Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pár užitečných rad, jak postupovat při řešení složitějších rovnic
Advertisements

Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku)
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Rozcvička Urči typ funkce:
Exponenciální funkce Exponenciální funkcí o základu a nazýváme každou část funkce, která je dána rovnicí: Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Sčítání celých čísel.
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Konstrukce lichoběžníku 1
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rostoucí, klesající, konstantní
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lomené algebraické výrazy
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
. Kvadratická funkce ° Narýsuj: -1 -1
Konstrukce trojúhelníku
Druhá mocnina a odmocnina
Rovnost, rozšiřování a krácení.
Rozcvička Urči typ funkce: Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mnohočleny Násobení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Rozklad mnohočlenů na součin
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Kvadratická funkce – vrchol paraboly
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druhá mocnina a odmocnina
Mocniny Druhá mocnina.
Mocniny Mocniny zlomků (základu – mocněnce ve tvaru zlomku) 1.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocniny Druhá mocnina.
Pravidla pro počítání s mocninami
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Rozcvička Urči typ funkce:
Příprava na lomené výrazy
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Rozklad mnohočlenů na součin
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Převody jednotek času – 2. část
Transkript prezentace:

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Mocniny záporných čísel (se záporným základem)

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Mocnina Součin sobě rovných čísel (činitelů) se nazývá mocnina.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Druhy mocnin se záporným základem a jejich zápis Mocnina se nazývá podle počtu sobě rovných činitelů. 2 „minus dvojky“ … druhá mocnina čísla -2 3 „minus dvojky“ … třetí mocnina čísla -2 4 „minus dvojky“ … čtvrtá mocnina čísla -2 5 „minus dvojek“ … pátá mocnina čísla -2

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Mocniny – pojmenování Obecný zápis mocniny n krát Základ mocniny Mocnitel, exponent (určuje počet stejných činitelů v součinu)

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Výpočet mocnin

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Výpočet mocnin Kdy je výsledek záporný ? Výsledek je záporný, když exponent je liché číslo.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Výpočet mocnin Kdy je výsledek záporný ? Výsledek je záporný, když exponent je liché číslo. Kdy je výsledek kladný? Výsledek je kladný, když exponent je sudé číslo.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady: Zapiš součin ve tvaru mocnin. -2.(-2).(-2).(-2)= -7.(-7).(-7)= -5.(-5).(-5).(-5).(-5).(-5)= -3.(-3)= -8.(-8).(-8).(-8).(-8)= -12.(-12).(-12)= -523.(-523)= -4.(-4).(-5).(-5).(-5)= -2.(-7).(-2).(-7).(-2)= -3.(-3).(-2).(-2).(-2).(-5).(-5).(-5).(-5)= -5.(-2).(-2).(-5).(-9).(-5).(-9).(-2).(-9)=

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady: Zapiš součin ve tvaru mocnin. (-2) 4 (-7) 3 (-5) 6 (-3) 2 (-8) 5 (-12) 3 (-523) 2 (-4) 2.(-5) 3 (-2) 3.(-7) 2 (-3) 2.(-2) 3.(-5) 4 (-2) 3.(-5) 3.(-9) 3 -2.(-2).(-2).(-2)= -7.(-7).(-7)= -5.(-5).(-5).(-5).(-5).(-5)= -3.(-3)= -8.(-8).(-8).(-8).(-8)= -12.(-12).(-12)= -523.(-523)= -4.(-4).(-5).(-5).(-5)= -2.(-7).(-2).(-7).(-2)= -3.(-3).(-2).(-2).(-2).(-5).(-5).(-5).(-5)= -5.(-2).(-2).(-5).(-9).(-5).(-9).(-2).(-9)=

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady: Napiš ve tvaru součinu a vypočítej mocniny: (-2) 3 = (-7) 2 = (-5) 4 = (-3) 2 = (-2) 5 = (-15) 3 = (-421) 2 = (-3) 2.(-2) 3= (-5) 3.(-7) 2 = (-3) 2.(-2) 3.(-5) 2 =

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Příklady: Napiš ve tvaru součinu a vypočítej mocniny: -2.(-2).(-2)= -7.(-7)= -5.(-5).(-5).(-5)= -3.(-3)= -2.(-2).(-2).(-2).(-2)= -15.(-15).(-15)= -421.(-421)= -3.(-3).(-2).(-2).(-2)= -5.(-5).(-5).(-7).(-7)= -3.(-3).(-2).(-2).(-2).(-5).(-5)= (-8)= = (-8).25= =-72.25=-1800 (-2) 3 = (-7) 2 = (-5) 4 = (-3) 2 = (-2) 5 = (-15) 3 = (-421) 2 = (-3) 2.(-2) 3= (-5) 3.(-7) 2 = (-3) 2.(-2) 3.(-5) 2 =

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Pozor na zápis!!! Exponent se vztahuje na celou závorku, tzn. i na znaménko minus, a umocňujeme tedy „zápornou trojku“. Exponent se vztahuje jen na trojku, tzn. že znaménko minus tedy opisujeme a umocňujeme jen „kladnou trojku“.

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Pamatuj! Je-li exponent mocniny záporného čísla (mocniny se záporným základem) liché číslo, je výsledek vždy záporný (záporné číslo). Je-li exponent mocniny záporného čísla (mocniny se záporným základem) sudé číslo, je výsledek vždy kladný (kladné číslo).