VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Impresionismus v sochařství Auguste RODIN
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
První představitelé impresionismu
Název Architektura 1. ½ 20. století. Moderna Předmět, ročník
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Základní umělecká škola Sologubova 9/A, Ostrava – Zábřeh, příspěvková organizace Studijní zaměření: Výtvarný obor Návrh textu ŠVP.
Funkcionalismus I. polovina 20. století.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Secesní architektura ve Španělsku
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
5. Nástin historického vývoje RD
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
KLASICISMUS EMPÍR.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
Bauhaus
Umělecké směry 20. století
VY_52_INOVACE_DEK_62 ARCHITEKTURA FRANCIE Le Corbusier
Umělecké slohy a moderní umění 6. Moderní a současné umění
Období mezi dvěma válkami
Užité umění po 2. světové válce
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
3. Moderna, inspirace pro bydlení dneška 3.6. Walter Gropius
3. Moderna – inspirace pro bydlení dneška přelom století – počátek hledání „nové architektury Boj staré legitimní architektury s modernou P.Behrens –studium.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Památky UNESCO v ČR Jiří Novák
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Impresionisté figurativního malířství
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
BAUHAUS Jana Bobčíková.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Kulturní předpoklady cestovního ruchu Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
OP-ART Jana Bobčíková.
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Geometrická abstrakce
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
3. Kompozice ve výtvarném umění
KUBISMUS.
Funkcionalismus v architektuře
Meziválečná doba Malíři.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Moderní a současná architektura Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_15 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ / Název.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-13 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice.
UMĚNÍ, VÍRA A NÁBOŽENSTVÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-12
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo dum: VY_32_INOVACE_DVK_4_10
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S

B A U H A U S VY_52_INOVACE_DEK_52 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 01. 08. 2013 Klíčová slova: Bauhaus, funkcionalismus, Walter Gropius, Hannes Meyer, Mies van der Rohe Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma Bauhaus, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce na internetu B A U H A U S

B A U H A U S - německá státní umělecká škola - vznikla v r. 1919 ve Výmaru sloučením Akademie a uměleckoprůmyslové školy - z hlediska tvůrčích postupů měl Bauhaus volné vztahy ke kubismu a zvláště pak ke geometrické abstrakci - v teorii i praxi prosazovali členové Bauhausu funkcionalismus

- výchozím programem školy bylo opětovné spojení výtvarného umění se životem a s jeho praktickými požadavky - cílem bylo dosáhnout maximální funkčnosti - za vůdčí obor se považovala architektura

- umělecko-průmyslový obor zaměřoval pozornost na reklamu, keramiku, zpracování kovu, textilií, nábytku atd. - výuka směřovala k vytvoření nového životního slohu moderní doby na základě kolektivního úsilí umělců nejrůznějšího názorového zaměření

- Bauhaus vychovával umělecko- průmyslové návrháře, kteří se zaměřovali na tvorbu uměleckých, ale levných, všem dostupných předmětů denní potřeby - předměty se vyráběly sériově - princip navrátit výtvarné umění k řemeslu ovlivňoval metodické postupy při výuce

- žáci pracovali v dílnách, kde se seznamovali se zpracováním dřeva, keramiky, textilu a skla - v hodinách výtvarně teoretických nejprve kreslili podle skutečnosti, učili se technickému kreslení a tvorbě prostorových modelů a poté absolvovali výuku o tvorbě - učiteli na škole byli přední moderní umělci té doby s mezinárodní reputací

- prvním ředitelem byl architekt Walter Gropius - Bauhaus se později několikrát stěhoval do různých měst Německa - průběžně bylo třeba modernizovat učebny, stavět nové budovy a celé areály škol - ve funkcích ředitelů se dále vystřídali Hannes Meyer a Mies van der Rohe

- po nástupu nacistů jej umělci sami zrušili, neboť byli podezíráni z podvratné činnosti - emigrovali do ciziny, architekti většinou do USA - kromě uvedených působili v Bauhausu další výtvarníci jako Vasilij Kandinskij, Paul Klee

Test: 1. Vysvětlete pojem Bauhaus v umění. 2. Kde se rozvíjel? 2. Uveďte hlavní představitele.

Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN 80-7204-211-4 Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN 978-80-7209-971-9