Od kusu prkna a plátna k letadlu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bitva na řece Sommě Bitva na řece Sommě Zpracovaly: Gansová Lucie
Advertisements

Vztahy mezi velmocemi na přelomu století
Naše země za 1. světové války
Bitvy první světové války
Vstup USA do války.
Vzhůru do vzduchu Pozdrav Představení se O čem bude prezentace.
Ukončení 1. světové války
Vypracovala: Lucie Junková Valerie Horká Jan Dočkal
Téma: 1. světová válka Předmět: Dějepis Ročník: 9.ročník
Průběh 1. světové války 3. část.
1. Světová válka Roman Valenta.
III/2 XVI A
Přelom ve válce Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:17.12.
B – 17 Flying Fortress Radek Teč.
Ing. Eva Horejcová Honza Smolík. Skotsko 14. století.
Zbraně 1.světové války.
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Parní lokomotiva A její konstruktéři.
První svĚtová válka.
1.Světová válka.
Digitální učební materiály ŠIII/2 DĚJEPIS
Identifikátor: VY_32_INOVACE_VL SADA č. 8
Válka na moři byla ve znamení zejména dvou základních událostí
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
Vývoj v Rusku.
1. světová válka ( ).
První světová válka
VY_32_INOVACE_1_1. SVĚTOVÁ VÁLKA
MEZINÁRODNÍ VZTAHY PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
1 !! Je známo, že balón vzlétne vzhůru v důsledku působení vztlakové síly Fvz, kterou na něj působí okolní vzduch podle Archimédova zákona. !! Vzduchoplavba.
Cesta k 1. světové válce 1. část
Jak může válka zasáhnout obyčejné lidi? (ne vojáky)
Literatura na počátku 20.století
III/2 XV A
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Bratři Montgolfierovi
VY_32_INOVACE_2D.9.02 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Letadla 2. světové války Druhá světová válka začala v září roku 1939 německým vpádem do Polska a skončila v srpnu roku 1945 americkým atomovým bombardováním.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (IV. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Hans-Joachim Marseille Aneb Luftwaffe v Severní Africe.
Věda a technika konce 19.st.
I. světová válka – konec války
Bitva u Verdunu Dějepis Autor: Pavel Hrstka
 Poválečná situace v Evropě a v USA  Ekonomický vzestup  Využití vědy a techniky Válka a ekonomický vývoj.
Technika 1. světové války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
BOBY.
II. světová válka 1944 (II.) Petr Machala.
Me 262 Dějepis Vít Řezáč, 6.A.
JET STREAM Tryskové proudění Tereza Kohoutková GÚ PřF MU 2008.
1. SVĚTOVÁ VÁLKA
VY_32_INOVACE_1D.9.10 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
ZBRANĚ 1. SVĚTOVÉ VÁLKY Mgr. Pavel Vaníček Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je prostřednictvím „Programu na podporu.
Americké osady v 18. století Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3615_ Americké_osady_v_18_století Autor: Mgr.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa ZROD LETECTVÍ V současnosti si nedokážeme fungování světa bez letadel vůbec.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:První světová válka TÉMATICKÝ CELEK:Moderní.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK:9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
SVĚT TECHNIKY A JÁ Vojta Hanke. LOGO ROZCESTNÍK auta Válečná technika Počítače zbraně.
Letadla. Letadlo je stroj schopný létat v atmosféře nezávisle na zemském povrchu.Letadlo využívá vztlaku díky kterému může létat. Schéma obtékání křídla.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_09 TÉMA: VYNÁLEZY.
AUTOR: Marcela Kaderová
Druh učebního materiálu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: MGR
Zpracoval: Martin Dobr Vedoucí práce: Mgr. Jarmila Kulíšková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA T. G. MASARYKA BLATNÁ, OKR
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Počátky letectví Jakub Janík.
Transkript prezentace:

Od kusu prkna a plátna k letadlu Vývoj letectví před a v průběhu 1. světové války Od kusu prkna a plátna k letadlu

