VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IV. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
IX. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (18. – 24. úloha) VIII. označení digitálního učebního materiálu:
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (19. – 26. úloha) III. označení digitálního.
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (27. – 39. úloha) VIII. označení digitálního.
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (16. – 25. úloha) VIII. označení digitálního.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Matematika a její aplikace
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta pro chytré hlavy VY_42_INOVACE_18 Sada 4 Základní škola T.
IV. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
II. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (26. – 34. úloha) IX. označení digitálního.
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (36. – 44. úloha) IV. označení digitálního.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Nejmenší společný násobek
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
VY_42_INOVACE_379_ROVNICE Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
I. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
V. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (35. – 45. úloha) X. označení digitálního.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
IX. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 6. ročník ( úloha) I. označení digitálního učebního.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (23. – 35. úloha) III. označení digitálního.
I. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) V. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (7. – 12. úloha) VII. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Přednost početních operací
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 2 VY_42_INOVACE_10 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Matematika a její aplikace
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 9. ročník (12. – 18. úloha) II. označení digitálního učebního materiálu:
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Jak se dá řešit úloha typu
Transkript prezentace:

VI. Řešení úloh v testech Scio z matematiky Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.1977 Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (1. – 6. úloha) VI. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_MA.9.036

Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: srpen 2012 Určeno pro 9. ročník Matematika 2. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možných 6 bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy vytvoříme žlutou, modrou a zelenou skupinu, které mezi sebou soutěží. Pokud daná skupina nedokáže svoji úlohu vyřešit, může se o správné řešení pokusit jiná skupina.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.

1. – 3. úloha testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) Které číslo musíme odečíst od čísla 250, aby výsledné číslo bylo osminásobkem čísla 25? 2. Od čísla 42 odečtěte osmkrát za sebou číslo 8 a čtyřikrát za sebou číslo 16. Jaké číslo musíme ještě odečíst, aby bylo výsledné číslo (–100)? 3. 4 · 5 min + 1 800 s – 4 · 10 min =

1. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) Které číslo musíme odečíst od čísla 250, aby výsledné číslo bylo osminásobkem čísla 25? Nabízená řešení jsou: A) 175; B) 150; C) 100; D) 50. Řešení: Slovní úlohu budeme řešit rovnicí: 250 – x = 8 . 25 250 – x = 200 / -250 - x = - 50 / .(-1) x = 50 Správnou odpovědí je varianta D).

2. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) Od čísla 42 odečtěte osmkrát za sebou číslo 8 a čtyřikrát za sebou číslo 16. Jaké číslo musíme ještě odečíst, aby bylo výsledné číslo (–100)? Nabízená řešení jsou: A) 18; B) 16; C) 14; D) 12. Řešení: Od číslo 42 nejprve osmkrát za sebou odečteme číslo 8, tj. 42 – 8.8 = 42 – 64 = - 22. Následně čtyřikrát za sebou odečteme číslo 16, tj. – 22 – 4 . 16 = - 22 – 64 = - 86. Abychom dostali číslo -100, musíme ještě odečíst číslo 16, protože – 86 – 16 = - 100. Správnou odpovědí je varianta B).

3. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) 4 · 5 min + 1 800 s – 4 · 10 min = Nabízená řešení jsou: A) 5 min; B) 10 min; C) 15 min; D) 720 s. Řešení: Dílčí kroky výpočtu: 4 . 5 min = 20 min 1 800 s = 1 800 : 60 = 30 min 4 . 10 min = 40 min A tedy 20 + 30 – 40 = 50 – 40 = 10 min. Správnou odpovědí je varianta B).

4. – 6. úloha testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) 2 · 1000 + 4 · 10 + 6 · 1; 4 · 100 + 4 · 1; 5 · 1000 + 6 · 1; 6 · 100 + 6 · 10; 4 · 1000 + 8 · 100 + 4 · 1 Uvedená čísla jsou zapsána rozvinutým zápisem v desítkové soustavě. Kterému číslu se rovná součet všech uvedených čísel? 5. (45 – 25) – (25 – 45) + (45 + 25) + (25 – 45) = Jaký je výsledek uvedeného výpočtu? 6. Když neznámé číslo vynásobím osmi, k součinu přičtu číslo čtyřicet a tento součet vydělím číslem dvacet čtyři, dostanu číslo 10. Které je to číslo?

4. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) 2 · 1000 + 4 · 10 + 6 · 1; 4 · 100 + 4 · 1; 5 · 1000 + 6 · 1; 6 · 100 + 6 · 10; 4 · 1000 + 8 · 100 + 4 · 1 Uvedená čísla jsou zapsána rozvinutým zápisem v desítkové soustavě. Kterému číslu se rovná součet všech uvedených čísel? Nabízená řešení jsou: A) 11 920; B) 11 926; C) 12 220; D) 12 920. 10000 1000 100 10 1 1. číslo 2 4 6 2. číslo 3. číslo 5 4. číslo 5. číslo 8 součet 9 Řešení: Součet všech uvedených čísle je roven číslu 12 920. Správnou odpovědí je varianta D).

5. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) (45 – 25) – (25 – 45) + (45 + 25) + (25 – 45) = Jaký je výsledek uvedeného výpočtu? Nabízená řešení jsou: A) 100; B) 90; C) 80; D) 70. Řešení: (45 – 25) – (25 – 45) + (45 + 25) + (25 – 45) = 20 – (- 20) + 70 + (- 20) = 20 + 20 + 70 – 20 = 90. Správnou odpovědí je varianta B).

6. otázka testu Scio z matematiky pro 9. ročník (podzim 2011) Když neznámé číslo vynásobím osmi, k součinu přičtu číslo čtyřicet a tento součet vydělím číslem dvacet čtyři, dostanu číslo 10. Které je to číslo? Nabízená řešení jsou: A) 10; B) 15; C) 25; D) 30. Řešení: Tuto slovní úlohu budeme řešit rovnicí. x = hledané neznámé číslo (8x + 40 ) : 24 = 10 / .24 8x + 40 = 240 / -40 8x = 200 x = 200 : 8 x = 25 Správnou odpovědí je varianta C).