OŠETŘENÍ ROZSÁHLÝCH KRČKOVÝCH KAZŮ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VERTIKÁLNÍ KONDENZACE
Advertisements

KERAMICKÉ INLAYE jako nepřímé náhrady jsou obecně indikovány tam, kde se běžně zhotovují rozsáhlejší přímé kompozitní a amalgámové výplně a řeší jejich.
SUPERACRYL PLUS DURACRYL PLUS
JEDNORÁZOVÉ OŠETŘENÍ ZUBŮ (ENDO + KOMPOZIT)
• Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Techniky plnění kořenového kanálku
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
ZUBY, DUTINA ÚSTNÍ.
Program péče o ústní dutinu od TianDe
Šamponová lázeň proti lupům BAIN EXFOLIANT 42 dní bez lupů. VYHRAJTE SVŮJ BOJ S LUPY!!! Očištění, odstranení a hydratace: celková obnova vlasové pokožky.
Zuby - test Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ČASTÁ NEINFEKČNÍ ONEMOCNĚNÍ –
ZUBY, DUTINA ÚSTNÍ.
Diskrétní matematika Opakování - příklady.
KOMPLETNÍ REKONSTRUKCE DEVITÁLNÍHO ZUBU
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Dynamika rotačního pohybu
Sádra Vzdušné pojivo.
Realita na trhu ojetých automobilů v ČR
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
SOLID STATE DISK - SSD.
Rozdíl mezi kluznými a kuličkovými ložisky
SPECIÁLNÍ METODY PŘI ZPRACOVÁNÍ A BARVENÍ TVRDÝCH TKÁNÍ
Popis Sulk: 1 mm Epiteliální úpon: 1 mm Fibrózní úpon: 1 mm Marginální gingiva Okraj marginální gingivy Svazky vláken Vazivo Kost.
Program péče o ústní dutinu od TianDe. Zuby jsou orgán, stejně jako srdce, ledviny či játra. Zuby jsou jedinou částí lidského těla, která se nedokáže.
Umělé sušení dřeva Přípravné práce
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
KEE/SOES 10. přednáška Moderní technologie FV článků Umělá fotosyntéza
Fluorid v zubní hygieně
Voda a vzduch = základ života
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Glaukom MUDr. Eva Hendrychová, FEBO prim. MUDr. Břetislav Brožek, CSc.
JD Advantage Stripy.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:2. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
TDS Obklady Kamil Buchtík 2010/ INZ.
Semestrální práce z předmětu Technická diagnostika konstrukcí
Řezání na hrubou délku Krácení řeziva na požadovanou délku + nadmíra. Odstranění vadných míst (suky, trhliny). Přeřezávací kotoučové pily. Posuv na zub.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Použití dotazu jako zdroje dat pro pohled Iva Kraicigerová, 4Y2.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zuby … ověř si, co o nich víš.
Tato prezentace byla vytvořena
Epoxidová podlaha Epotec Pu System - pro parking
Řezání – pily Druhy pil Řezání patří k základním truhlářským úkonům.
Péče o chrup Libuše Špičáková. Péče o chrup Libuše Špičáková.
Materiál k výuce endodoncie
Zuby … ověř si, co o nich víš.
Zuby Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_10_Chrup Vytvo ř eno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
DENTÁLNÍ HYGIENA.
Zdravé zuby ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_03_20_Člověk a zdraví Vzdělávací oblast: Člověk a.
Lidský chrup Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_9_Lidský chrup Téma: Přírodověda -
H YGIENA DUTINY ÚSTNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Recept – těstovinový salát VY_32_INOVACE_2C_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická.
Význam relací Typy relací Vytvoření relace Nastavení relace Podtypy relace Referenční integrita.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dentální hygiena A Výživa HAPLOVÁ MAGDALÉNA MACKOVÁ MÁRIA DEHY 2. ROČ.
Autor: PaedDr. Hana Hrubcová Název: VY_32_INOVACE_3B_18_Zuby
VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_14_9. ročník_Zubní kaz
Materiál k výuce endodoncie
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_75_PRV1
Nový motor JCB ECOMAX Tier 4i – lepší využití paliva, zlepšený průběh výkonu a kroutícího momentu
Název: Výrobní postup hrací kostky Autor: Adam Burda
Věcné učení Péče o chrup, prevence zubního kazu
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Transkript prezentace:

OŠETŘENÍ ROZSÁHLÝCH KRČKOVÝCH KAZŮ Aleš Koudela

etiologie?? V tomto případě malhygiena

propagace léze subgingiválně

šetrným zavedením retrakčního vlákna

kdy hladítkem pohybujeme jako „ráčnou“

a případně si druhým nástrojem zavedenou část fixujeme

aniž bychom dáseň rozkrváceli

změníme situaci v supragingivální kaz

preparujeme diamantovou kuličkou

ve sklovině s chlazením

a v dentinu tvrdokovovým vrtáčkem

za pomalých otáček bez chlazení

caries detektorem

barvíme místo kazu

a musíme odstranit všechny barvící se demineralizace

pokud chceme použít kompozit (a ne např. kompromisně skloionomer)

preparační hranici vyhladíme gumou

střední otáčky s chlazením

selektivní leptání

skloviny 30-60 s

dentinu max. 5-10 s (vždy co nejkratší možnou dobu)

maximum kyseliny s výhodou odsajeme

a důkladně opláchneme (oplachujeme stejně dlouho jako leptáme)

jemně osušit – nepřesušit – nikdy neofukujeme přímo dentin – jen okolí kavity

aby nám vlhkost nevzlínala z mezizubních prostor, zaklínkujeme mediálně i distálně

primer jemně vmasírujeme – cca 20-40s a „agresivně“ vysušíme

bond aplikujeme v tenké vrstvě, odsajeme, lehce rozfoukneme a polymerujeme 40s

u mělkých defektů vystačíme pouze s flow kompozitem

při zvětšení 12x,20x máme spolehlivou kontrolu suchého pracovního pole

kontrola 3D rozměru výplně

a závěrečná polymerace pod glycerinem

sousední zuby můžeme opravovat jednotlivě či společně

sousední zuby můžeme opravovat jednotlivě či společně

správná aplikace primeru a bondu je prevencí proti pooperační citlivosti

flow kompozit nanášíme ve více vrstvách

prevence kyslíkové inhibiční vrstvy

a kvalitní soft-polymerace

k dostavbě byl záměrně použit světlejší kompozit, protože si pacientka přála ordinační bělení

na což jsme přistoupili pod podmínkou, že si konečně začne čistit zuby