STROJE PRO VÝSTAVBU KOMUNIKACÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vrtání otvorů pro piloty.
Advertisements

O firmě působení na trhu již 20 let jako autodoprava
TECHNOLOGIE VÝSTAVBY OBJEKTŮ
Stroje pro manipulaci s materiály
PRÁCE NA HRUBÉ SPODNÍ STAVBĚ
s dopravní infrastrukturou
Zkoušení asfaltových směsí
s dopravní infrastrukturou
BERANĚNÍ PILOT A ŠTĚTOVNIC
Vodonepropustné betony – PERMACRETE®
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Stavebnictví Pozemní stavby Výroba betonu(STA23) Ing. Naděžda Bártová.
Zkoušení hydraulicky stmelených materiálů
Název operačního programu:
OPTIMALIZACE NÁVRHU TUHÉ VOZOVKY
NAVRHOVÁNÍ A POSOUZENÍ VOZOVEK
VOZOVKA A JEJÍ FUNKCE Základní pojmy Kluzná vrstva Obrusná vrstva KRYT
Stavba, oprava a rekonstrukce cementobetonových vozovek
Konstrukce, princip funkce a základní charakteristiky hydromotorů
LEHKÉ MATERIÁLY.
Stavitelství 2 Základy – spodní stavba
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Hloubení podzemních stěn.
PRACOVNÍ PŘÍSLUŠENSTVÍ
Spalovací motory vznětové
KONSTRUKČNÍ ŘEŠENÍ PÁSOVÉHO DOPRAVNÍKU.
Kontejnerová technika
s dopravní infrastrukturou
Traktorové stroje pro zemní práce.
Rozmetadla statkových hnojiv
s dopravní infrastrukturou
Dopravníky bez tažného elementu impulsní dopravníky
Dopravní a liniové stavby
Příprava lepících směsí
Způsob zhutňování je ovlivněn těmito faktory:
Jak specifikovat beton a další produkty
Otvory v nosných stěnách
mobilní kontejnerové nůžky
PEČIVO – SPECIÁLNÍ DRUHY Z VAŘENÝCH ZRN
Dopravní a liniové stavby
Dublování Střední odborná škola Otrokovice
Systémy hospodaření s dopravní infrastrukturou Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta stavební, VŠB-TU Ostrava.
Standardy pro vrstvy konstrukcí vozovek Ing. Stanislav Smiřinský
Wankelův motor Střední odborná škola Otrokovice
Technologie provádění CB krytů
BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc. Stroje a zařízení pro recyklaci stavebních materiálů 11.Přednáška.
BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc. Výroba, doprava a zpracování čerstvého betonu 5.Přednáška.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 3. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
PROTLAČOVÁNÍ. Protlačování Soubor metod, který umožňuje zabudovat do zeminy potrubí (konstrukce malých kruhových i nekruhových profilů) bez porušení nadloží.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 21 AnotaceDruhy,
Název školy Střední škola stavební a dřevozpracující, Ostrava, příspěvková organizace Autor Ing. Marie Varadyová Datum:červen 2012 Předmět: Zkoušení stavebních.
BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc. Inženýrské sítě a komunikace 9.Přednáška.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výklad jednotlivých druhů tepelných izolací a materiálů.
BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc. Stroje a zařízení pro horizontální dopravu a manipulaci 7.Přednáška.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-498 Cesty v sadovnických úpravách zatravněné a pískové Název školy Masarykova střední.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 21 AnotaceDruhy,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-06 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-12 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 2.Přednáška BW03 - STROJNÍ ZAŘÍZENÍIng. Svatava Henková, CSc.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 21 AnotaceDruhy,
Zvláštní druhy betonu VY_32_INOVACE_02_031
MSA ALS PTO MSA ALS R Označení stroje Power Take-Off
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_23-05
Vytápění Rozvody dálkového vytápění
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_23-20
Dopravní prostředky pro vodorovnou dopravu
Zemní práce stroje pro zemní práce
Recyklace vozovek za horka
Nízkoteplotní asfaltové směsi
Transkript prezentace:

STROJE PRO VÝSTAVBU KOMUNIKACÍ

V této kapitole se seznámíte s tím, jak se: KOMUNIKACE V této kapitole se seznámíte s tím, jak se: stabilizuje podloží pod vozovkou vyrábí živičná obalovaná směs pokládá živičná obalovaná směs na vozovku pokládá cementobetonová směs na vozovku

Vrstvy silniční komunikace: Do podloží komunikace se přenášejí účinky zatížení vozovky vlivem dopravy a projevují se zde i vlivy počasí – mrazu, vody apod.