Úvod do počátků letectví Vývoj letectví lze charakterizovat jedním souvětím : 1. světová válka udělala z kusu prkna letadlo a 2. světová válka udělala z letadla létající pevnost. a +1. světová válka = + 2. světová válka = + čas =

Počátky létání Za úplně nejprvnějšího průkopníka považujeme Leonarda da Vinchiho. Zvrat přišel až s bratry Wrightovy, kteří se pokoušeli vzletět již od roku 1898. roku 1903 si nechali patentovat kluzák s revolučním způsobem řízení (3 osy) po 1000 zkušebních letů ( prototyp č. 3 )

Bratři Wrightové VE SKUTEČNOSTI USKUTEČNILI 1. MOTOROVÝ LET RUSOVÉ 20.9.1902. Den D nastal 17.12.1903, kdy po 3 měsících práce vytáhli z garáže letadlo které se zapsalo do ději 1. motorovým letem Letoun Flyer I (dnes jako Kitty Hawk) na 4. pokus v jeden den uletěl 279 metrů za za 56 sekund rychlost 4,982 m/s = 17,936 km/h

Bratři Wrightové Orvile Wilbur

Nejdůležitější události od vzniku letectví do 2. světové války Rok Událost 1500 Leonardo da Vinci se zabýval principy konstrukce letajícího stroje. 1754 Michail Vasilievič Lomonosov sestrojil model vrtulníku na meteorologické zkoumání atmosféry. 1783 Joseph Michel Montgolfier a Jacques Étienne Montgolfier sestrojili papírový balón, v kterém se jako první lidé vznesli Jean-François Pilâtre de Rozier a François Laurent d'Arlandes. 1882 Alexandr Fjodorovič Možajskij uskutečnil první úspěšné pokusy řízeného letadla těžšího než vzduch za pomoci nakloněné roviny. 1891 Otto Lilienthal letěl poprvé na závěsném kluzáku vlastní konstrukce. 1900 Ferdinand von Zeppelin uskutečnil první lety se vzducholodí. 1903 Bratři Wrightové uskutečnili první řízený let letounu. 1906 Alberto Santos-Dumont uskutečnil první uznaný let letounu v Evropě. 1909 Louis Blériot přeletěl poprvé kanál La Manche 1919 John Alcock a Arthur Whitten Brown na letadle Vickers Vimy uskutečnili první přelet Atlantského oceánu (na trase Newfoundland - Irsko) George Herbert Scott přeletěl poprvé Atlantský oceán vzducholodí (trasa Skotsko - Newfoundland) 1927 Charles Augustus Lindbergh uskutečnil první sólo přelet letounem na trase New York - Paříž

Vývoj vrtulníku Ve 4. století byl popsán princip vrtulníku v Číně 1. zdokumentovaný vrtulník sestrojil Paul Cornu 8.11.1908 1. plně funkční vrtulník se představil roku 1938 v Berlíně

Vzducholodě Za první světové války vzducholodě používaly Francie, Itálie, Německo, Rusko, USA a Velká Británie. Osvědčily se zejména pro dálkový průzkum, smutně prosluly také jako první strategické bombardéry Byly děleny na jednotlivé vaky příčnými přepážkami Vzducholodě se plnily vodíkem (výbušný, perfektní hořlavina)

Vzducholodě v Německu a u spojenců Německé vzducholodě Zeppelin podnikaly dlouhé lety do Anglie, kde bombardovaly průmyslové, ale i civilní cíle. Německo vyrábělo také vzducholodě typu Schütte-Lanz či Parseval. Německo bylo nuceno postoupit své vzducholodě vítězným mocnostem Franciebyla na počátku 1. světové války 2.největším producentem vzducholodí (Astra, Chalais-Meudon, Zodiac) V průběhu války docházelo k vytláčení vzducholodí letadly. vzducholodě zůstávaly ve výzbroji

