Rozšiřování plevelů Obr. č. 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obrázky: zdroje Snímek 4 - cbkladno
Byliny – rozdělení podle místa výskytu I. část
Dravci a Sovy Přírodopis 6.třída
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_526_Př5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodověda Ročník:
STROMY A KEŘE II. LISTNATÉ STROMY
Na poli.
Hmyz s proměnou nedokonalou II.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
8. République tchèque. Histoire.
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
NEŽIVÁ PŘÍRODA Prvouka 3. ročník Opakovací hra Gabriela Mikulková 2013.
H L O D A V C I.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vlastnosti tónů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Monika Odehnalová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Rozšiřování semen a plodů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prezentace slouží k výkladu a procvičení látky o plodech
Rozmnožování rostlin Opylení
Pole.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plevelnaté rostliny charakteristika
Plevelnaté rostliny charakteristika
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ZEMĚ VE VESMÍRU 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PLOD.
Střední Amerika Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_035
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_Př.5.20 – Živé organismy
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
VLASTNOSTI NEROSTŮ Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Gymnázium Sušice – Brána vzdělávání Mgr. Ladislav Fedor Gymnázium Sušice kvarta osmiletého.
Elektronická učebnice - I
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis
Tajga a lesy mírného pásu
Rostliny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Hmyz s proměnou nedokonalou
Téma: Vybrané zemědělské plodiny Mák setý II
Ochrana plodin proti škodlivým činitelům
Práce na PC – vyhledávání informací
M A Ď A R S K O Obrázek 1 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 11
Шш. шляпа шайба шаг шапка шарф шутка шкаф шуба.
Společenstva polí ROSTLINY a ŽIVOČICHOVÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pospíšilová Základní škola Kolín III.,
Čeleď: Brukvovité.
Elektronická učebnice - II
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Zvirata.v.okoli.obce.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
Jméno autoraZdeněk Bártl název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony III/2 Inovace.
Rostliny jedovaté Číslo v digitálním archivu školy VY_32_INOVACE_P _13
Vypracovala: V. Černochová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola:. Základní škola Kladruby
Téma: Vybrané zemědělské plodiny plevele obilovin
SEMENA A PLODY.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ročník: druhý,třetí Téma:Vybrané.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Hvězdnicovité.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
BRUKVOVITÉ Dvouděložné rostliny.
Transkript prezentace:

Rozšiřování plevelů Obr. č. 1

přímým způsobem vypadáváním přímo ze semeníků rostlin pod mateřskou rostlinu (penízek rolní, hořčice rolní, merlík bílý ...) Obr. č. 2

zvláštním zařízením lusky hrachorů a vikví se při dozrávání prudce zkrucují a vymršťují semena do okolí, u plevelných máků při rozkývání rostlin větrem, nářadím apod. vypadávají drobná semena otvory makovice pod bliznou Obr. č. 4 Obr. č. 3 Obr. č. 5

větrem mnohé plody jsou k tomuto účelu vhodně přizpůsobeny – mají jemný a dlouhý chmýr (pcháč, bodlák, podběl, mléč, smetanka) nebo široká nosná křídla (šťovíky), jež umožňují jejich roznášení větrem na značné vzdálenosti. Chmýr i nosná křídla mohou sloužit i jako plovací zařízení na vodě.

Obr. č. 6 Obr. č. 7

zvířaty některé plody mají na povrchu četné háčky (svízel přítula, mrkev obecná ...) nebo lepkavý povrch při smáčení vodou (semena řeřichy vesnovky), čímž se přichycují na srst zvířat, peří ptáků a oděv člověka a jsou roznášena často na velké vzdálenosti přímo plody přes trávicí trakt živočichů (hořčice polní)

hořčice – traktem zvířat Obr. č. 8 Obr. č. 9 háčky Obr. č. 10 hořčice – traktem zvířat

povrchově tekoucí vodou při potopách, přívalových deštích, vodní erozi ... – dochází k odnosu lehkých plodů a semen společně se splavenou ornicí Obr. č. 11

činností člověka dnes - nejvýznamnější způsob rozšiřování plevelů – použití špatně vyčištěného osiva, zaplevelených kompostů, zaplevelenou půdou v balíčkovaných sazenicích i mezi jednotlivými státy → zavlečení invazních druhů (křídlatka, bolševník, netýkavka, aj. zvláště nářadím používaným při zpracování půdy – smyky, brány

Obr. č. 12 Obr. č. 13

Nářadí používané při zpracování půdy Obr. č. 14 - brány Obr. č. 16 Obr. č. 15 - smyky

Zdroje obrázků: Obrázek č. 1 - http://www.priroda.cz/lexikon.php?detail=629 Obrázek č. 2 - http://www.e-zahrady.cz/atlas-rostlin/brukvovite-brassicaceae/212-penizek-rolni-thlaspi- arvense.html Obrázek č. 3 - http://www.agroseznam.cz/cz/agro-novinky/345-.html upraveno autorem Obrázek č. 4 - http://kapripohoda.cz/gif/partikl/vikev.jpg Obrázek č. 5 - http://www.mojecestina.cz/gramatika/vyjmenovana-slova/c2010031103-Slova-zacinajici- na-vi--vi-2.html Obrázek č. 6 - http://sk2.goo.cz/fotogalerie/fotografie/rostliny/lucni_kyticky/stovik.htm Obrázek č. 7 - http://botanika.wendys.cz/kytky/foto.php?167:1 Obrázek č. 8 - http://www.mezistromy.cz/cz/les/rostliny-v-lese/byliny/svizel-pritula/fotogalerie Obrázek č. 9 - http://www.sk2.goo.cz/zdravi_na_dlani/lecive_rostliny/svizel.htm Obrázek č. 10 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Herik_17-10-2005_14.00.04.JPG Obrázek č. 11 – klipart Microsoft PowerPoint Obrázek č. 12 – http://www.skudci.com/files/bolsevnik6.jpg Obrázek č. 13 - http://www.muklasterec.cz/cs_ob_novinka.php?id_novinka=497 Obrázek č. 14 - http://www.agroseznam.cz/cz/agrobazar/detail-inzeratu/19196-kratke-talirove-brany- spinner-technologie-pro-dotace.html Obrázek č. 15 - http://agro-fotky.blog.cz/0904/smykovani-ttp-zetor-9540-lucni-smyky-joskin Obrázek č. 16 – klipart Microsoft PowerPoint