Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Slovní úlohy řešené rovnicí II.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Slovní úlohy o pohybu střetávací
nerovnoměrného pohybu tělesa
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
F U N K C E Ing. Milan HANUŠ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
C) Slovní úlohy o pohybu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy o pohybu II.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Slovní úlohy O pohybu 2.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Kinematika 6. ROVNOMĚRNÝ POHYB II. Mgr. Jana Oslancová
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
MILAN HANUŠ Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Goniometrické funkce pro III. ročník
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Rychlost, dráha a čas.
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy o pohybu 1 typ úloh – stejný směr
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Řešení slovních úlohy o pohybu – předměty se pohybují proti sobě Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání.
5,2 Milan Hanuš X Poznámky TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého.
C) Slovní úlohy o pohybu
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
PŘEVODY JEDNOTEK DÉLKY, OBSAHU, OBJEMU, HMOTNOSTI A ČASU
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Slovní úlohy o pohybu.
Transkript prezentace:

Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních a komunikačních technologií TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Slovní úlohy o pohybu K učebnici Calda, E.: Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU 1. díl Prometheus, 2002, s. 146 Přehled učiva MilanHanuš

Prezentace nabízí návody na řešení úloh s otázkami: Kdy a kde se na trati setkají vozidla, která vyjela proti sobě? Kdy a kde se na trase vozidla, která vyjela za sebou, doženou? Kdy a jak daleko od startu budou vozidla, až od sebe budou danou vzdálenost? Jak vzdálena jsou vozidla jedoucí opačnými směry v daném čase? Jakou rychlostí musí jet vozidlo, aby v danou dobu dohnalo vozidlo? Horšovský Týn Domažlice

Obecný postup řešení úloh o pohybu 1. Úlohu nakreslíme v okamžiku splnění podmínek úlohy. 2. Za neznámou většinou považujeme čas nutný ke splnění úlohy. 3. Určíme ujeté dráhy (s = vt) za čas nutný ke splnění úlohy. 4. Pomocí rovnice porovnáme ujeté dráhy. 3. Z vypočteného času určíme místo, kde se splní podmínky úlohy. Příklad: V 600 hod. vyjel z H.T. modrý automobil do Domažlic průměrnou rychlostí 40 kmhod-1. V 605 hod. z Domažlic do H. T. červený automobil průměrnou rychlostí 60 kmhod-1. V kolik hodin a kde se auta budou míjet, je-li vzdálenost obou měst 10 km? 40 km/h 60 km/h 600 hod. 605 hod. 10 km Horšovský Týn Domažlice Čas od 600 hod. … x hod. Modrý automobil za x hod. ujede …. 40x km Červený automobil ujede za x hod. …. 60 (x – 5/60) km vyjel o 5/60 hod. později – pojede kratší dobu Dohromady ujedou 10 km Rovnice: 40x + 60 (x – 5/60) = 10 x = 0,15 (hod.) Čas setkání je 600 + 0,15 · 60 = 609 hod. Místo setkání je 0,15 · 40 = 6 km od Horšovského Týna. Zpět

Modrý Favorit za x hodin ujede ……… 70x km V 600 hod. vyjel z Horšovského Týna do Klatov modrý Favorit rychlostí 70 kmh-1. V 605 hod. za ním červený Maserati průměrnou rychlostí 90 kmh-1. V kolik hodin a kde se doženou? 70 km/h 600 hod. 605 hod. 90 km/h s Horšovský Týn Čas od 600 hod. …….. x hod. Modrý Favorit za x hodin ujede ……… 70x km Červený Masserati za x hodin ujede …. 90(x – 5/60) km Dohromady musí auta ujet stejnou dráhu. 70x = 90(x -5/60) 70x = 90x – 450/60 70x – 90x = -15/2 -20x = -15/2 x = 15/40 Čas: 15/40 · 60 = 22,5 min. 6hod + 22min + 30 sec. = = 6:22:30 hod. Místo: s = vt = 70 · 15/40 = 26¼ km Červený Maserati dožene modrého Favorita v 6:22:30 hod. 26,25 km od Horšovského Týna. Zpět

