EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1123.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

TEPLO DALŠÍ FORMA ENERGIE.
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_02.
KALORIMETR.
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Projekt Moderní škola, registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Velké Přílepy, okr. Praha-západ, Pražská 38, Velké.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Teplo jako fyzikální veličina
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Tlaková síla, tlak VY_52_INOVACE_19 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
zpracovaný v rámci projektu
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Příklad tepelně izolované soustavy:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Teplo ZŠ Velké Březno.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Z MĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TEPELNOU VÝMĚNOU Mgr. Kamil Kučera.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
TEPLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
zpracovaný v rámci projektu
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název šablony: III/2 inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:Fyzika Téma hodiny: Na čem závisí velikost přijatého/odevzdaného tepla Doporučeno pro: 9. ročník Autor: Pavel Martínek Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_F.9.08

Na čem závisí velikost tepla…?

•Zjistěte, za jakou dobu se ohřeje voda na 60 °C měřeníodhad 30 ml….…. 60 ml…….. 90 ml…….. Teplo přijaté (odevzdané) při tepelné výměně je přímo úměrné hmotnosti tělesa (při ideálních podmínkách) 1. Teplo přijaté (odevzdané) při tepelné výměně je přímo úměrné hmotnosti tělesa (při ideálních podmínkách)

•Zjistěte přírůstek teploty 50 ml vody t [s] t [°C]  t [°C] Za ideálních podmínek je teplo přijaté (odevzdané) tělesem přímo úměrné rozdílu teplot.  2. Za ideálních podmínek je teplo přijaté (odevzdané) tělesem přímo úměrné rozdílu teplot.

3.Teplo přijaté (odevzdané) tělesem závisí na látce, ze které je těleso složeno Vlastnost látek přijímat a odevzdávat teplo vyjadřuje fyzikální veličina: Měrná tepelná kapacita – c [kJ / kg.°C] Vodac = 4,18 [kJ / kg.°C] Ledc = 2,1 [kJ / kg.°C] Železoc = 0,45 [kJ / kg.°C]

Q = [kJ] Q – teplo [kJ] m – hmotnost [kg] c – měrná tepelná kapacita [kJ / kg.°C] t 1 – počáteční teplota [°C] t 2 – konečná teplota [°C]  t – rozdíl teplot [°C] Výpočet tepla

Jaké teplo přijme hliníková lžička o hmotnosti 50 g, jejíž původní teplota byla 23 °C, když jí ponoříme do čaje o teplotě 70 °C? Q = ? [kJ] m = 50 g = 0,05 kg c = 0,9 kJ / kg.°C t 1 = 23 °C t 2 = 70 °C Q = m. c. ( t 2 – t 1 ) Q = 0,05. 0,9.(70 – 23) u výpočtu teplo vždy vychází kJ !!! Q = 2,115 kJ – u výpočtu teplo vždy vychází kJ !!!

Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další použití podléhá Autorskému zákonu. Metodická poznámka: jednotlivé snímky jsou postupně animovány pro dopisování je vhodné použít „folii“ interaktivní tabule Zdroje: Fyzika 8, 9 SPN vlastní tvorba autora listopad 2011