Práce s mapou – určování azimutu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Měření na mapách.
Poznej mapu: 1. seznámení
GLÓBUS COPAK NÁM ŘÍKÁ TENTO PŘEDMĚT, KDYŽ SE NA NĚJ PODÍVÁME?
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Světové strany SEVER ZÁPAD VÝCHOD
Cestujeme a poznáváme svět - světové strany
Tvar a rozměry Země.
PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Orientace na mapě a v krajině
Čihák Plzeň 2013, 2014 Funkce 18 Goniometrické funkce Složitější funkce sinus a kosinus.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
POLEDNÍKY a ROVNOBĚŽKY
Mapa a buzola.
Zeměpisná poloha 6. října 2005.
Orientace na mapě a v krajině
Školní atlas světa ☺ fyzické a obecně zeměpisné mapy
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
Orientace na Zemi – poledníky a rovnoběžky
Registrační číslo projektu
SVĚTOVÉ STRANY , POLEDNÍKY A ROVNOBĚŽKY
Práce s plánem obce 3. ročník
VY_32_INOVACE_24_ Prvouka 3. ročník Orientace v krajině
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Společenské a hospodářské prostředí
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se způsobem zaznamenávání nadmořské.
Zeměpisná poloha.
MAPY.
Určování času na Zemi Rozdíly času na Zemi odpovídají rozdílům zeměpisných délek daných míst – tj. 1° zeměpisné délky = rozdíl v čase 4 minuty – 1 hodina.
AMERIKA Poloha světadílu III2-Z7-I-01
EVROPA Itálie III2-Z7-III-01.
Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_162_časová pásma Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Poloha, rozloha, členitost
Tvar a rozměry Země.
29.1 Kompas a světové strany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
P RÁCE S MAPOU VELKÉHO MĚŘÍTKA Autor: Hana Brýdlová.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů
* Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov * Autor : Mgr. Irena Nešněrová * Datum : září 2012 * Název :VY_52_INOVACE_5.2.4.
Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Autor.
Napříč Evropou Matematicko- geografický projekt. Zadání úkolů 1. Podle daných indícií se pokuste zjistit a určit město, ve kterém se nacházíte 1. Podle.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02.
ORIENTACE V KRAJINĚ. Světové strany Hlavní světové strany jsou: sever (S) jih (J) východ (V) západ (Z) Pro přesnější určení směru používáme vedlejší světové.
Opakovací test – kraje ČR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Orientace v krajině Vlastivěda – 4. ročník
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
ORIENTACE V KRAJINĚ ANOTACE
Světové strany Autor: Mgr. Iveta Váňová
Světové strany Autor: Mgr. Iveta Váňová
URČOVÁNÍ SVĚTOVÝCH STRAN V PŘÍRODĚ
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_12_ORIENTACE_V_KRAJINE Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_04_07_mapy.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
VY_32_INOVACE_18_Orientace v krajině
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
Transkript prezentace:

Práce s mapou – určování azimutu Směrová růžice → Práce s politickou mapo Evropy. Které státy protíná poledník 10° v.d.? Které státy leží na západ od něho, které na východ?

Azimut = úhel mezi směrem na sever a směrem kterým se pohybujeme nebo kterým se nachází objekt

Doplň tabulku Název světové strany česky Značka světové strany česky Název světové strany anglicky Značka světové strany anglicky azimut Východ Jih Západ Sever

Doplněná tabulka Název světové strany česky Značka světové strany česky Název světové strany anglicky Značka světové strany anglicky Azimut Východ V East E 90° Jih J South S 180° Západ Z West W 270° Sever North N 0° - (360°)

Azimut vedlejších světových stran S 0° = 360° SV 45° V 90° JV 135° J 180° JZ 225° Z 270° SZ 315°

SP: zakresli na čtverečkovaný papír Úkol č.1. Jeden čtvereček na archu čtverečkovaného papíru je ve skutečnosti 1 km.Tvá trasa začíná v levém horním rohu. Postupně ZAKRESLI: a) čtyři kilometry pod azimutem 90° b) pokračuj dále čtyři kilometry pod azimutem 180° c) další čtyři kilometry pod azimutem 270° d) poslední čtyři kilometry pod azimutem 360° Úkol č.2. Zakresli na čtverečkovaný papír obdélník a popiš trasu pomocí délek a azimutů

SP: pokračování možno za DÚ Úkol č. 3. Nakreslete nějaký obrázek (třeba jednoduchý dům) a popište ho pomocí azimutů a délek jednotlivých stran (v km). Úkol č. 4. Na politické mapě Evropy v atlasu najděte trasu Vídeň-Praha-Paříž-Londýn-Berlín a popište ji pomocí azimutů