ovládací prvky a elementy Mohou mít k sobě připojeny události,
Maturitní okruh 22: Úvod do HTML. Značkovací a klasické jazyky Klasické: převládá strukturovaný text (programovací kód), skripty jsou prováděny na straně.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Operační systémy I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Představení nové verze OPSI Kamil Malinka Martin Lebeda PROJEKT financovaný z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZVYŠOVÁNÍ IT GRAMOTNOSTI.
Virtual Reality Toolbox 2.0
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PHP PHP a MySQL - 15 Mgr. Josef Nožička IKT PHP
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Operační systémy.
ALGORITMIZACE A ZÁKLADY PROGRAMOVÁNÍ
Algoritmizace a programování Úvod do Delphi - 04 Mgr. Josef Nožička IKT Algoritmizace a programování
Programování – klíčová kompetence pro 21. století
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
POWER POINT 1 Základní pojmy Power Point - základní pojmy.
Struktura projektu, vlastnosti objektu ve scéně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ SOFTWARE
PROGRAMOVÁNÍ V PHP PERSONAL HOME PAGES CYKLY V PHP.
Jednoduché programování
Zkušenosti s nasazením svobodného software při výuce
Vít Profant Obhajoba bakalářské práce
MAPOVÝ SERVER PRO MĚSTO VAMBERK Vedoucí práce: Ing. Jan Růžička Ph.D. Řešitel: Jaroslav Poláček.
ZDENĚK ZYCH JONÁŠ FIALA PETR HANYCH Programovací jazyk PHP.
Jednoduché programování
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
PHP Programy pro tvorbu WWW stránek - 01
Úvod do programování2 Vyučující: Mgr. Vítězslav Jersák Web: xjv.webnode.cz.
Inovace bakalářského studijního oboru Regenerace a výživa ve sportu Možnosti e-learningových nástrojů.
Martina Braunerová.  Trénovat řadu kompetencí z oblasti algoritmizace (oddálení vykonání příkazu, ladění programu, dekompozice problému…)  Naučit.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Operační systém Číslo DUM: III/2/VT/2/2/21 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Počítač ve škole 2016 (Nové Město na Moravě) SKVĚLÝ NÁSTROJ PRO VÝUKU ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ Š TĚPÁNKA B AIERLOVÁ (SOŠ pro administrativu EU, Praha.
Jak fungují webové stránky Úvod do HTML (1). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Řešení rozhodovacího problému Volba kancelářského software (Microsoft Office vs. Open Office) v prostředí podniku Autor: Dalibor Kaláb Ročník II: 2006/2007.
Delphi – práce se základními komponentami (2. hodina) OB21-OP-EL-KON-DOL-M-4-008B Orbis pictus 21. století.
DidactIG 2016STRANA 1 Možné přístupy k výuce dětských programovacích jazyků Jindra Drábková Katedra aplikované matematiky FP TUL.
Operační systémy Zpracovala Anna Macháčková.
Druhy aplikačních programů – rozdělení podle účelu 1
Software Počítače - rozdělení podle účelu
as4u advanced system for you
Programování mikropočítačů Platforma Arduino
SW počítače - operační systém
Software počítače – rozdělení podle finanční dostupnosti
Software počítače – rozdělení podle finanční dostupnosti
Úvod do matematické analýzy - pokračování 3
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Čo je PHP- PHP (PHP: Hypertext Preprocessor) je populárny open source (prístupné zdrojové kódy) skriptovací programovací jazyk Používa najmä na programovanie.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Transkript prezentace:

Prostředí pro výuku programování Scratch Prostředí pro výuku programování vymysli  programuj  poděl se © Lukáš Kotek, 2012 CC-BY-SA-3.0

Úvod Vyvíjeno na MIT od roku 2007 Plně vizuální prostředí Programování probíhá skládáním jednotlivých algoritmických prvků Multiplatformní (Windows, Linux) Plně lokalizované do češtiny

Pořízení Licence: Dostupné z webu: scratch.mit.edu Nulové licenční poplatky Volně šiřitelný software Umožňuje nekomerční použití Zdrojový kód je volně k dispozici Dostupné z webu: scratch.mit.edu

Prostředí Ovládání programu Scéna Tvořený program (skript) Jednotlivé sprity Ovládací prvky

Pojmy Scéna = místo, kde probíhá samotný program. Vidíme zde veškerý výstup (nebo zadáváme vstup). Sprity = umísťujeme je na scénu a určujeme jejich chování tvorbou skriptu programu. Skripty je možné tvořit jak pro scénu, tak pro jednotlivé sprity.

Kostýmy Kostýmy = určují vzhled spritu. Pro každý sprite lze nastavit jeden nebo více kostýmů. Lze je měnit v průběhu vykonávání programu → iluze pohybu. Lze použít vlastní obrázky, popř. je k dispozici široká knihovna.

Tvorba skriptu Skript = přetahujeme a skládáme jednotlivé algoritmické prvky a tvoříme výsledný program. Jednotlivé bloky do sebe zapadají. Od tvaru jednotlivých bloků lze odvodit jak jejich účel (zkosená hrana = logický výraz), tak možné umístění (do těla cyklu apod.).

=> letící netopýr mávající křídly Příklad skriptu 1x sprite 1x skript + 2x kostýmy => letící netopýr mávající křídly

Výukové objekty Na webu projeku se nalézá databáze realizovaných programů: http://scratch.mit.edu/galleries/ Z prostředí Scratche je možné vyhotovený program do této databáze přímo nahrát. Sada příkladů je rovněž k dispozici i ve výchozí instalaci Scratche.

Závěr Děkuji za pozornost.

Zdroje a odkazy http://scratch.mit.edu/ http://cs.wikipedia.org/wiki/Scratch http://www.root.cz/clanky/scratch- plnohodnotny-programovaci-jazyk- nebo-jen-detske-puzzle/