Názory vojenských důstojníků na zavedení letadel do výzbroje ,,Letadlo je vhodné ke sportování, ale pro použití v armádě je bezcenné“ Ferdinand Foch 1911 ,, Skutečný boj ve vzduch, jak si jej představují žurnalisté, musí být odmítnut jako mýtus. Úkolem letectva je vidět a ne bojovat.“Německý generální štáb, říjen 1914 ,,Najdi soupeře a sestřel ho, vše ostatní je nesmysl.“ Manfred Freiherr von Richthofen 1917 ( nejlepší německý stíhač první světové války ( 80 sestřelů )

Vznik stíhacích eskader Zjištění nutnosti letecké převahy Postupně přidávané stíhací stroje do průzkumných eskader, někdy dokonce i celé letky Spojenci nevyčleňovali nejlepší stíhače do elitních nově vzniklých stíhacích eskader a zároveň měli nedostatek kvalitně vycvičených pilotů a ztráty rostly

Stíhací stroje Užité materiály: dřevo, plátno, železo Konstrukce: 2plošníky a 3plošníky Výzbroj až 3 kulomety, bomba Osádka: pilot, někdy i zadní střelec Specifická výbava: obě strany: závěsný hák pod vzducholoď Němci: synchronizovaný kulomet (1915) Airco D.H.4 britský 2 místný stíhací bombardér

Ukázka německé stíhačky (WW1) Jde o jeden z nejúspěšnějších letounů 1. světové války. Němci na něm dosáhli 2.nejvyššího počtu sestřelů na typ letounu. Létaly na něm přední německá esa.

Stíhací esa Pilot, který sám sestřelí 5 a více nepřátel za období kariéry, války či pohotovosti Podmínkou připsání sestřelu je potvrzení sestřelu od jiného pilota, nebo členu pozemního štábu Richthofen *1892 - +1918 (nejlepší eso němců a celé války s 80 sestřely)

Další esa na ww1 Mannock *1887 - +1918 (61 sestřelů) (Anglie) Little *1895 - +1918 (47 sestřelů) (Austrálie) Fonck *1894 - +1953 (75 sestřelů) (Francie) Beauchamp *1894 - +1921 (54 sestřelů) (Jižní Afrika) Bishop *1894 - +1956 (72 sestřelů) (Kanada) Brumowski *1889 - +1936 (35 sestřelů) (Rakousko Gilmour *1896 - +???? (39 sestřelů) (Skotsko) Kozakov *1889 - +1919 (20 sestřelů) (Rusko) Většině se stal jejich letoun osudným a u 2 se to neví

Navigace letadel Naspaměť naučené orientační body Mapa připíchnutá na horní polovině nohavice od kalhot Systém hodin užívající představu ciferníku, nebo náramkové hodinky, kdy 12. hodina byla příď letounu a 6. hodina směrové kormidlo, a před údaj zapsaný hodinou se přidávalo zda je nepřítel zhora, či zdola

Letové formace V 1. světové válce se užívaly formace proudu jak pro bombardéry i stíhače, šípová formace, obdélníková formace. Nalétávalo se v řadách po 4 až 10 strojích vele sebe a na konci války byly mezi řadami rozestupy až 10 minut Většinou se létalo v těsné formaci, kterou převzaly bombardéry ve 2. světové válce a na formaci proudu ( 1917 ) si vzpomělo RAF až v roce 1944

Konec Vytvořil: Petrásek Jan Třída: IX.B Škola: ZŠ Školní 1803 Roudnice nad Labem Datum: 09.09.2009 Souhlas se stahováním z webu a užitím pro osobní účely nikoli jako referátu do hodiny !

Zdroje informací Knihy: Nevšední letadla aneb pokusy létat před i po bratrech Wrightových Německá stíhací od T.J. Constabla Web: encyklopedie a www.dejinyvalek.cz, http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=2636&sid=10366fc5085e29314173d4f258cb3c5e , www.vrtulnik.cz