ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními dějepisnými pojmy.
Advertisements

Úvod do studia dějepisu
zpracovaný v rámci projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
ÚVOD DO DĚJEPISU II. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Historická období a historické prameny
Mgr. Věra Vasiljevičová
MĚŘENÍ ČASU PhDr. Jana Žáková.
Úvod do učiva dějepisu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
UCHOVÁNÍ PRAMENŮ CO JE TO ARCHEOLOGIE? KDE SE UCHOVÁVAJÍ PRAMENY
Stvoření světa, vznik člověka
Dějepis 6. ročník Mgr. Lenka Venclová 2009.
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
ÚVOD DO DĚJEPISU III. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jana Jančová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
6. ročník Pravěk.
HISTORICKÉ PRAMENY A JEJICH UCHOVÁVÁNÍ
Instituce zpracovávající historické prameny
68.1 Časová přímka, letopočty
Orientace v čase, časová osa/přímka
Historické pojmy, prameny
Práce s časovou osou 6. třída.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI V ČASE Autor: Mgr. Irena Tomicová výukový materiál zpracován.
Úvod do dějepisu. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ÚVOD DO DĚJEPISU PhDr. Jana Žáková.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Bible = Písmo svaté, Boží slovo, Kniha knih
Úvod do vyučování dějepisu
Vnímání historického času
Dějepis Úvod do dějepisu Pavel Šupka
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_12 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Úvod do studia dějepisu II. (pomocné vědy historické, datum, letopočet,
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Úvod do historie, periodizace dějin, historické prameny OB21-VVP-HUM-DEJ-BUJ-M
VY _12_INOVACE_D.6.05 DĚLENÍ PRAVĚKU – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 11. září 2012 Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Dějepis – 6. ročník. Minulost, dějiny, dějepis a historie minulost = všechno, co se odehrálo do současnosti dějiny = minulost lidstva, část minulosti;
PRAMENY K POZNÁVÁNÍ MINULOSTI Zvídavý člověk si jistě položí otázku, jak mohou dějepisci znát o životě lidí v minulosti tolik informací? Odkud je získali,
Úvodní hodina dějepisu Uspořádání učebnice Časová osa Prameny 9. ročník.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
Jak lidé měřili čas? od 2 minuty do 5:15
Kapitolka o čase pro žáky 4. ročníku ZŠ.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
ÚVOD DO DĚJEPISU uč. str
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
Opakování národních dějin (1)
Požadavky na splnění předmětu
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu 1.
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_01
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Jak pracovat s učebnicí
Časová osa, periodizace dějin
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Úvod do učiva dějepisu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 6. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Vlastivěda – dějepisná část
ÚVOD DO DĚJEPISU.
Transkript prezentace:

ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu

MINULOST = vše co minulo, co se již odehrálo DĚJINY = minulost lidstva DĚJEPIS = školní předmět, který se zabývá dějinami HISTORIE = cizí název pro dějiny nebo věda zabývající se dějinami

PRAMENY = původní zdroj informací = vše co nám zbylo po našich předcích Prameny dělíme na: Písemné – všechny dochované písemné památky Hmotné – předměty a nástroje Obrazové – umělecké předměty

MUZEA – budovy, kde se shromažďují hmotné prameny GALERIE – budovy, kde se uchovávají umělecké předměty KNIHOVNY – budovy, kde se uchovávají písemné prameny ARCHIVY – zařízení, kde se shromažďují písemné prameny, které nejsou tištěné

POČÍTÁNÍ ROKŮ = LETOPOČET = od významné události (počátek nové epochy) = narození Ježíše Krista (křesťanský svět)

ČASOVÁ OSA přímka, která nemá začátek ani konec př. n. l. počítáme proti toku času ( zleva doprava), čím hlouběji do minulosti se něco stalo, tím vyšší číslo se v letopočtu objeví (nejprve byl rok 101 a pak rok 100) pokud chceme zjistit, kdy zemřel člověk, který se narodil roku 100 př. n. l., tak od roku jeho narození odečteme dobu jeho života

TISÍCILETÍ – 1000 LET STOLETÍ – 100 LET 1. tisíciletí n. l. = období mezi začátkem letopočtu a rokem 1000 1. tisíciletí př. n. l. = období mezi rokem 1000 př. n. l. a začátkem našeho letopočtu 2. století n. l. = 101 – 200 2. století př. n. l. = 200 – 101 První, druhá, třetí a čtvrtá čtvrtina století = 100/4 = 25