Barbora Buzková Psychologie – 1. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tropický deštný prales - živočichové (fauna)
Advertisements

Bc. Michaela Galová I. HYDR Evoluční psychologie
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Optické přístroje Předmět:
Význam ZOO a botanických zahrad
Savci - opakování.
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Chudozubí (Edentata).
FRÉZOVÁNÍ DĚLÍCÍM ZPŮSOBEM
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Evaluace výuky ZS (2013/2014) PhDr. Martin Dolejš, Ph.D.
Adopce gorily nížinné.
Elektrické vlastnosti látek Elektrické pole
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Lukáš Man FF UP / psychologie ETL
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Ptáci.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: září 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.14 Anotace: Prezentace popisuje význam lesa, faunu a floru lesa. Vzdělávací oblast: Význam lesů Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk:
Emoce: Jak víme, že zvířata mohou cítit?
SUBLIMACE DESUBLIMACE
Bezobratlí v sadech a zahradách
VY_32_INOVACE_409, 21. sada, Přírodověda
Orangutani.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
2.Světová válka v próze obrázek
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
VODNÍ EKOSYSTÉMY V ČR přirozené: umělé: se stojatou vodou:
Živočichové ve volné přírodě - ptáci
Kivi hnědý.
SAVCI.
Vypracovaly: Viktorie Honziková Karolína Tomková
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Živočichové tropických deštných lesů (2)
S LON A JEHO NÁSTROJE. I zvířata používají nástroje, díky nímž si usnadňují svůj život v přírodě (šimpanz, orangutan, slon). Nástroj slona => větev stromu.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
ŠPLHAVCI Autoři: Kelar, Jiříček Třída: 7.B.
Společenstvo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu cz, ISSN 
Projekt spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
 VZHLED VZHLED  ROZŠÍŘENÍ ROZŠÍŘENÍ  ŽIVOT A POTRAVA ŽIVOT A POTRAVA  ROZMNOŽOVÁNÍ ROZMNOŽOVÁNÍ  ZDROJE ZDROJE Pro zobrazení obrázku- KLIKNĚTE.
SAVCI 4 PRIMÁTI.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Šimečková NÁZEV:VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 8. ročník TÉMA: Vejcorodí, vačnatí ČÍSLO.
Mgr. Barbora Pustovojtová Mgr. Josef Henzl Třída: Jehličnany.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
Živočichové u vody 3. ročník.
Veverky Jan Čadil ZŠ Botičská.
VEVERKA OBECNÁ.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Veverka obecná Sciurus vulgaris.
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_132_Užitečný hmyz
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Ekosystém les Živočichové
Veverka známá - neznámá
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_17_ lesní zvířata
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_02_PŘÍRODOPIS
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Irena Pohořalá Název:VY_32_INOVACE_11_PTÁCI III.
MOKŘADNÍ PTÁCI.
LES Zvířata Prase divoké je všežravec má jemný čich a přizpůsobený rypák k rytí v zemi živí se lesními plody, kořínky, plži samice (bachyně) se stará.
Transkript prezentace:

Barbora Buzková Psychologie – 1. ročník Nástroje a zvířata Barbora Buzková Psychologie – 1. ročník

Mravenci Atta rozžvýkají listy a pak na nich pěstují houby, kterými se živí Šimpanzi pomocí listů přenášejí vodu

Získání přístupu k jídlu Mořské vydry používají kamenné nástroje jako páky, kterými vydobývají škeble, a poté jako kovadliny, které si umístí na hruď k vytloukání škeblí Šimpanzi používají kamenné nástroje a kovadliny k rozbíjení ořechových skořápek

Samec šimpanze přitahuje pamlsek opracovaným klacíkem.

Šimpanzi také používají větvičky k získání různorodých potravin, například termitů, mravenců, larev hmyzu a medu z těžko přístupných míst (viz. obrázek) Datel pěnkava z Galapág drží v zobáku trny kaktusu a používá je k vydobytí hmyzu z jeho úkrytu Novokaledonské vrány používají dva různé typy nástrojů k vydobytí hmyzu z malých dutin ve stromech

Mládě šimpanze používá klacík k rozlomení pařezu, ve kterém je pod kůrou schován hmyz.

Nástroje k ochraně Řada primátů dokáže zlomit větve a použít je jako zbraň Některé druhy krabů dokážou vyzvednout ostré sasanky a s jejich pomocí odrazit případné predátory Také bezobratlí používají nástroje – např. chobotnice druhu Amphioctopus marginatus, které na mořském dně sbírají půlky kokosových skořápek, přenášejí je na velkou vzdálenost a dělají si z nich úkryt Šimpanzi oddělí kusy kůry a požívají je jako primitivní pantofle, když lezou na pichlavé stromy pro ovoce

Videa – šimpanzi, vrány, mravenci http://www.youtube.com/watch?feature=play er_embedded&v=Nh9XL08Akwc http://www.youtube.com/watch?v=3RCcVJvZ F0I http://www.youtube.com/watch?v=TtmLVP0 HvDg http://www.youtube.com/watch?v=Xxnmh4I DYaU

Zdroje http://pfyziollfup.upol.cz/castwiki/?p=3467 přístup dne: 28. 4. 2013 http://www.geocaching.com/seek/cache_det ails.aspx?guid=dd6900b0-ba19-4c6f-99a2- 873cebf247af přístup dne: 28. 4. 2013 Bekoff M. (2004): Encyclopedia of Animal Behavior. Greenwood Press.