Stabilizace podloží komunikace Pokud jsou vlastnosti podloží nepříznivé, lze je vylepšit. Jednou z několika metod je stabilizace minerálními pojivy – cementem nebo vápnem. Tento způsob spočívá v: rozpojení zeminy přidání pojiva a promíchání se zeminou urovnání a zhutnění podloží

Posypání zemní pláně pojivem provede rozprostírač pojiva. KOMUNIKACE Posypání zemní pláně pojivem provede rozprostírač pojiva.

Zemní fréza zajistí promíchání pojiva se zeminou KOMUNIKACE Zemní fréza zajistí promíchání pojiva se zeminou do hloubky 20 – 50 cm. V případě potřeby se přidá k hydrataci potřebná voda.

KOMUNIKACE zemní fréza

Zeminu promíchanou s pojivem urovná do požadované KOMUNIKACE Zeminu promíchanou s pojivem urovná do požadované roviny grejdr (grader).

Urovnanou zemní pláň je nutné dostatečně zhutnit. KOMUNIKACE Urovnanou zemní pláň je nutné dostatečně zhutnit. To je práce pro tahačový válec.

Kryt vozovky lze vytvořit z: asfaltobetonu cementobetonu KOMUNIKACE Následují práce na násypných vrstvách komunikace, kde se zapojí do práce nákladní automobily, grejdry a válce. Po dokončení násypů následují případně vrstvy podkladní a vrstva nejdůležitější – kryt vozovky. Kryt vozovky lze vytvořit z: asfaltobetonu cementobetonu

Výroba živičných obalovaných směsí KOMUNIKACE Výroba živičných obalovaných směsí Provádí se ve speciálních, energeticky náročných zařízeních – obalovnách: za studena, při teplotách do 120 oC za horka, při teplotách mezi 160 – 180 oC Podle provedení může být obalovna: mobilní přenosná stabilní

obalovna Benninghoven, typ TBA KOMUNIKACE 1 – zásobník kameniva 2 – pásový dopravník 3 – sušící buben 4 – horký elevátor 5 – dávkovací zařízení 6 – míchačka 7 – dopravní skip 8 – zásobník hotové směsi 9 – cisterny na živici 10 – zásobník fileru 11 – odprašovací zařízení obalovna Benninghoven, typ TBA

povrchový zásobník kameniva – jednotlivé KOMUNIKACE povrchový zásobník kameniva – jednotlivé frakce jsou uloženy v oddělených boxech, automatický spodní odběr  ZPĚT

V protiproudém rotačním sušícím bubnu se kamenivo KOMUNIKACE V protiproudém rotačním sušícím bubnu se kamenivo během 3 – 5 minut vysuší na minimální vlhkost a ohřeje na 180 oC.  ZPĚT

žlabová míchačka na výrobu obalovaného kameniva KOMUNIKACE váha na horkou živici žlabová míchačka na výrobu obalovaného kameniva  ZPĚT

živice je skladována v tekutém horkém stavu KOMUNIKACE živice je skladována v tekutém horkém stavu ve vyhřívaných tepelně izolovaných ležatých nebo stojatých cisternách  ZPĚT

KOMUNIKACE důležitou součástí s ekologickým významem je odprašovací zařízení, na jehož filtrech se zachytává vznikající prach

Výroba a pokládka litého asfaltu KOMUNIKACE Výroba a pokládka litého asfaltu Litý asfalt je směs živice, drobného kameniva a fileru (kamenné moučky). Výroba probíhá při 120 – 160 oC: v centrálních míchacích centrech v mobilních vařičích Pokládka se provádí ve vrstvě asi 3 – 4 cm mezi ustavené profily (finišery tekutého asfaltu) a dále se již nehutní.

KOMUNIKACE mobilní vařiče a přepravníky litého asfaltu

po „rozlití“ polotekutého asfaltu se povrch zdrsní KOMUNIKACE finišer na pokládku litého asfaltu po „rozlití“ polotekutého asfaltu se povrch zdrsní rozhozeným křemičitým pískem

4. Pokládka živičných obalovaných směsí KOMUNIKACE 4. Pokládka živičných obalovaných směsí Na místo pokládky je obalovaná směs dopravována nákladními auty na zakrytých korbách nebo přepravních vanách. Během dopravy je nutné udržet co nejvyšší teplotu obalované směsi.

