Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0619 OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Advertisements

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
1. cvičení úrokování.
Ú R O K O V Á N Í.
Finanční matematika.
STŘÁDÁNÍ Užití GP v praxi 1.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Úročení.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školy Soukromá.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 30.
Základy financí 3. hodina.
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
SLOŽENÉ ÚROKOVÁNÍ Na konci úrokovacího období se připíše úrok za uplynulé období a v příštím úrokovacím období se počítá úrok nejen z původní jistiny,
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Časová hodnota peněz ..
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Finanční matematika – úvod Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva.
Úrokovací období.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Finanční matematika v osobních a rodinných financích
Jana Leciánová Gymnázium Uherské Hradiště, 2013
„ EU pen í ze středn í m š kol á m “ N á zev projektuModern í š kola Registračn í č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev aktivity III/2 Inovace.
1. cvičení úrokování.
ÚROKOVÁNÍ. Rozlišujeme dva druhy úrokování Jednoduché úrokování  užití AP v praxi  použití výjimečné  např. cenné papíry, směnky Složené úrokování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorŠárka.
VY_62_INOVACE_01_FINANCE Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Prezentace příkladu 6.3 FIPV1 Jana Marcelová.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast Peníze,
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_13 Název materiáluJednoduché.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Úrok Početní příklady. Osnova výkladu 1.Jednoduchý úrok 2.Složený úrok.
(finanční gramotnost)
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Úročení.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Složené úročení Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Finanční matematika Ú R O K O V Á N Í.
Transkript prezentace:

Č í slo a n á zev projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost Zvy š ov á n í vzdělanosti pomoc í e-prostoru N á zev a adresa š kolySoukrom á středn í š kola a jazykov á š kola s pr á vem st á tn í jazykov é zkou š ky Č. Budějovice, s.r.o., Jeronýmova 28/22, Česk é Budějovice K ó d materi á luKl í čov á aktivita III/2 Inovace a zkvalitněn í výuky prostřednictv í m ICT N á zev materi á lu15. Složené úročení použití vzorců AutorBc. Alena Švepešová Tematick á oblastEkonomické cvičení – Bankovní systém AnotaceDUM je určen pro výklad učiva pro předměty Mikroekonomie, Ekonomick á cvičen í – Bankovní systém Ročn í k3. Roč. OA a LY Datum tvorbyProsinec, 2013 Pokud nen í uvedeno jinak, použitý materi á l je z vlastn í ch zdrojů autora

Složené úročení - použití vzorců Úročení vícekrát v úrokovacím období. Bc. Alena Švepešová

Vzorec pro výpočet zúročeného kapitálu – úročení vícekrát v úrokovacím období Počáteční částka Zúročený kapitál= konečná částka Úroková sazba v % Doba úročení (v letech) Počet úrokování za úrokovací období Zdroj: BERÁNKOVÁ, V. a kol. Příklady z bankovnictví a jejich řešení. Pro střední školy a pro veřejnost. Praha: Fortuna, 1999.

Vzorec pro výpočet počáteční částky – úročení vícekrát v úrokovacím období Počáteční částka Zúročený kapitál= konečná částka Úroková sazba v % Doba úročení (v letech) Počet úrokování za úrokovací období Zdroj: BERÁNKOVÁ, V. a kol. Příklady z bankovnictví a jejich řešení. Pro střední školy a pro veřejnost. Praha: Fortuna, 1999.

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Jaká byla vložená částka, pokud částka vzrostla při složeném způsobu úročení za 3 roky na Kč při sazbě 10%, úrok se připisoval 2x do roka.

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Jaká byla vložená částka, pokud částka vzrostla při složeném způsobu úročení za 3 roky na Kč při sazbě 10%, úrok se připisoval 2x do roka.  Zápis:  K……………… Kč  t……………….. 3 roky  i……………….. 10 %  m……………… 2 x  K 0 …………….. ? Kč

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Jaká byla vložená částka, pokud částka vzrostla při složeném způsobu úročení za 3 roky na Kč při sazbě 10%, úrok se připisoval 2x do roka.  Vzorec:

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Jaká byla vložená částka, pokud částka vzrostla při složeném způsobu úročení za 3 roky na Kč při sazbě 10%, úrok se připisoval 2x do roka.  Dosazení do vzorce:

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Jaká byla vložená částka, pokud částka vzrostla při složeném způsobu úročení za 3 roky na Kč při sazbě 10%, úrok se připisoval 2x do roka.  Dosazení do vzorce:

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Jaká byla vložená částka, pokud částka vzrostla při složeném způsobu úročení za 3 roky na Kč při sazbě 10%, úrok se připisoval 2x do roka.  Výsledek:

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Jaká byla vložená částka, pokud částka vzrostla při složeném způsobu úročení za 3 roky na Kč při sazbě 10%, úrok se připisoval 2x do roka.  Odpověď:  Vložená částka byla ,08 Kč.

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem úročení po dobu 3 roky sazbou 8%, úroky se připisují měsíčně.

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem úročení po dobu 3 roky sazbou 8%, úroky se připisují měsíčně.  Zápis:  K 0 ……………… Kč  t……………….. 3 roky  i……………….. 8 %  m……………… 12 x  K……………… ? Kč

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem úročení po dobu 3 roky sazbou 8%, úroky se připisují měsíčně.  Vzorec:

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem úročení po dobu 3 roky sazbou 8%, úroky se připisují měsíčně.  Dosazení do vzorce:

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem úročení po dobu 3 roky sazbou 8%, úroky se připisují měsíčně.  Výsledek:

Ukázka použití vzorců  Zadání:  Na kolik vzroste vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem úročení po dobu 3 roky sazbou 8%, úroky se připisují měsíčně.  Odpověď:  Vklad vzrostl na ,45 Kč.

Další příklady:  Jak se zvýší vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem úročení po dobu 2 let sazbou 5%, úroky se připisují čtvrtletně.

Další příklady:  Jak se zvýší vklad Kč, byl-li úročen složeným způsobem úročení po dobu 2 let sazbou 5%, úroky se připisují čtvrtletně.  Výsledek = ,83 Kč

Další příklady:  Určete jak se změní počáteční částka Kč, jestliže budou úroky připisovány po dobu jednoho roku 1x, 4x a 12x do roka a úroková sazba bude 6,4 %.

Další příklady:  Určete jak se změní počáteční částka Kč, jestliže budou úroky připisovány po dobu jednoho roku 1x, 4x a 12x do roka a úroková sazba bude 6,4 %.  Výsledky:  1x do roka = Kč  4x do roka = , 13 Kč  12x do roka = ,11 Kč