EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 20. února 2014 Lenka Valová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

Vysoké školství v ČR: ohlédnutí za rokem 2013 a výhled do roku 2014 Výroční zasedání ČKR Střítež u Jihlavy, Jakub Fischer, předseda RVŠ.
Financování vysokých škol
Energie.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
rozpočet přímých výdajů
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Sněm RVŠ JUDr. Lenka Valová. I. Počty studentů II. Příprava rozpočtu 2014 III. Návrh Zákona o pravidlech rozpočtové odpovědnosti IV. Návrh.
Vysoké školy v ČR a jejich veřejné finanční zdroje (s důrazem na kapitolu 333) a srovnání s regionálním školstvím v letech Adam KRČÁL samostatné.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – 2012 Výroční zasedání ČKR Praha, 16. – Jakub Fischer, předseda RVŠ.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – zasedání P RVŠ Praha, Jakub Fischer.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jak měřit transparentnost NNO?
1.1. RADA VYSOKÝCH ŠKOL  V akademickém roce 1999/2000 zahájily výuku první 3 soukromé vysoké školy  Dnes „aktivně“ působí 44 soukromých vysokých.
Dělitelnost přirozených čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 8. ledna 2015.
Ukazatel Celkem rozpočet VŠ (mil. Kč) Meziroční vývoj (%)5,422,23-1,59-5,36-7,53 Celkem.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
EKONOMICKÉ INFORMACE Sněm RVŠ 29. ledna 2015 Lenka Valová.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Valová Lenka Za použití prezentace MŠMT z
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 21. února 2013 Lenka Valová.
Zpráva o projektech FRVŠ podaných do výběrového řízení 2013 doc. PhDr. Petr Zemánek, CSc. Květen 2012.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Sněm Rady vysokých škol1 ROZPOČET vysokých škol v roce 2005.
Sněm Rady vysokých škol1 Informace o financování vysokých škol v roce 2007.
Transkript prezentace:

EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 20. února 2014 Lenka Valová

OBSAH  Rozpočet 2014  Výpočet limitů počtu studentů 2015  Úprava Pravidel pro poskytování příspěvků a dotací VVŠ

Ukazatel Celkem rozpočet VŠ (mil. Kč) Meziroční vývoj (%)2,23-1,59-5,36-7,530, ,15 Celkem rozpočet VŠ bez PF (mil. Kč) Meziroční vývoj (%)3,91-1,32-4,30-6,662,580,5

Bilanční tabulka vysokého školství I. Institucionální část A+K nárůst o tis. = 0,6% ( poměr A:K zůstává 77,5:22,5) II. Sociální záležitosti studentů C,J,S1,S2,U1,U2 pokles o tis. - 1,7% stipendia doktorandů nárůst o 0,8 %, pokles u ubytovacích stipendií a zejména u stravování - 14,6 (vývoj počtu studentů) III. Rozvoj vysokých škol G,I snížení o tis. = - 4,1 % ( FRVŠ -99 %, CRP – 44,6 %, IP + 30,6%) IV. Mezinárodní spolupráce a ostatní nárůst 18,7 % nejvíce - Fond vzdělávací politiky nárůst 92 mil a to 50 mil. podpora pedagogických fakult a 40 mil. další aktivity

Položka Počet přepočtených studentů Počet přepočtených studentů zahrnutých do výpočtu (tj. akceptovaný počet přepočtených studentů) Průměrný normativ (v Kč) Doktorské stipendium (v Kč/rok) Ubytovací stipendium (v Kč/rok) Sociální stipendium (v Kč/rok) Dotace na 1 hlavní jídlo (v Kč) 23,0021,2519,4017,95 Základní kvantitativní údaje o financování vysokých škol