Stroje, které obalovanou směs pokládají, KOMUNIKACE Stroje, které obalovanou směs pokládají, se nazývají finišery. Jsou to složité, energeticky náročné stroje s několika funkcemi: přejímají, případně i přihřívají obalenou směs ukládají a formují obalenou směs zhutňují obalenou směs

Kategorie finišerů pro pokládku obalených směsí: KOMUNIKACE Kategorie finišerů pro pokládku obalených směsí: chodníkové – pracovní šířka 1 – 3 m silniční – pracovní šířka 2 – 8 m velkoplošné – prac. šířka až 16 m, výkon až 1100 t/h speciální – pro práce na svazích o sklonu až 40o svahový finišer při práci

Součásti finišeru násypný koš s odběrnými mechanismy návěsná část KOMUNIKACE Součásti finišeru násypný koš s odběrnými mechanismy energetická část s podvozkem návěsná část

KOMUNIKACE Součásti finišeru 1 5 9 11 6 4 3 2 8 10 14

násypka se sklopnými bočnicemi KOMUNIKACE Součásti finišeru spalovací motor poháněná náprava řiditelná náprava opěrné tlačné válečky násypka se sklopnými bočnicemi 1 2 3 4 5  ZPĚT

dva hřebenové dopravníky, KOMUNIKACE Součásti finišeru dva hřebenové dopravníky, z násypného koše je směs dopravována k rozhrnovačům hřebenovými dopravníky, na obrázku níže jsou to dopravníky šnekové 6 1 – nádrž na emulzi 2 – teleskopické rozstřikovací zařízení 3 – rozhrnovací šnek 4 – dopravní šneky  ZPĚT

šnekové rozhrnovače – rozhrnují obalenou směs KOMUNIKACE Součásti finišeru šnekové rozhrnovače – rozhrnují obalenou směs po celé pracovní šířce finišeru 8  ZPĚT

návěsná skříň – konstrukce pro uložení zhutňovacích mechanismů KOMUNIKACE Součásti finišeru návěsná skříň – konstrukce pro uložení zhutňovacích mechanismů 9 Zhutňování směsi lze provádět poměrně účinně pomocí: dusacího trámu vibračního trámu: f = 6 – 68 Hz, amplituda až 5 mm lisovacími lištami: tlak až 13 MPa 10  ZPĚT

hydraulicky výsuvné teleskopické zhutňovací mechanismy KOMUNIKACE Součásti finišeru hydraulicky výsuvné teleskopické zhutňovací mechanismy 11  ZPĚT

kluzné bočnice vymezující pracovní šířku finišerů KOMUNIKACE Součásti finišeru kluzné bočnice vymezující pracovní šířku finišerů 14

Podvozky finišerů jsou řešeny jako: KOMUNIKACE Součásti finišeru Podvozky finišerů jsou řešeny jako: kolové s jednou nebo dvěma poháněnými nápravami pásové Energetická část finišeru zajišťuje pohony pojezdu, všech dopravníků směsi, rozhrnovačů, sklopných stěn násypného koše, zhutňovacích mechanismů, nivelačních zařízení, generátorů pro vytápění apod. Pohony finišerů: dieselhydraulické – spalovací motor pohání hydrogenerátory, které dodávají tlakovou energii dále dieselelektrické – nejnovější pohony s vysokou účinností

5. Výroba cementobetonových vozovek a profilů Bočnicová betonáž KOMUNIKACE 5. Výroba cementobetonových vozovek a profilů Bočnicová betonáž Betonová vrstva se zpracovává finišerem mezi urovnané a navzájem spojené bočnice. Ty se předem ukotví do terénu a stroj po nich při práci pojíždí. Metoda je málo produktivní a zdlouhavá, přednost dostává betonáž mezi bočnicemi kluznými (viz písm. B)

ukladač výztuže do spár hladiče povrchu KOMUNIKACE Bezbočnicová betonáž Bočnice se nemusí předem kotvit do terénu, jsou součástí stroje – bočnice kluzné. Mezi nimi jsou umístěny mechanismy, které beton zpracovávají: rozhrnovač zhutňovací zařízení ukladač výztuže do spár hladiče povrchu

ukládání čerstvého betonu před finišer KOMUNIKACE bezbočnicová betonáž ukládání čerstvého betonu před finišer

Betonáž silničních profilů KOMUNIKACE Betonáž silničních profilů Silniční profily – obrubníky, svodidla, kanálové profily apod. lze vytvářet z prefabrikátů nebo betonovat přímo na místě pomocí speciálních finišerů s formovacím zařízením a kluznými bočnicemi. videoukázka betonáže profilů

KOMUNIKACE