Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.59 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Advertisements

ÚZEMNÍ ROZLOŽENÍ OBYVATELSTVA PRO VÝUKU ZEMĚPISU NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
AFRIKA Geografická poloha.
Členění zemského povrchu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_7.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Demografické charakteristiky kontinentu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
AMERIKA.
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika NázevSinus - cvičení Klíčová slova Goniometrické funkce,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Rozmístění obyvatelstva na Zemi
GEOGRAFIE OBYVATELSTVA
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název Obyvatelstvo – rozmístění, početní vývoj a demografické ukazatele Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace.
Sídla.
Sociekonomická geografie
Zpracoval: Michaela Hrdá ZŠ A MŠ,Brno,Horníkova 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
AMERIKA.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_07 Asie - obyvatelstvo
Číslo a název šablony klíčové aktivity
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu:
Identifikátor materiálu: EU
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaZeměpis 9 NázevZemepis_obyvatelstva_zdrojedat.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Mgr. David Vencl Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaInformatika NázevWord.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
EKUMENA území trvale obydlená a intenzivně využívaná člověkem.
Evropa.
ASIE.
Společenské a hospodářské prostředí
Světadíly Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ASIE PŘÍRODNÍ PODMÍNKY.
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Rozmístění obyvatelstva
Rusko Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Přírodní podmínky Asie
Rozmístění obyvatelstva
Obyvatelstvo a sídla.
Celkové opakování Amerika.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Severní Amerika – charakteristika obyvatelstva, hospodářství Číslo vzdělávacího materiálu: ICT8.
Klepněte pro vložení textu ASIE. Eurasie Jedna velká pevnina = Eurasie Proč se dělí na Evropu a Asii? Hranice mezi Evropou a Asií: Ural – Kaspické moře.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: 9.C.
Zeměpis Světadíly a oceány VY_32_INOVACE_04_ZEMĚPIS_SVĚTADÍLY_A_OCEÁNY
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
POLOHA, ROZLOHA A LIDNATOST
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_ Členění zemského povrchu I. Autor
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
Světadíly Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Pobřeží slonoviny Stát ve střední Africe, na pobřeží Guinejského zálivu Rozloha – km2 Počet obyvatel – 23,7 mil obyvatel (2016) Státní zřízení.
STÁTNÍ ÚZEMÍ je prostor, který je tvořen pevninským územím, geologickým podkladem, teritoriálními vodami, vzdušným prostorem i územími velvyslanectví,
ASIE Přírodní podmínky.
Transkript prezentace:

Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1825 Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Zeměpis 9 Název Zemepis_obyvatelstva_rozmisteni Klíčová slova Hustota zalidnění, geografické podmínky, nejlidnatější oblasti světa Pomůcky PC, dataprojektor, kalkulačky Druh interaktivity Výklad, samostatná práce Stupeň a typ vzdělání II. stupeň základní školy Potřebný čas 1 vyučovací hodina Velikost 1, 03 MB Zdroje Viz Zdroje

Rozmístění obyvatelstva na světě Základní škola s rozšířenou výukou výtvarné výchovy, Teplice, Koperníkova 2592 Mgr. Milena Hradová

Rozmístění obyvatelstva na světě Na planetě Zemi žije 7 miliard obyvatel. 4/5 z nich žijí na severní polokouli. Proč? Rozmístění obyvatel je dáno geografickými podmínkami Obr. č. 1

Geografické podmínky Přírodní podmínky + Rozmístění podle podnebí, podnebných pásů + Nadmořská výška + Blízkost k vodním zdrojům (moře, řeky, jezera) + Oblasti s úrodnou půdou - pouště - trvale zaledněné oblasti - horské oblasti - neprostupné pralesy - … Obr. č. 2

Geografické podmínky Společenské podmínky Dobrá dopravní síť Možnosti bydlení Pracovní příležitosti Dobrá politická situace Náboženská tolerance Dostatek potravin Mírové podmínky Obr. č. 3

Nejlidnatější oblasti 50% světové populace – do 200 m n. m. 60% – do 200 m od oceánu 50% - v mírném páse Obr. č. 4

Hustota zalidnění Hustota zalidnění je poměr mezi počtem obyvatel a plochou území, která se uvádí v km2 Hustota zalidnění = počet obyvatel/rozloha státu Př.: Vypočítej hustotu zalidnění Číny (9 500 000 km2 a 1, 3 mld obyv.) a hustotu zalidnění ČR (78 000 km2 a 10,3 mil obyv.! Výsledky zhodnoť. 1 300 000 000/ 9 500 000 = 136 ovyvatel/km2 10 300 000/ 78 000 = 132 obyvatel/km2 Závěr: Čína, ač nejlidnatější stát světa má téměř stejnou hustotu zalidnění jako ČR!

Hustota zalidnění Oblasti s nejvyšší hustotou zalidnění: východní Asie - východ Číny, Japonsko, Korea jižní a jihovýchodní Asie - Indie, Bangladéš, Indonésie (Jáva) západní a střední Evropa severovýchod USA, jihovýchod Kanady a západní pobřeží USA jihovýchodní pobřeží Brazílie a oblast La Platy pobřeží Guinejského zálivu v Africe a nilská delta

Hustota zalidnění Oblasti s nejnižší hustotou zalidnění: Oblasti okolo severního a jižního pólu Sever Kanady, Ruska Vnitrozemí Austrálie Sahara Velehorské oblasti – Himaláje, … Oblast tropických deštných lesů – Amazonie, …

Metodické poznámky Prezentace slouží k výkladu tématu Lidé na Zemi (Rozmístění obyvatel na světě) k frontálnímu výkladu (Snímky 3. – 6.) Snímek č. 7 - Samostatná práce slouží k vysvětlení ukazatele hustoty zalidnění a jeho významu – je potřeba aby žáci měli na hodinu kalkulačku, případně mobil) Snímky č. 8 a 9 je třeba doplnit o práci s nástěnnou mapou světa, případně mapou světového obyvatelstva a sídel

Zdroje: Obr. č. 1 – <http://www.freytagberndt.cz/novinky/globus-globemaster-30cm/>, citováno 2. 9. 2011 Obr. č. 2- <http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=368562&page=4>, citováno 2. 9. 2011 Obr. č. 3-<http://www.panoramio.com/photo/1095962> , citováno 11. 9. 2011 Obr. č. 4- <http://soils.usda.gov/use/worldsoils/mapindex/popden.html> , citováno 11. 9. 2011