Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Advertisements

Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 12.0 (Sestavení vlastní prezentace)
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Modul 2 AutoCAD. Vytvoření zaobleného obdélníka  do příkazového řádku napíšete příkaz obdélník a stiskněte ENTER  dále zadejte do volbu A pro zaoblení.
Ukázková data grafická jsou majetkem IMIP. Popisná data jsou fiktivní.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_13.
ZAČÍNÁME PRACOVAT S WORDEM 2007
Kovoprog – geometrické prvky, modifikace a kontury frézování
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE Předmět: Informatika Ročník: 6.ročník Klíčová slova: Nová prezentace, snímek, průvodce prezentací,
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
Excel – editace ( formát ) buněk
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vypracoval: Petr Němeček
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
POSTUP KRESLENÍ Meier Miroslav, 2006.
TEXTOVÝ EDITOR.
MALOVÁNÍ.
Popis a ovládání Plocha I
Základy práce s programem
ProgeCAD Modifikace prvků.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
M ALOVÁNÍ Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/10.
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
švýcarský vektorový program pro kresbu map
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3. Tabulkové procesory Učební obor: Kadeřník, Kuchař-číšník Ročník: 2.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
TECHNICKÝ VÝKRES Postup rýsování jednoduchého technického výkresu.
ProgeCAD Základy kreslení.
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
OŘEZ VY_32_INOVACE_GR_796. Oříznutí obrázku Oříznutí snímku provádíme nejčastěji pří použití nástrojů Rotace a Perspektiva nebo chceme-li změnit poměr.
Přemístění části obrázku klonováním VY_32_INOVACE_GR_797.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_12.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu „Vzdělávání pedagogů středních odborných škol Olomouckého kraje v nových trendech vyučovaných oborů“, který.
progeCAD – základy práce s CAD
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
ProgeCAD Základy kreslení.
Obrázky po stole VY_32_INOVACE_GR_790. OBRÁZKY ROZHÁZENÉ PO STOLE Zadání: Uspořádejte obrázky tak, aby působily jako náhodně rozházené po stole. Obrázkům.
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Prezentační nástroj Open Office, Impress ZÁKLADY PRÁCE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základy práce s programem
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ProgeCAD Základy kreslení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Digitální učební materiál
6. cvičení 25. března 2015.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Základy práce s programem
ProgeCAD Hladiny a kóty.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SŠ-COPT Uherský Brod Ing. Zatloukal Martin
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ProgeCAD Modifikace prvků.
ProgeCAD Modifikace prvků.
Transkript prezentace:

Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006 Střední odborné učiliště technické Chomutov Program SolidWorks Vytvoření 3D modelu jednoduché součásti Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006

Spustíme program SolidWorks a volbou Soubor – Nový nebo pomocí ikony vybereme Díl (označíme a potvrdíme tlačítkem OK). Po spuštění vybereme nabídku Skica a dále z panelu nástrojů funkci Přímka 3. Dále program požaduje označení roviny ve které budeme pracovat. Zvolte přední rovinu klepnutím na nápis „Přední rovina“. Pro daný výběr má kurzor podobu tužky. Pokračuj

4. Nakreslíme boční tvar součásti podle obrázku  pro kreslení použijeme ikonu Přímka z panelu nástrojů Skica. Skicu začneme kreslit v  počátku souřadného systému . Klepneme levým tlačítkem myši v počátku a myš posuneme do požadovaného směru. V místě změny směru čáry klepneme opět levým tlačítkem myši a pak pokračujeme novým směrem. Kurzor má podobu tužky. Při kreslení se zobrazují pomocné modré čárkované čáry jako pomoc pro zachování vodorovného nebo svislého směru. Poznámka: skicu nemusíme kreslit přesně, potřebné rozměry jí dáme v dalším kroku pomocí okótování. Pokračuj

5. Požadované rozměry získáte okótováním skici užitím ikony Inteligentní kóta . Kurzor umístíme nad nakreslenou čáru – úsečku, tím dojde k jejímu zvýraznění červenou barvou, úsečku pro kótování vybereme klepnutím levým tlačítkem myši na zvolené čáře  barva čáry se změní na zelenou a zobrazí se budoucí kóta. Kótu umístěte tažením do vhodné polohy posunutím kurzoru a klepnutím levým tlačítkem myši. Tím se otevře dialogové okno Upravit pro nastavení požadovaného rozměru dané úsečky  zapíšeme požadovaný rozměr a potvrdíme jej zatržítkem. Pokračuj

6. V dalším kroku provedeme zaoblení některých hran 6. V dalším kroku provedeme zaoblení některých hran. Zaoblení provedeme pomocí ikony Zaoblit entity z panelu nástrojů Skica, kde nastavíme požadovaný poloměr zaoblení R8 a pak označíme dvě příslušné hrany pro zaoblení. Pokračuj

7. Vysunutí modelu na požadovanou šířku provedeme pomocí ikony Přidání vysunutím z panelu nástrojů Prvky. V levé části okna nastavíme do položky Směr č.1: Od středu roviny a dále vzdálenost D1: 120 mm. Jak je vidět z obrázku, program provede vysunutí modelu na požadovanou hodnotu 120 mm – rovnoměrně po 60 mm na obě strany (symetričnost dále využijeme pro tvorbu děr v modelu). Pokračuj

Postup kreslení otvorů je popsán na dalším snímku. 8. V dalším kroku provedeme zakreslení a okótování kružnic pro otvory a kruhové vybrání v horní hraně. Označíme vnitřní horní plochu modelu a zvolíme ikonu Kolmý k a pomocí ikony Kružnice z panelu nástrojů Skica zakreslíme a okótujeme kružnice (průměry a vzdálenosti od hran jsou na obrázku). Postup kreslení otvorů je popsán na dalším snímku. Pokračuj

9. Stačí nakreslit a okótovat pouze jednu malou kružnici, druhou vytvoříme pomocí ikony Zrcadlit entity. Nejprve je nutné nakreslit si pomocnou osu pro zrcadlení, která prochází v ose x počátkem souřadného systému – ikona Osa . Pak označíme malou kružnici (viz. obr) a po potvrzení program vytvoří druhou kružnici symetrickou k té okótované. Pokračuj

10. Otvory vytvoříme pomocí ikony Odebrat vysunutím z panelu nástrojů Prvky a nastavíme Směr č.1: Skrz vše a potvrdíme . Poznámka: Program provede natočení modelu a současně zobrazí způsob odebrání v modelu. Pokračuj

11. Nyní označíme vnitřní spodní plochu, zvolíme ikonu Kolmý k a obdobně zakreslíme jednu kružnici a okótujeme , druhou vytvoříme opět pomocí ikony Zrcadlit entity . Poznámka: Nezapomeňte zakreslit osu pro zrcadlení (prochází počátkem souřadného systému). Po potvrzení proveďte odebrání pomocí ikony Odebrat vysunutím z panelu nástrojů Prvky a nastavte Směr č.1: Skrz vše a potvrďte . Pokračuj

12. Model je možné libovolně natáčet použitím ikony Otočit pohled nebo podržením rolovacího kolečka u myši a pohybovat myší po podložce a dále posouvat použitím ikony Posunout pohled . Dále je možné model přibližovat a vzdalovat otáčením kolečka myši nebo použitím ikon pro zobrazení . Pokračuj

Vytvořený soubor si uložte do Vámi zvolené složky. Řešením této úlohy jste zvládli základní principy práce v prostředí SolidWorks, to znamená skicování, kótování, zaoblení hran, přidání a odebrání vysunutím. Vytvořený soubor si uložte do Vámi zvolené složky. Konec lekce