Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Renesance.
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
RENESANCE. Rafaello – Athénská škola Platón, Aristoteles, Diogenés a další postavy reprezentující veškerou moudrost lidstva.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
Česká kultura v 16. století renesance
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
21 Renesance Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Renesance.
Autor: Vít Mika a Lubomír Kovařík
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
RENESANCE.
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
RENESANCE - pokračování
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Renesance – Itálie, Francie, Španělsko
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
renesance a humanismus
Období raného novověku je vymezeno obdobím mezi 15. a 17. stoletím Objevení Ameriky - Kolumbus - Bahamy Změny politické (proměny absolutismu), společenské.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Renesance Název sady: Pozdní středověk a počátky novověku.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Hana Míčová Název: VY_32_INOVACE_31_D7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Italská renesance.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Literatura období humanismu a renesance
Humanismus a renesance počátek 14. století – počátek 17. století
Renesance a humanismus
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Italská renesance a humanismus
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_14
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Vzdělávací období  3. Předmět  Dějepis Téma hodiny  Renesance a humanismus Označení  OP VK (III/2) – D/7 - 29 Autor  PhDr. Jana Žáková

RENESANCE A HUMANISMUS PhDr. Jana Žáková

VZNIK: Kolem roku 1400 Na severu Itálie – malé městské státy – nejrozvinutější v celé Evropě (Janov, Benátky, Florencie, Milán) Bohatí řemeslníci, obchodníci, bankéři – podporovali vzdělání a práci umělců a učenců - mecenáši Název – od italského rinascita = znovuzrození Umění vycházelo z antického ideálu Co je přirozené, je krásné

LITERATURA: Zájem o antickou literaturu Studium latiny a řečtiny – snaha očistit je od středověkých chyb Užívání národních jazyků Dante Alighieri – Božská komedie Francesco Petrarca – Má Itálie Giovanni Boccaccio - Decameron

ARCHITEKTURA: Architektura – antické vzory, sloupy, štíty, pravidelné budovy, základní geometrické tvary velká okna, kopule, oblouky, arkádovitá nádvoří, balustrády Domy jsou zdobeny freskami a sgrafity („psaníčka“, později figurální) Těžkopádné a studené hrady jsou nahrazeny pohodlnými zámky – letohrádky, míčovny Měšťané (Itálie) napodobují knížecí paláce – Florencie (Medicejský palác), Pisa, Sienna, Benátky, chrám sv. Petra v Římě…

RENESANČNÍ ZÁMKY:

RENESANČNÍ PALÁCE:

MĚSTSKÉ DOMY:

ARKÁDY: SGRAFITA:

Filippo Brunelleschi (1377 - 1446) -perspektivní zobrazení - kopule dómu Santa Maria Del Fiore - kostel San Lorenzo ve Florencii - kostel San Spirito ve Florencii - palác Pitti ve Florencii - nalezinec ve Florencii (první renesanční stavba)

MALÍŘSTVÍ A SOCHAŘSTVÍ: Rafael Santi (1483 - 1520) architekt, ale hlavně malíř, začíná s výzdobou papežovy rezidence ve Vatikáně Sixtinská madona Autoportrét

Kam pojedeš, když budeš chtít vidět obraz Mona Lisa? Leonardo da Vinci (1452 - 1519) - malíř, sochař, matematik, fyzik, architekt, astronom, obrazy - Poslední večeře, Mona Lisa, Dáma s hranostajem Kam pojedeš, když budeš chtít vidět obraz Mona Lisa?

Michelangelo Buonarotti (1495 - 1564) - nejvýznamnější osobnost - malíř, sochař, architekt, básník, filozof, pokračoval na stavbě chrámu sv. Petra v Římě, maloval Sixtinskou kapli, mramorová socha Davida, palazzo Farnese, piazza di Cambidoglio Kam pojedeš, když budeš chtít navštívit Sixtinskou kapli?

HUMANISMUS: Z latinského HUMANUS = lidský Nový názor na svět spojený s renesancí Zájem o člověka a rozvíjení jeho schopností, proti církevním dogmatům a tmářství Vynález knihtisku – německý zlatník Johannes Gutenberg – rychlejší šíření vzdělanosti

Zdroje: http://www.google.cz/search?hl=cs&biw=1366&bih=643 &gbv=2&site=search&tbm=isch&sa=1&q=renesance+a +humanismus&btnG=Hledat&aq=f&aqi=g1&aql=&oq= http://www.google.cz/imghp?hl=cs&tab=wi