Čas jízdy od 815 hodin ……………………………………. x hod. V kolik hodin budou od sebe 5 km červené a modré auto, když z Horšovského Týna vyjedou současně v 815? Modré auto jede průměrnou rychlostí 40 kmh1 a červený sportovní vůz uhání průměrnou rychlostí 90km/h. 40 km/h 5 km 90 km/h Čas jízdy od 815 hodin ……………………………………. x hod. Modré auto za x hodin ujede ……………………….... 40x km Červené auto za x hodin ujede ……………………… 90x km Rozdíl drah je ………………………….……………......... 5 km 90x – 40x = 5 50x = 5 x = 0,1 hod = 6 min Čas: 815 + 006 = 821 hod. Modré auto bude 40 · 0,1 = 4 km od H.T. Červené auto bude 90 · 0,1 = 9 km od H.T. Auta budou od sebe 5 km v 8:21 hodin. Zpět

POZOR, PROMĚNNOU JE DRÁHA V 600 hod. vyjel z Horšovského Týna do Klatov modrý Favorit rychlostí 60 kmh-1. V 605 hod. opačným směrem červený Fiat průměrnou rychlostí 90 kmh-1. Jak da-leko budou od sebe v 620 hodin? s2 km s1 km s km POZOR, PROMĚNNOU JE DRÁHA s1 = 20/60 · 60 = 20 km s2 = 15/60 · 90 = 22,5 km s = s1 + s2 s = 20 + 22,5 = 44,5 km V 6:20 hodin budou auta od sebe vzdálena 44,5 km. Zpět

Rozvoj kvalifikované a přizpůsobivé pracovní síly V 600 hod. vyjel z Horšovského Týna do Klatov modrý Favorit rychlostí 60 kmh-1. V 605 hod. za ním zelený Ford. Jak Jakou musí jet rychlostí, aby dohnal Favorita v 620 hodin? 60 km/h 600 hod. 605 hod. x km/h s Horšovský Týn POZOR, NEZNÁMOU JE RYCHLOST Favorit za 20 minut ujede 20/60 ·60 km Ford za 15 minut ujede 15/60 · x km Dráhy musí být stejné 20/60 · 60 = 15/60 · x 20 · 60 = 15x 80 = x Rozvoj kvalifikované a přizpůsobivé pracovní síly Ford musí jet průměrnou rychlostí 80 km/h. Zpět

TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR K O N E C TEST Zpět

V 15:20 hodin vyjel cyklista ze Srb do Horšovského Týna průměrnou rychlostí 15 km/h. V půl čtvrté za ním Karel autem průměrnou rychlostí 70 km/h. V kolik hodin dožene cyklistu, jestliže ze Srb do Horšovského Týna je 5 km? Z Plzně do Domažlic vyjel v 17:05 hodin autobus průměrnou rychlostí 40 km/h. Z Domažlic do Plzně v 17:30 hodin automobil průměrnou rychlostí 70 km/h. V kolik hodin a kde se budou obě vozidla míjet, je-li z Plzně do Domažlic 51 km? Jakou rychlostí musí jet vozidla, která vyjedou ze Staňkova do Plzně a do Domažlic (tj. opačným směrem) stejnou průměrnou rychlostí v 18:00 hodin, aby v 18:30 hodin byla od sebe 10 km? Dožene cyklista, jedoucí rychlostí 1,2 m/s, chodce, který vyšel před pěti minutami a jde rychlostí 4,5 km/h? V 15:32 hod, 3 km od Srb. Potkají se v 17:41 hod., 24 km od Plzně. Každé vozidlo musí jet rychlostí 10 km/hod. Nedožene, protože je pomalejší. TEST Zpět