Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Popularizace Medializace
Popularizace Všechny aktivity představující práci SOČ širšímu okruhu osob Medializace
Popularizace Všechny aktivity představující práci SOČ širšímu okruhu osob Medializace Veškeré zmínky o pracích SOČ v médiích
Popularizace - Kde
Vlastní škola – Veřejná obhajoba prací SOČ – Přednáška o práci/účasti ve vyšších kolech – Den SOČ pro veřejnost
Popularizace - Kde Vlastní škola Školy v okolí – Přednášky o zajímavých pracích – Výměna nejlepších studentů do veřejných obhajob – Společné dny SOČ pro veřejnost – Pozor na odborné zaměření škol
Popularizace - Kde Vlastní škola Školy v okolí Knihovny, muzea, galerie – Výstava prací formou posteru – Besedy – Přednášky
Popularizace - Jak
Poster
Popularizace –Jak Poster Veřejná prezentace, obhajoba – Veřejné školní kolo – Speciální kolo pro veřejnost – Spojit s dnem otevřených dveří školy
Popularizace –Jak Poster Veřejná prezentace, obhajoba Přednášky, besedy – Mimo školu – Speciálně o nejlepších pracích – Zážitky studentů z vyšších kol či mezinárodních soutěží
Popularizace –Jak
Medializace - Kde
Tištěná média – Tradiční – Složitost oslovení: střední – Zkusit různé regionální magazíny
Medializace - Kde Tištěná média Audio/video média – Ve většině případů s celostátním dosahem – Složitost oslovení: extrémně vysoká – Zkusit různá regionální rádia a televize
Medializace - Kde Tištěná média Audio/video média Nová média – Internetové verze tradičních médií (iDnes, iHned apod.) Složitost oslovení: střední – Méně významné weby a blogy Složitost oslovení: extrémně nízká
Medializace - Jak
Kontakty na webech médií Syndikát novinářů ( Unie vydavatelů ( Tiráže časopisů
Medializace - Jak Kontakty na webech médií Syndikát novinářů ( Unie vydavatelů ( Tiráže časopisů Ideálně oslovit jasným stručným em Nabídnout konkrétní spolupráci
Medializace - Co Odborný článek – Student připraví popularizační článek o své práci – Rozsah i odbornost přizpůsobí cílovému publiku média
Medializace – Co Odborný článek Rozhovor – Provádí novinář osobně, telefonicky, em – Odpovídat stručně, ale srozumitelně, případně dovysvětlit – Pozor na editorské úpravy (autorizace většinou jen na vyžádání)
Medializace – Co Odborný článek Rozhovor Reportáž – Provádí novinář osobně z vaší akce – Nutno zajistit doprovod, který novináři pomůže s orientací – Předat kontakt pro získání dalších informací
Medializace – Co Odborný článek Rozhovor Reportáž Připravený článek – Škola připraví novináři kompletní článek – Pozor na unikátnost, ne stejný článek více médiím – Pozor na slohovou práci
Medializace – Co Odborný článek Rozhovor Reportáž Připravený článek Tisková zpráva – První odstavec stručné shrnutí – Další odstavce rozvedení, citace – Přiložit fotky (odkaz na ně) – Lze stejnou zprávu všem
Tipy na závěr
Velikost fotografií
Tipy na závěr Velikost fotografií Zjednodušování
Tipy na závěr Velikost fotografií Zjednodušování Časový tlak
Tipy na závěr Velikost fotografií Zjednodušování Časový tlak Zmiňovat SOČ, školu apod.