Sčítání a odčítání do sta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_32_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál pro 8.ročník
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Bc. Naďa Prejzová VY_32_Inovace_ Dělení 9
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
Početní operace v oboru přirozených čísel
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
SČÍTÁME A ODČÍTÁME DESÍTKY
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Vypočítej a zaokrouhli
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 2
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Sčítání desetinných čísel
Sčítání do 100 (s přechodem přes základ)
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
zpracovaný v rámci projektu
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_17 _Zaokrouhlování čísel nad
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 3
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
Násobení a dělení číslem 5
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Středověká velká násobilka
Sčítání do 100 (bez přechodu)
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
Matematika 2. ročník - sčítání a odčítání Název materiálu
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Aritmetické operace s binárními čísly
Matematika + opakování a upevňování učiva
Sčítání a odčítání racionálních čísel
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Mocniny Druhá mocnina.
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Matematika 2 Sčítání a odčítání do 20.
Transkript prezentace:

Sčítání a odčítání do sta Matematika 2 Sčítání a odčítání do sta

Zkus to i druhým způsobem. SČÍTÁNÍ dvojciferných čísel do sta 28 + 51 = ? Jak na to? Druhého sčítance rozložíme na desítky a jednotky a vše přičteme postupně. ZKUS TO! 28 + 51 = ( 28 + 50 ) + 1 = ___ + 1 = ___ 47 + 22 = ___ 34 + 42 = ( __ + __ ) + __ = __ + __ = __ 83 + 16 = ___ 61 + 39 = ( __ + __ ) + __ = __ + __ = __ 54 + 36 = ___ Zkus to i druhým způsobem. Sečti desítky a jednotky u obou sčítanců zvlášť. VYZKOUŠEJ! 28 + 51 = ( 20 + 50 ) + ( 8 + 1 ) = ___ + ___ = ___ 37 + 21 = ___ 52 + 23 = ( __ + __ ) + ( __ + __ ) = __ + __ = __ 12 + 54 = ___ 76 + 14 = ( __ + __ ) + ( __ + __ ) = __ + __ = __ 85 + 15 = ___ sčítanec 24 81 76 32 59 65 43 67 29 35 14 23 34 11 36 71 součet

Kája snědl 45 třešní. Pepa jich snědl o 31 více Kája snědl 45 třešní. Pepa jich snědl o 31 více. Kolik třešní snědl Pepa? ________________________ ______________________________________________ ________________________________________________________________________ Pomoz najít štěňátku maminku. V tabulce jsou výsledky, vypočítej příklady a postupuj. 24 94 10 42 90 71 4 46 13 84 63 51 49 16 29 57 60 7 34 25 19 27 72 97 50 1 78 81 23 40 11 36 65 76 61 58 43 88 75 66 87 44 2 77 30 48 38 9 33 91 12 31 20 14 45 70 6 22 54 85 64 3 73 53 28 99 21 + 21 = __ 45 + 45 = __ 32 + 43 = __ 6 + 65 = __ 54 + 40 = __ 25 + 32 = __ 58 + 8 = __ 42 + 18 = __ 42 + 45 = __ 59 + 19 = __ 15 + 50 = __ 63 + 18 = __ 4 + 93 = __ 4 + 19 = __ 26 + 24 = __ 11 + 29 = __ 12 + 17 = __ 56 + 32 = __ Jak se jmenují mláďata ostatních zvířecích maminek?

ODČÍTÁNÍ dvojciferných čísel do sta. - 42 = ? Jak na to? Rozložíme menšitele na desítky a jednotky a odčítáme postupně. ZKUS TO! - 42 = ( 68 - 40 ) - 2 = ___ 56 - 22 = ___ - 34 = ( __ - __ ) - __ = ___ 89 - 47 = ___ 43 - 21 = ( __ - __ ) - __ = ___ 37 - 26 = ___ - 33 = __ - 11 = __ - 62 = __ - 24 = __ - 25 = __ - 14 = __ - 35 = __ - 63 = __ 34 - 12 = __ menšitel 25 54 92 86 71 83 46 51 35 menšenec 12 27 67 28 62 19 45 15 rozdíl Zkus odčítat od stovky. 100 - 30 = ___ 100 - 62 = ___ 100 - 68 = ___ 100 - 25 = ___ 100 - 71 = ___ 100 - 73 = ___ 100 - 49 = ___ 100 - 14 = ___ 100 - 6 = ___ 100 - 86 = ___ 100 - 93 = ___ 100 - 7 = ___

V prezentaci byly použity vlastní materiály.