VODNÍ DOPRAVA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vodní elektrárny Jakub Karpíšek 7. B 13 let ZŠ a MŠ Tasovice 374
Advertisements

LODNÍ DOPRAVA.
Vodní doprava.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
VODA & ENERGIE.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
REGIONÁLNÍ ANALÝZA DOPRAVA
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Vypracovala Darina Krajská
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
VODNÍ ELEKTRÁRNY.
VODA & ENERGIE VODNÍ DOPRAVA.
Česká republika-1 poloha, rozloha…
Voda a energie.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
VODSTVO ČR.
Vodní Elektrárna.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Komunikační předpoklady rozvoje cestovního ruchu
Registrační číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
GEOGRAFIE DOPRAVY II. Martin VRZALA.
Česká republika: Rybníky Hospodářský zeměpis
Česká republika: Řeky Hospodářský zeměpis
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Služby vodní dopravy a ostatní formy dopravy
Společenské a hospodářské prostředí
Hana Škopková, VI.B Z Wikipedie, otevřené encyklopedie
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
Úloha dopravy v hospodářství
Dopravní síť světa 2 Jan Spousta.
GEOGRAFIE DOPRAVY III. Martin VRZALA.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
J. Schlaghamerský: Ochrana životního prostředí - ochrana vod – voda jako zdroj Voda jako zdroj.
Elektronická učebnice - II
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie České republiky Datum.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:DOPRAVA TÉMATICKÝ CELEK:Společenské a hos.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
VODSTVO ČESKÉ REPUBLIKY.
9.B, 15 let Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_22_VODSTVO EVROPY. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_625.
Pravidelná veřejná osobní lodní doprava. červenec 2007 Inspirace k obnovení tradice osobní lodní dopravy na Labi na Litoměřicku listopad 2007 Nastavení.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
osobní doprava patří do sféry služeb
Digitální učební materiál
Systém vodních staveb v Evropě
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Autor: Mgr. Helena Nováková
Hydrosféra – vodní obal země.
Prezentaci připravil: Martin Zubalík
Lodní doprava jako součást MHD v ČR
Transkript prezentace:

VODNÍ DOPRAVA

Vodní doprava Vodní doprava je druh dopravy, který je zajišťován plavbou po vodních tocích (zejména řekách), umělých i přírodních jezerech, mořích, oceánech i umělých plavebních kanálech a průplavech, a to na vodní hladině nebo pod hladinou. Také sem zařazujeme plavidla na vzduchovém polštáři, tedy vznášedla pohybující se nad vodní hladinou V Česku je vodní doprava provozována zejména na řekách Labe a Vltava. Vodní doprava zde má dlouhou tradici. Voroplavba pro přepravu dřeva a dalších nákladů po řekách je provozována minimálně od středověku.

Příklady vodní dopravy námořní a vnitrozemská - vnitrozemskou se rozumí zejména říční a jezerní - některá plavidla mohou mezi řekami a moři přejíždět osobní a nákladní linková – pravidelná a nepravidelnou

Námořní pravidla rozvoj námořní dopravy je provázen neustále proměnou světového obchodního loďstva, počtem lodí a jeho tonáží vyřazení námořních lodí vzhledem ke stáří, odstavení, havárii zprovozňování nových lodí s lepšími technickými parametry bezpečnostní normy byly během minulých let významně zdokonaleny řadou směrnic a nařízení EU, zejména pak třemi legislativními balíčky, které byly přijaty po haváriích ropných tankerů Erika a Prestige

Vnitrozemská vodní doprava Vnitrozemská vodní cesta je podle českého zákona o vnitrozemské plavbě každý vodní tok nebo jiná vodní plocha, na kterých je možné provozovat plavbu, provozovat plavidlo

Osobní vodní doprava vodní doprava na Vltavě má dlouhou tradici voroplavba pro přepravu dřeva a dalších nákladů, je na Vltavě stejně jako na dalších českých řekách provozována minimálně od středověku dopravu přes Vltavu zajišťuje mnoho přívozů

Nákladní vodní doprava Evropská vodní doprava se angažuje - v podpoře projektů usplavnění Labe pro potřeby nákladní vodní dopravy - v prohloubení Labe od Ústí nad Labem po státní hranici a výstavbu jezu u Děčína

Linková vodní doprava Linková doprava je pravidelná doprava na určené trase, používá se ve veřejné hromadné dopravě Linková osobní doprava je přeprava cestujících v určených časech (spojích) a na určených trasách podle jízdního řádu

Dálková vodní doprava Zvláštním druhem dopravy jsou přívozy, které slouží k přepravě napříč vodním tokem. Obdobná (zpravidla námořní) doprava na kratší vzdálenosti například přes průliv, přes řeku v jejím ústí nebo na blízký ostrov se nazývá trajekt. Trajektem byla i loď Estonia.

Vodní cesty Evropa je protkána sítí silnic, dálnic, železnic a vodních cest. Česká republika tvoří v této síti vodních cest pustý ostrov, který je napojen pouze jednou, slepou a poměrně nespolehlivou vodní cestou - řekou Labe. To bude zřejmě i důvodem toho, proč jsou vodní cesty u nás vnímány jako něco negativního co poškozuje životní prostředí. Přitom vodní doprava je nejen nejstarším druhem dopravy vůbec, ale i nejekologičtější dopravní systém

Druhy vodních cest Nejstaršími vodními cestami jsou splavné řeky. Tyto řeky nevedou často tam, kde by se to lidem hodilo. Začali proto upravovat nesplavné řeky tak, aby byli využitelné pro vodní dopravu. Další fází vývoje bylo propojení jednotlivých splavných toků mezi sebou pomocí umělých průplavů.

Nádrž Vranov V dubnu 2011 dopravil podnikatel Martin Balík na přehradu hydrobus Dyje, loď o délce 26 metrů, hmotnosti téměř 30 tun a kapacitě až 150 cestujících. Plavidlo bylo pečlivě zrekonstruováno do podoby původní lodě Dyje, která na Vranově plula mezi roky 1959 až 1990. V roce 2012 byla již měsíc v provozu s cestujícími. Na 7. července byl plánován slavnostní křest lodi. Ve čtvrtek 7. června 2012 nad ránem na ní, když byla ukotvena u hráze, vypukl požár, který ji zničil.

Nádrž Lipno Lipno jako prostředek proti povodním Stále udržovaný retenční prostor vodní nádrže Lipno (bezpečnostní rezerva pouze pro případ povodní) má objem asi 12 mil. m3 vody. To se však nedělá, neboť by to bylo v rozporu s dalšími úlohami nádrže.

Závěr Vypracovaly: Marie Bartušková – 11 let Michaela Horáková – 12 let Romana Cholevová – 11 let Třída 6. B ZŠ a MŠ Tasovice Jihomoravský kraj barevna.skola@zs.skola-tasovice.cz