Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra technologie a řízení dopravy
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Projekty a projektové záměry
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Martin Rejzl XIX. seminář Integrované dopravní systémy
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Integrace romské komunity v Moravskoslezském.
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS
Plzeňská kartastrana 1 eTown s Plzeňskou kartou.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.
Interoperabilita IDS v rámci ČR.  Spuštěn k  Koordinátor: KORID LK, spol. s r.o.  Zapojení dopravci: ČD, a.s. (regionální doprava) ČSAD.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Roman Daněk, RPPI s.r.o. David Švingr, CHAPS s.r.o.
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Bezkontaktní čipová karta v Pražské integrované dopravě OPENCARD
Společné projekty PID a SID
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Informační a komunikační technologie KRAJSKÝ ÚŘAD MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Internet ve státní správě a samosprávě.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Přístupnost IDS pro OOSPO
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Luhačovice, Libor Lukáš Statutární náměstek hejtmana Zlínského kraje Řídící výbor KOMUNIKAČNÍ INFRASTRUKTURY Zlínského kraje.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Jindřichův Hradec pilotního projektu 6 měsíců po zahájení Integrovaného dopravního systému v Jihočeském kraji.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
IDS Moravskoslezského kraje ODIS
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
XII. Konference samospráv Olomouckého kraje
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Příprava integrovaného dopravního systému ve Zlínském kraji
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Tisková konference k výsledkům forenzního auditu projektu OPENCARD
4D přístup k integraci ve veřejné dopravě
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS a zasejk jsme někam pokročili……… Aleš Stejskal Koordinátor ODIS s.r.o. Žďár nad Sázavou 2013 1

standardizace odbavovacích zařízení Hlavní oblasti činnosti a rozvoje ODIS v uplynulém roce: změny a jiné aktivity v ODIS standardizace odbavovacích zařízení další rozvojové aktivity 2013 (2014) Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Žďár nad Sázavou 2013

Změny v ODIS Od 10. 6. 2012: rozšíření ODIS na Bruntálsku o zbývající regionální autobusové linky provozované dopravcem Veolia Transport Morava a.s. (29 linek)   Od 1. 7. 2012: prodloužení linky DP Ostrava č. 39 do Paskova Od 2. 9. 2012 změna organizace dopravy v oblasti Štítina – Háj ve Slezsku (zavedení nové linky č. 265) Od 9. 12. 2012: rozšíření systémů ODIS a Moravskoslezské Esko o úsek z Dětřichova nad Bystřicí do Moravského Berouna (linka R10) úprava linky S2 do relace Studénka – Mosty u Jablunkova, prodloužení linky V3 do trasy Bohumín – Jeseník nad Odrou a zavedení nové linky V2 Mosty u Jablunkova – Mosty u Jablunkova zastávka navázání autobusové linky č. 257 na železniční dopravu ve Štítině Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Žďár nad Sázavou 2013

Změny v ODIS Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Žďár nad Sázavou 2013

Změny v ODIS Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Žďár nad Sázavou 2013

Aktivity v ODIS Centrální dispečink ODIS Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Aktivity v ODIS Centrální dispečink ODIS Na základě výběrového řízení byla uzavřena smlouva s vybraným poskytovatelem dopravních informací (Chaps), byla vybavena místnost dispečinku (pracoviště Infocentra ODIS ve Svinově) potřebným zařízením a od října 2012 bylo zahájeno testování provozu s daty dopravců poskytujících on-line informace o pohybu vozidel (zatím jen Veolia Transport Morava a.s. a České dráhy, a.s.), bylo potřeba odstranit řadu chyb v zaměření GPS a přizpůsobit zařízení dopravců ke zpětnému příjmu pokynů z dispečinku (zejména pokyny řidičům navazujících spojů k vyčkávání opožděného příjezdu předcházejících spojů). Provoz dispečinku bude postupně rozšiřován o sledování dalších dopravců poskytujících on-line informace.   Žďár nad Sázavou 2013 6

