Zaokrouhlování přirozených čísel 5. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

DESETINNÁ ČÍSLA.
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
Lomená čára 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Přirozená čísla – zápis, porovnávání čísel, číselná osa 5. ročník
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Konstrukce čtverce 5. ročník
KOLMICE 4. ROČNÍK Zpracovala Ing. Eva Skalická,
Konstrukce obdélníku 5. ročník
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Druhá mocnina a odmocnina
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Obsah čtverce a obdélníku 5. ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Povrch kvádru a krychle
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Slovní úlohy I. Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Násobení přirozených čísel 5. ročník
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Celá čísla Dělení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Vzájemná poloha přímek 4.ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Úkoly nejen pro holky.
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
Úsečka, délka úsečky, součet a rozdíl úsečky 5. ROČNÍK
Zaokrouhlování 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
9..
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
33.1 Zaokrouhlování trojciferných čísel
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ROVNOBĚŽKY 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL NA TISÍCE, DESETITISÍCE, STATISÍCE:
2..
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Zaokrouhlování desetinných čísel
Obsahy útvarů a čtvercová síť
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Jméno autora: Mgr. Hana Zakopalová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): leden 2013 Ročník: 3. Tematická oblast: Početní operace v oboru přirozených.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová Název : VY_32_INOVACE_6B_12_Zaokrouhlování.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Zaokrouhlování čísel do na stovky a tisíce
VY_32_INOVACE_12_ Zaokrouhlování čísel do
Zaokrouhlování desetinných čísel
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL NA STATISÍCE
VY_32_INOVACE_11_ Zaokrouhlování čísel do 1000
Zaokrouhlování čísel Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Zaokrouhlování přirozených čísel 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Přirozená čísla můžeme zaokrouhlovat na desítky, stovky, tisíce… ! Přirozená čísla můžeme zaokrouhlovat na desítky, stovky, tisíce… Přitom se řídíme číslicí (cifrou) nejblíže nižšího řádu (např. zaokrouhlujeme-li na desítky, řídíme se číslicí na místě jednotek, zaokrouhlujeme-li na tisíce, řídíme se číslicí na místě stovek…) - Je-li tato číslice 0, 1, 2, 3, 4 zaokrouhlujeme dolů, zaokrouhlovaná číslice se nezmění a všechny číslice vpravo od ní se nahradí nulami. . 874(D) = 870 9 511(S) = 9 500 74 298(T) = 74 000 . .

- Je-li tato číslice 5, 6, 7, 8, 9 zaokrouhlujeme nahoru, zaokrouhlovaná číslice se zvětší o 1 a všechny číslice vpravo od ní se nahradí nulami. . 875(D) = 880 9 571(S) = 9 600 74 998(T) = 75 000 . .

? Zaokrouhli na desítky 2 745 2 750 1 399 1 400 672 670 37 287 37 290 48 953 48 950 8 206 8 210 stovky 2 745 2 700 1 399 1 400 672 700 37 287 37 300 48 953 49 000 8 206 8 200 tisíce 2 745 3 000 1 399 1 000 672 37 287 37 000 48 953 49 000 8 206 8 000

? Zaokrouhli na desítky stovky tisíce 7 384 7 380 7 400 7 000 16 257 16 260 16 300 16 000 42 911 42 910 42 900 43 000 679 525 679 530 679 500 680 000 desítky stovky tisíce desetitisíce 49 263 49 260 49 300 49 000 50 000 34 090 34 100 34 000 30 000 651 755 651 760 651 800 652 000 650 000

? ? Napiš čísla, která mohou být zaokrouhlena na číslo 50 45, 46, 47, 48, 49, 51, 52, 53, 54 ? Napiš čísla, která mohou být zaokrouhlena na číslo 630 625, 626, 627, 628, 629, 631, 632, 633, 634

? Zaokrouhli na tisíce 864 1 000 2 437 2 000 7 501 8 000 12 369 12 000 46 832 47 000 126 538 127 000 978 000 34 007 34 000 desetitisíce 11 974 10 000 37 615 40 000 128 324 130 000 69 802 70 000 587 915 590 000 42 200 998 713 1 000 000 1 236 123 1 240 000 statisíce 673 834 700 000 796 500 800 000 1 204 000 1 200 000 1 485 337 1 500 000 993 996 1 000 000 402 302 400 000 935 550 900 000 1 405 700 1 400 000

? Maratonská trať měří 42 192 m. Zaokrouhli tuto délku na km a vypočítej, za jak dlouho bys ji urazil na kole rychlostí 21 km/h. Trať je dlouhá 42 kilometrů, na kole bych ji urazil za 2 hodiny.

Molnár, J., Mikulenková, H., Matematika 5. ročník 2. díl Olomouc: Prodos, 1996. ISBN 80-85806-56-8 Justová, J., Pracovní sešit 2. díl k učebnici Matematika pro 5. ročník Praha: Alter, 2005. ISBN 80-7245-071-9 Frýzek, M., Matematika pracovní sešit pro 5. ročník ZŠ Praha: Kvarta, 1993. ISBN: 80-85570-35-1