VVŠ Změna podílu VŠ na A Změna podílu VŠ na K Změna podílu VŠ na celku Rozdíl (v tis. Kč) % změna celk. rozpočtu UK3,91%-3,85%1,56% ,13% JU-2,70%-3,52%-2,87% ,32% UJEP-2,26%1,55%-1,66% ,11% MU0,16%4,00%1,09% ,66% UP0,69%-3,23%-0,21%3 5300,36% VFU Brno3,68%-1,70%2,65%8 1333,23% OU3,21%3,68%3,31% ,89% UHK-2,50%3,87%-1,42% ,87% SU-4,56%-2,83%-4,28% ,74% ČVUT1,98%3,96%2,48% ,05% VŠCHT Praha6,91%4,23%6,16% ,76% ZČU-2,78%-6,92%-3,69% ,15% TUL-1,17%-8,32%-2,60% ,05% UPa-5,44%-1,50%-4,70% ,16% VUT v Brně1,37%-1,43%0,72% ,28% VŠB-TUO-2,04%7,70%-0,39%1 4570,17% UTB ve Zlíně-3,01%0,09%-2,52% ,97% VŠE-0,58%0,24%-0,40%9010,16% ČZU v Praze-3,96%13,75%-0,86% ,30% MENDELU-5,72%-5,19%-5,61% ,08% AMU v Praze0,00%-6,14%-1,32% ,77% AVU v Praze0,00%4,33%0,99%1 0431,56% VŠUP v Praze0,00%-6,94%-1,75% ,20% JAMU0,00%2,91%0,63%1 6541,19% VŠP Jihlava-1,44%-17,58%-3,38% ,84% VŠTE14,54%82,62%17,19% ,85% ,56%

Výpočet limitů počtu studentů 2015 MŠMT předložilo návrh na snížení limitů studentů:  v kategorii B1 o 7%,  v kategorii M1 o 7%,  v kategorii N1 o 5%,  v kategorii P1 bez snížení.

Závěry Reprekomise  Snížení M1 bude moci být kompenzováno s B1.  Pokud skutečný přepočtený počet studentů B1 je menší než limitní počet B1, platí, že financován je limit B1 nejvýše však do - 10 % pravidlo zůstává zachováno.  Specifický přístup pro výpočet limitů uplatněn již jen pro umělecké vysoké školy a pro studijní programy Zubní lékařství, Stomatologie a Stomatologie a Zubní lékařství.  SP2+ zrušení specifické úpravy v Pravidlech.

Úprava Pravidel….z  Ukazatel A – viz výše  Ukazatel J - zůstává zachován, je zrušena povinnost VVŠ získat souhlas MŠMT k poskytování dotované stravy prostřednictvím jiných právnických osob  Ukazatel K – Mezinárodní granty- požadované údaje předložilo 21 škol, požadavek na poskytnutí údajů databáze E-Corda školám a na provedení analýzy dopadu ukazatele byl náměstkem ministra akceptován

Princip řešení podpory pedagogických fakult v roce 2014  Hlavním východiskem pro navrhovaná opatření na podporu pedagogických fakult (fakult připravujících učitele) je potřeba zajistit dostatek kvalifikovaných pedagogů pro školství.  Ministerstvem navržená dvě opatření jsou přijímána rychle, ne zcela systémově: 1) v rámci dohodovacího řízení vyhovět žádostem o navýšení limitu kategorie N1 na úkor snížení limitu kategorie B1 při splnění podmínky, že snížení B1 převyšuje navýšení N1. Snížení počtu studií v důsledku těchto úprav bude kompenzováno navýšením finančních prostředků v rámci druhého opatření 2) podpora pedagogických fakult prostřednictvím projektů stimulujících zvýšení zájmu absolventů o práci ve školství z Fondu vzdělávací politiky prostřednictvím vyhlášení výzvy pro vysoké školy s pedagogickými fakultami.

Princip řešení podpory pedagogických fakult v roce 2014  Podporu členů Reprekomise získal návrh rozdělit prostředky vyčleněné pro druhé opatření mezi školy, které vzdělávají učitele, přímo na základě údajů o absolventech pedagogických oborů, kteří působí ve školství.  Závěr náměstka - prostředky na podporu pedagogických studijních programů budou přerozděleny mezi VVŠ podle počtu absolventů, kteří jsou učiteli  S ohledem na obtížnost zjišťování reálných počtů takovýchto absolventů bylo na jednání P RVŠ rozhodnuto o ustavení pracovní skupiny na ministerstvu za účasti reprezentací k nalezení optimální metodiky rozdělení alokovaných prostředků ve Fondu vzdělávací politiky