Centrální dispečink ODIS Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Aktivity v ODIS Centrální dispečink ODIS Centrální dispečink ODIS je pracoviště společnosti KODIS, jehož hlavními úlohami jsou především: zajišťování provozní koordinace mezi jednotlivými dopravci v ODIS v rutinním režimu (garance určených návazností), zajišťování provozní koordinace mezi jednotlivými dopravci v ODIS v mimořádném režimu (součinnost dopravců při výlukách, nehodách a jiných mimořádnostech v provozu), provádění kontrolní činnosti a evidence naplňování dopravních výkonů jednotlivými dopravci dle sjednaných smluvních vztahů s objednateli, poskytování dopravních a tarifních informací cestující veřejnosti (pokračování a rozšíření činností Infocentra ODIS).   Žďár nad Sázavou 2013 7

Aktivity v ODIS Model financování veřejné osobní dopravy v kraji Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Aktivity v ODIS Model financování veřejné osobní dopravy v kraji Model postaveny na spolufinancování městy a obcemi podle počtu obyvatel a počtu spojů byl počátkem roku 2012 mírně modifikován a aktualizován s cílem snížit největší rozdíly mezi platbami stávajícími a navrhovanými. V průběhu jarních měsíců proběhla prezentace modelu na pravidelných setkáních regionálních svazků, sdružení, regionů či mikroregionů, a na společné prezentaci na Krajském úřadě. Na základě stanovisek jednotlivých měst a obcí rada kraje problematiku opětovně projednala a schválila návrh dalšího postupu projednávání financování dopravní obslužnosti s tím, že nový model nebude od 1. 1. 2013 realizován. Probíhá další vývoj……. Žďár nad Sázavou 2013 8

Aktivity v ODIS Návrh Tarifu ODIS 2013 Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Aktivity v ODIS Návrh Tarifu ODIS 2013 Na základě vývoje tržeb, ekonomických podmínek objednatelů a nákladů dopravců byl jako každoročně zpracováván návrh ceníku tarifu, případně návrh úprav struktury tarifu pro širší uplatnění na území celého MSK zapojeného do ODIS včetně několika měst s vlastními systémy městské hromadné dopravy. Tarif ODIS 2013 musel zohlednit mimo jiné i zvýšení DPH o 1 %. Pro rok 2013 došlo kromě zvýšení cen vybraných druhů jízdenek i k dílčímu rozšíření sortimentu jízdenek (skupinová jízdenka pro 5 osob na území města Ostravy, rekreační jízdenka pro oblast Jeseníky), rozšíření možnosti použití 60minutové jízdenky Ostrava XXL i ve vlacích. Žďár nad Sázavou 2013 9

Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Aktivity v ODIS Žďár nad Sázavou 2013 10

Aktivity v ODIS Projekty s podporou ROP Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Aktivity v ODIS Projekty s podporou ROP Společnost KODIS je společně se statutárními městy Ostravou a Opavou zapojena do mezinárodního projektu PIMMS CAPITAL zastřešeného Regionální radou Moravskoslezsko. V jeho rámci připravuje celkem tři kapitalizační projekty ke spolufinancování z fondu ROP. Informační tabla s on-line informacemi o odjezdech jednotlivých spojů v přestupních uzlech - příprava zadávací dokumentace, realizace Propagace veřejné dopravy a ODISbus - příprava zadávací dokumentace, realizace Integrované mobilitní centrum (IMC Ostrava) - příprava zadávací dokumentace Žďár nad Sázavou 2013 11

Aktivity v ODIS Infocentrum ODIS Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Aktivity v ODIS   Infocentrum ODIS Činnost zahrnuje provoz Infocentra ODIS (provoz a údržba technologií hlasového a vizuálního informačního systému v prostorách terminálu Ostrava-Svinov, provoz informačního střediska ODIS v rozsahu jízdních řádů (odjezdy, spojení, vazby), přepravně-tarifních informací systému ODIS, informace o změnách v dopravě. Žďár nad Sázavou 2013 12

Aktivity v ODIS Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Žďár nad Sázavou 2013

