Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných a odborných předmětů Název sady: Výrazy, funkce, rovnice Číslo DUMu: VY_42_INOVACE_22_25 Název DUMu: KVADRATICKÁ NEROVNICE Pro obor vzdělávání: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovu L/02 Uměleckořemeslné zpracování dřeva Předmět: Matematika Ročník: první Autor: Pavel Vacík Datum:
Kvadratická nerovnice může být v některém z těchto tvarů: Postup řešení: 1. Vytvoříme kvadratickou funkci. 2. Sestrojíme graf kvadratické funkce. 3. Podle polohy paraboly v soustavě souřadnic rozhodneme o řešení nerovnice. V jakém intervalu je parabola pod osou x? Interval určujeme na ose x. Závěr:
V jakém intervalu je parabola pod osou x? Interval určujeme na ose x. Závěr:
V jakém intervalu je parabola nad osou x? Interval určujeme na ose x. V zadání příkladu je, proto tam patří i krajní body. Závěr:
V jakém intervalu je parabola pod osou x, nebo přímo na ose x? Jen v bodě x=1. Závěr:
V jakém intervalu je parabola pod osou x nebo na ose x? Nikde. Závěr: Nerovnice nemá řešení
V jakém intervalu je parabola pod osou x? Všude. Závěr:
Řeš nerovnici V jakém intervalu je parabola nad osou x? Závěr:
Řeš nerovnici V jakém intervalu je parabola pod osou x, nebo přímo na ose x? Jen v bodě x= -1. Závěr:
Řeš nerovnici V jakém intervalu je parabola pod osou x, nebo přímo na ose x? Všude. Závěr:
Řeš nerovnici V jakém intervalu je parabola nad osou x? Závěr:
Řeš nerovnici V jakém intervalu je parabola pod osou x? Nikde. Závěr: Nerovnice nemá řešení
Řeš nerovnice:
Zdroj materiálů: Není –li uvedeno jinak, je autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, autor uvedený na titulním snímku.