VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DESETINNÁ ČÍSLA.
Advertisements

Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Ahoj kluci a holky. Dnes nás společně čekají DESETINNÁ ČÍSLA .
VY_32_INOVACE_M.6.01-Převody jednotek délky – PL
VY_32_INOVACE_M.6.02-Převody jednotek hmotnosti – PL
VY_32_INOVACE_M.6.03-Převody jednotek obsahu – PL
VY_32_INOVACE_M.1.07-Numerace v číselném oboru prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník –
VY_32_INOVACE_M.3.16_Násobení a dělení č.7_prezentace
VY_32_INOVACE_M.3.17_Násobení a dělení č.8_prezentace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Rozvíjející.
VY_32_INOVACE_M.5.20-Zlomky-prezentace
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Znalostio zlomcích.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_479_Desetinná čísla AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
název šablony: zaměření VM: autor VM: období vytvoření VM: anotace:
Vy_32_INOVACE_M.1.08-Sčítání a odčítání v oboru do 20-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:2. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
2,152 0,9 987, Desetinná čísla 3,14 0,98 1,11 1, ,45 Helena Půlkrábková.
VY_32_INOVACE_M.2.10_Geometrické tvary-prezentace
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika - Numerace v číselném oboru.
VY_52_INOVACE_PRV.3.25 _Koloběh vody v přírodě_ pracovní list
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Porovnávání.
2..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
Zaokrouhlování SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Zaokrouhlování desetinných čísel
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 1.ročník – Matematika a její aplikace - Matematika -Numerace v číselném oboru.
Pozor, čárka I..
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:3. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Násobení a dělení autor.
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:7. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Celá čísla – Absolutní.
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Mocniny s přirozeným mocnitelem.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
72.1 Odčítání desetinných čísel
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při sčítání desetinných čísel je důležité sčítat vždy číslice stojící na stejných řádech, tj. jednotky s jednotkami, desetiny.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Zaokrouhlování desetinných čísel
Jméno autora výukového materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Sčítání a odčítání racionálních čísel.
DESETINNÁ ČÍSLA.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Zaokrouhlování desetinných čísel.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zaokrouhlování čísel Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 5. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika - Desetinná čísla autor VM: Bc. Jan Růžička období vytvoření VM: leden 2012 anotace: Výukový materiál je určen pro žáky 5.ročníku vzdělávacího oboru Matematika, tematického okruhu Desetinná čísla. Formou prezentace zpracovává téma Desetinná čísla.

2,37 99,10 0,16 Desetinná čísla 26,09 12,187 0,01 45,45

4,𝟑𝟐𝟏 Desetinná čísla Desetinné číslo je jiný zápis desetinného zlomku zlomkům, které mají ve jmenovateli číslo 10, 100, 1000, 10000 ... říkáme desetinné zlomky a můžeme je zapsat jako desetinné číslo příklad: Jak desetinná čísla čteme? Čtyři celé, tři sta dvacet jedna tisícin. Když ZA nebo PŘED desetinné číslo doplníme 0, hodnota čísla se nezmění. celá část (celá čísla) desetinná čárka necelá (desetinná) část 4,𝟑𝟐𝟏 desetina(y) setina(y) tisícina(y)

Desetinná čísla - porovnávání Při porovnávání desetinných čísel se řídíme těmito pravidly: Musíme porovnávat vždy stejné řády (tedy desítky s desítkami, jednotky s jednotkami, desetiny s desetinami, …) Vždy začínáme porovnávat z levé strany V případě, že je první číslo zleva v obou případech stejné, porovnávají se druhá čísla zleva, dokud se nenajde rozdíl Větší desetinné číslo je to, které má větší hodnotu u rozdílných čísel příklad: stejné odlišné číslo 4 je větší než číslo 2 větší desetinné číslo je 154,28 154,28 152,39

Desetinná čísla – převody a zaokrouhlování Převod desetinných čísel na zlomky Zaokrouhlování desetinných čísel postup je stejný jako u celých čísel (řídíme se číslem o jeden řád nižším) příklad: zaokrouhli číslo na desetiny řídíme se číslem, které je na místě setin šestka se zaokrouhluje nahoru 𝟏 𝟏𝟎𝟎 𝟏 𝟏𝟎 𝟎,𝟏 𝟎,𝟎𝟏 = = 𝟏 𝟏𝟎𝟎𝟎 𝟎,𝟎𝟎𝟏 = 𝟏𝟓,𝟖𝟔 𝟏𝟓,𝟗 • =

Desetinná čísla – sčítání a odčítání Desetinná čísla sčítáme i odčítáme stejně jako čísla celá POZOR: DŮLEŽITÉ JE SI ČÍSLA NAPSAT SPRÁVNĚ POD SEBE (jednotky pod jednotkami, desetiny pod desetinami, setiny pod setinami) POZOR: POD SEBOU MUSÍ BÝT TAKÉ DESETINNÉ ČÁRKY příklad – sčítání: zk. příklad – odčítání: 𝟏𝟓,𝟖𝟔 𝟐𝟓,𝟐𝟑 + 𝟗,𝟑𝟕 − 𝟗,𝟑𝟕 𝟐𝟓,𝟐𝟑 𝟏𝟓,𝟖𝟔 𝟏𝟓,𝟖𝟔 𝟔,𝟒𝟗 − 𝟗,𝟑𝟕 + 𝟗,𝟑𝟕 𝟔,𝟒𝟗 𝟏𝟓,𝟖𝟔

Desetinná čísla To je vše … Děkuji za pozornost. 