Aktivity v ODIS Přepravní kontrola Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Aktivity v ODIS   Přepravní kontrola Provádění přepravní kontroly u dopravců na základě smlouvy (financováno dopravci), přepravní kontrola je prováděna od 1. 7. 2011 u dopravců Veolia Transport Morava a.s. a Radovan Maxner, od 1. 1. 2012 u dopravce TQM-holding s.r.o. a od 1. 4. 2012 u dopravců ČSAD Karviná a.s., ČSAD Havířov a.s. a ČSAD Frýdek-Místek a.s. Činnost zajišťují dva revizoři. Žďár nad Sázavou 2013 14

Standardizace odbavovacích zařízení Konečně jedeme zcela naostro!!!   Konečně jedeme zcela naostro!!! Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Žďár nad Sázavou 2013

Standardizace odbavovacích zařízení Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Standardizace odbavovacích zařízení Provoz centrální správy karetního systému MSK (ODISka) Zásadním vývojem prošel proces standardizace odbavovacích zařízení dopravců v rámci ODIS a zavádění jednotné čipové karty. Proces realizace byl zahájen 1. února 2011, kdy nové standardizované karty začal vydávat Dopravní podnik Ostrava a.s. V této první etapě se jednalo o karty, na nichž je nahrán pouze kupón dlouhodobé časové jízdenky, jehož nahrávání je realizováno buď prostřednictvím e-shopu a následně revizora dopravce nebo přímo v prodejnách jízdenek dopravce. Druhá etapa byla zahájena od 1. března 2012, kdy možnost použití nové karty byla rozšířena i na další dopravce – Veolia Transport Morava a.s., TQM-holding s.r.o. a Radovan Maxner – na linkách s nástupem a výstupem všemi dveřmi. Případné nahrávání je realizováno revizorem KODIS. Žďár nad Sázavou 2013 16

Standardizace odbavovacích zařízení Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Standardizace odbavovacích zařízení Provoz centrální správy karetního systému MSK (ODISka) Třetí etapa byla zahájena 17. září 2012. Do systému – nově již nazývaného ODISka – se zapojuje významný dopravce, a to České dráhy, a.s. Nově je možné nahrávat kupóny dlouhodobých časových jízdenek s plným sortimentem rovněž v pokladnách Českých drah, a.s. na zařízení UNIPOK. ODISky s platným kupónem jsou akceptovány kromě všech linek Dopravního podniku Ostrava a.s., linek č. 68, 69 a 75 dopravců Veolia Transport Morava a.s., TQM-holding s.r.o. a Radovan Maxner také na všech linkách Českých drah, a.s. (ve vlacích zařazených do ODIS). Žďár nad Sázavou 2013 17

Standardizace odbavovacích zařízení Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Standardizace odbavovacích zařízení Provoz centrální správy karetního systému MSK (ODISka) Zahájení čtvrté etapy proběhlo 2. dubna 2013, kdy se dopravce Veolia Transport Morava a.s. stal dalším vydavatelem standardizovaných karet ODISka, v současné době je již distribuováno více než 3 000 karet pro zaměstnance a jejich rodinné příslušníky), čtvrtá etapa zahrnuje následující: dopravce Veolia Transport Morava a.s. dokáže nahrávat na své karty i na karty vydavatele Dopravního podniku Ostrava a.s. kupóny dlouhodobých časových jízdenek a elektronické peníze, dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. dokáže nahrávat i na karty Veolia Transport Morava a.s. kupóny dlouhodobých časových jízdenek a elektronické peníze, dopravce České dráhy, a.s. dokáže nahrávat i na karty Veolia Transport Morava a.s. kupóny dlouhodobých časových jízdenek, dopravce Veolia Transport Morava dokáže realizovat veškeré tarifní funkcionality (včetně všech kombinací jednotlivého jízdného), a to s kartami vlastními a kartami vydavatele Dopravního podniku Ostrava a.s., dopravci Dopravní podnik Ostrava a.s., Radovan Maxner, České dráhy, a.s. dokážou číst kupóny dlouhodobých časových jízdenek na kartách vydavatele Veolia Transport Morava a.s., provoz clearingového centra KODIS. Žďár nad Sázavou 2013 18

Standardizace odbavovacích zařízení Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Standardizace odbavovacích zařízení Provoz centrální správy karetního systému MSK (ODISka) Nezávodíme, v současné době je vydáno cca 15 000 karet (z toho cca 10 000 u dopravce DP Ostrava, cca 5 000 u dopravce Veolia Transport Morava) Žďár nad Sázavou 2013 19

