Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/01.0009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
FRANCIE ZA VLÁDY LUDVÍKA XIV.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Rozvoj klíčových kompetencí
III/2 XV A
Versailles 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň
Baroko.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
KLASICISMUS Sestavil: 2012 Klasicismus je umělecký směr, který se inspiruje hlavně středověkými vzory a zdůrazňuje střízlivý rozum, uměřenost a pravidelný.
Románský sloh.
Nizozemští krajináři 17.století
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Celková charakteristika
Francie v 17. a 18. století z třicetileté války vyšla Francie jako vítěz za nedospělého prince vládl od r kardinál Mazarin proti němu vypuklo šlechtické.
Doba Charakteristika Znaky
Baroko v Čechách Architektura raného baroka
Baroko v Čechách Sochařství 1. část
Itálie Francie Španělsko
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
KLASICISMUS.
Evropské barokní sochařství
Evropská barokní malba Barokní klasicismus
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko v Čechách Malířství 2. část
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Obecná charakteristika Architektura
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
I Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
RENESANCE A HUMANISMUS
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Narozen: 15.února 1831 Zemřel: 11.března 1908 Vypracovali: Jakub Holub a Šárka Kočnarová.
Dějiny KULTURY Konzervatoř P. J. Vejvanovského kroměříž Zlínský kraj
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Realizátorem projektu je Střední odborná škola ekologická a potravinářská, Veselí nad Lužnicí, Blatské sídliště 600/I Název projektu: Zkvalitnění vzdělávání.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
Naše město Vizovice Nela Svačinová.
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Projekt CZ.1.07/1.1.08/ Rozvoj klíčových kompetencí v odborném vzdělávání na SOŠ Luhačovice Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Francie.
Francie po 30leté válce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Ludvík XIV. „Král slunce“.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
SECESE.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Evropská kultura na prahu moderní doby
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji Projekt CZ.1.07/1.1.08/
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
FRANCOUZSKÝ ABSOLUTISMUS absolutismus = samovláda: absolutismus = samovláda: politický systém, ve kterém má veškerou státní moc jedna osoba, která vládne.
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Rozvoj klíčových kompetencí
Název školy: ZŠ Průhonice
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/ ROZVOJ KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ V ODBORNÉM VZDĚLÁVÁNÍ NA SOŠ LUHAČOVICE Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

FRANCOUZSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO Baroko

Text a fotodokumentace  Text: Nikol Diviaková  Foto: Karel Milička  Fotodokumentace:

Charakteristika Počátek za vlády Ludvíka XIII. – Ludvíka XIV. odmítání italských vzorů příklon k vědě rozvoj kultury a umění počátek klasicismu založení Akademie výtvarných umění Budova Francouzské akademie a její dva zakladatelé: král Ludvík XIII. a kardinál Richelieu

Architektura Odklon od stylu italského baroku: bez dynamiky přehledná dispozice racionálnost sklon k monumentalitě uměřené stavby rychlé směřování ke klasicismu Kostel Saint-Louis-des-Invalides od architekta Julese Hardouina-Mansarta (1646 – 1708, viz dále)

Architektura Jacques Lemercier (1585 – 1654) autor mnoha dalších pařížských staveb, které dodnes utvářejí pařížskou architekturu Vstupní pavilon Louvru

Architektura Jacques Lemercier Kostel univerzity Sorbonny Portrét od Philippa de Champaigne

Architektura Louis Le Vau (1612 – 1670) klasicistně zaměřený architekt Ludvíka XIV. Kolej čtyř národů (dnes Institut de France)

Architektura Louis Le Vau zámek Vaux-le-Vicomte (předobraz Versailles)

Architektura Pařížská městská architektura 17. století elegantní paláce s mansardovými střechami prostorné parky sochařská výzdoba Pařížská čtvrt Marais – Place des Vosges

Architektura Jules Hardouin- Mansart (1646 – 1708) hlavní architekt krále Ludvíka XIV., který se zasloužil o přestavbu Versailles Palác Versailles

Architektura Jules Hardouin- Mansart Interiér zámku Versailles

Architektura Robert de Cotte (1656 – 1735) spolupráce na výstavbě zahradního Velkého Trianonu ve Versailles

Architektura André le Nôtre (1613 – 1700) architekt a sochař autor projektu zahrady a skulptur ve Versailles

Malířství Charles le Brun (1619 – 1690) ředitel Akademie dvorní malíř Ludvíka XIV. Portrét malíře od Nicolase de Largillière Alexandr Veliký vstupuje do Babylonu Portréty Ludvíka XIV.

Malířství Georges de la Tour (1593 – 1652) pracuje pod vlivem Caravaggia italský vliv Svatý Josef, tesař Máří Magdalena, kajícnice

Malířství Georges de la Tour základ malby je noční scéna s umělým světlem Znovuzrození Krista

Malířství Bratři Le Nainové Antoine Mathieu Louis vlámské vzory obraz života venkova Společný obraz bratří: Hráči tric-tracu

Malířství Louis Le Nain (1593 – 1648) představitel barokního realismu Vůz, vracející se z Heuernte

Malířství Nicolas Poussin (1594 – 1665) mytologické výjevy na pozadí idealizované krajiny, harmonie kompozice Arkádie

Malířství Nicolas Poussin Autoportrét Diana a Endimion

Malířství Claude Lorrain (1600 – 1682) krajinář s citem pro barvu a kompozici přístavů s ideálními architekturami Bárka s královnou ze Sáby

Claude Lorrain bez zájmu o postavy dokonce je nechával domalovávat svými spolupracovníky snahy o postižení světelné atmosféry panoramatické výhledy do dálky, zapadající a vycházející slunce Krajina s Apollonem a Merkurem

Francouzské výtvarné baroko Kontrolní otázky:  Čím se odlišuje francouzské umění 17. století od katolického baroka italského nebo španělského?  Která stavba se stala vzorem pro budování sídel evropských panovníků?  Jak byste charakterizovali styl krajinomalby francouzských malířů? Ukažte hlavní motivy na obraze Přístav od Claude Lorraina.