Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Advertisements

HODINA ZAČÍNÁ M A T E M A T I K A.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Sčítání celých čísel.
Sčítání a odčítání výrazů
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
POZORUJ: = = =
Algebraické výrazy – početní operace
9 CELÁ ČÍSLA
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Mnohočleny a algebraické výrazy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
CELÁ ČÍSLA.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Vlastnosti sčítání a odčítání
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Počítáme s celými čísly
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Sčítání a odčítání zlomků
Vy_32_INOVACE_M.1.08-Sčítání a odčítání v oboru do 20-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník.
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Mnohočleny Autor: Mgr. Ludmila Lorencová Třída:
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
15.1 CELÁ ČÍSLA Večer ukazoval teploměr +5 °C a ráno -1 °C.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
HRAJEME SI S ČÍSLY ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 20 VY_32_INOVACE_19 Vypracovala: Klumparová Zuzana ZŠ a MŠ OLŠOVEC, přísp. org.
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním celých čísel. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají celá čísla. Speciální vzdělávací.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Mnohočleny – sčítání a odčítání
Racionální čísla.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla Pojem celé číslo,sčítání,odčítání. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Září 2012 Ročník:7. Tematická oblast:
LOMENÉ VÝRAZY III. Sčítání a odčítání výrazů Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Odčítání zlomků s různými jmenovateli Výukový materiál pro 7.ročník Autor materiálu: Mgr. Martin Holý Další šíření materiálu je možné pouze se souhlasem.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Pořadové číslo projektu Šablona č.: III/2
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 1. ???
Sčítání a odčítání celých čísel
Základní škola Čelákovice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
13x2y3 0,2r3s5 ab3 . a4b2 4p3 + 5p3 Početní výkony s mocninami
Početní výkony s celými čísly: násobení
Vy_32_Inovace_12_Sčítání a odčítání lomených výrazů
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MNOHOČLENŮ
Početní výkony s celými čísly: dělení
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Početní výkony s celými čísly: násobení
Transkript prezentace:

Pravidla pro sčítání a odčítání celých čísel Matematika 7. ročník Mgr. Marcela Kubátová

- 8 + (- 10 ) = - 18 Sčítání celých čísel: Čísla mají stejná znaménka, tak je sečteme. Protože sčítáme záporná čísla, výsledek je také záporný.

+ - 5 + 12 = 7 Sčítání celých čísel: nezapisuje se - 5 + 12 = 7 Čísla mají opačná znaménka, tak je odečteme. Podle dvanáctky, která má více dílků, je výsledek kladný.

+ 16 + (-19) = -3 Sčítání celých čísel: nezapisuje se + 16 + (-19) = -3 Čísla mají opačná znaménka, tak je odečteme. Podle devatenáctky, která má více dílků, je výsledek záporný.

Odčítání celých čísel Odčítat číslo znamená přičíst k němu číslo opačné! Klidně si ze začátku příklady rozepisuj.

Odčítání celých čísel: nezapisuje se + 10 – 20 = 10 + (-20) = -10 Odčítání se mění na sčítání a opačné číslo k číslu 20 je – 20. Čísla pak odečteme, protože mají opačná znaménka a výsledek je záporný podle dvacítky.

Odčítání celých čísel: 8 – ( - 10) = 8 + 10 = 18 Odčítání se mění na sčítání a opačné číslo k číslu -10 je 10. Zapamatuj si: dva minusy vedle sebe dají plus! Čísla pak sečteme.

Odčítání celých čísel: - 6 – (-15) = - 6 + 15 = 9 Odčítání se mění na sčítání a opačné číslo k číslu -15 je 15. Opět dva minusy dají plus! Čísla pak odečteme, protože mají opačná znaménka a výsledek je kladný podle 15.

Odčítání celých čísel: nezapisuje se + - 4 – 9 = - 4 + (- 9) = - 13 Odčítání se mění na sčítání a opačné číslo k číslu 9 je – 9. Čísla pak sečteme, protože mají stejná znaménka a výsledek je záporný.

Příklady na procvičení máš v pracovních listech Příklady na procvičení máš v pracovních listech. Pokud nemáš přístup k internetu, přijď za mnou, pracovní listy spolu vytiskneme.