Standardizace odbavovacích zařízení Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Standardizace odbavovacích zařízení Provoz centrální správy karetního systému MSK (ODISka) Současně dále probíhá příprava další etapy, a to: křížové používání karet ODISka (obou vydavatelů, později všech dalších) pro aplikace IN-zákazník Českých drah, a.s. a křížové používání IN-karet Českých drah, a.s. pro vybrané tarifní aplikace Tarifu ODIS (kupóny dlouhodobých časových jízdenek) – předpoklad realizace dle smlouvy MSK a Českých drah, a.s. polovina roku 2013, zapojení dopravce TQM-holding s.r.o. v plném rozsahu jako Veolia Transport Morava a.s. (zde na zařízení jiného dodavatele) – ověřovací provoz byl zahájen v lednu 2013, předpoklad polovina roku 2013 zapojení dopravce GWTR, předpoklad polovina roku 2013 otevření e-shopu pro další dopravce a pro možnost nahrávání elektronických peněz (dosud e-shop odkoupený od Dopravního podniku Ostrava a.s. umožňuje nahrávat pouze kupóny dlouhodobých časových jízdenek a pouze na karty DPO a.s.). Žďár nad Sázavou 2013 20

Standardizace odbavovacích zařízení Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Standardizace odbavovacích zařízení   Provoz centrální správy karetního systému MSK (ODISka) K 1. 9. 2012 byl od Dopravního podniku Ostrava a.s. odkoupen e-shop, který dosud slouží pro nákup dlouhodobých časových jízdenek na karty ODISky vydávané Dopravním podnikem Ostrava a.s. Během uplynulých měsíců byl e-shop postupně upgradován tak, aby umožňoval i nabíjení elektronické peněženky a aby byl použitelný i pro karty dalších dopravců. Žďár nad Sázavou 2013 21

Standardizace odbavovacích zařízení Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Žďár nad Sázavou 2013

Další rozvoj ODIS V průběhu roku 2013 je připravováno dále: zapojení dalších dopravců do systému MSkarta (TQM, GWTR, ODS, ČSAD Karviná, MDPO) rozšíření e-shopu pro další dopravce realizace projektů ROP změny v příměstské autobusové dopravě (od 9. 6.) Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Žďár nad Sázavou 2013

Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Další rozvoj ODIS Žďár nad Sázavou 2013 24

Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Další rozvoj ODIS Žďár nad Sázavou 2013 25

Zastupitelstvo kraje k realizaci záměru zavedení integrovaného dopravního systému na celém území kraje rozhodlo svým usnesením č. 11/195/3 ze dne 20. 6. 2002 o účasti kraje ve společnosti Koordinátor ODIS s.r.o., stejným rozhodnutím zároveň stanovilo majetkovou účast Moravskoslezského kraje v této společnosti, kde Moravskoslezský kraj byl do 28. 11. 2008 společníkem s dalšími 14 městy a obcemi kraje především z blízkého regionu Ostravy, od tohoto data byli ustaveni pouze dva společníci, Moravskoslezský kraj a statutární město Ostrava, se shodnými podíly ve společnosti. Zastupitelstvo kraje usnesením 14/382/1 ze dne 6. 2. 2003 uložilo radě kraje předložit zastupitelstvu kraje jednou ročně informaci o postupu zavádění integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS (dále “ODIS“). Tento materiál navazuje na každoročně předkládané materiály o postupu integrace v Moravskoslezském kraji. Další rozvoj ODIS Žďár nad Sázavou 2013 26

Další rozvoj ODIS V průběhu roku 2014 je předpokládáno: rozšíření ODIS o oblast Frýdecko-Místecka a Havířovska rozšíření ODIS o MHD Karviná a Orlová zapojení dalších dopravců do systému MSkarta (DPO a ČD el. peněženka, ČSAD Havířov, ČSAD Frýdek-Místek, GWTR) Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Žďár nad Sázavou 2013

Děkuji za pozornost Aleš Stejskal Koordinátor ODIS s.r.o. www.kodis.cz Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Žďár nad Sázavou 2013