TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Označení způsobu hry, dělení a prodlužování not Předmět, ročník
Advertisements

Autor: Mgr. Hana Kalousková
Hudební výrazové prostředky
ICT 2 – HV - Vokální činnosti
Hudební kouzlení.
PROCVIČOVÁNÍ NOTOVÉHO PÍSMA
Jak je možné zachytit hudbu
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Číslo a název šablony klíčové aktivity
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv42/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Hudební výrazové prostředky
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 3.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Autor: Zuzana Kulaxidisová DiS. Jazyk: Český jazyk
Název Notopis 2 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Název Hudební značky, notace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_537_Notové písmo2 AUTOR: Mgr. Jarmila Šochová ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 3. Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor / předmět: Hudební výchova Tematický okruh:
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv43/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Základy hudební abecedy
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ Česká hudební scéna TÉMA:
 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Martina Steyerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Hudební výchova – 8. ročník TÉMA: Vážná artificiální.
Název školy: Svobodná základní škola,o.p.s. Autor: Ivana Makovičková Název materiálu: VY_32_INOVACE_6_HUDEBNÍ VÝCHOVA_Z ČEHO SE SKLÁDÁ HUDBA? Název: Z.
HUDEBNÍ VÝCHOVA TŘÍČTVRŤOVÝ TAKT
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Test k ověření praktických dovedností z HV
Notová osnova Houslový a basový klíč.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOTA PŮLOVÁ.
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná
Číslo v digitálním archivu školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
O huse Klipart MS Office.
TÉMA: Intervaly ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
HUDEBNÍ NAUKA Hudební abeceda.
TÉMA: tempo ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
HUDEBNÍ VÝCHOVA DVOUČTVRŤOVÝ TAKT
Číslo v digitálním archivu školy
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_71_NOTA
Druhy Not.
TÉMA: Délky not, rytmus a takt ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_ Hudební nástroje TÉMA: Dechové.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
TÉMA: Notová osnova a délky not ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
TÉMA: Akordy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ Hudební nástroje TÉMA: smyčcové.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/17
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
TÉMA: Notová osnova a klíče ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NOTA OSMINOVÁ.
Notová osnova.
VY_32_INOVACE_418 _DÉLKY NOT, TVOŘENÍ TAKTŮ (5. roč. ) Mgr
HUDEBNÍ VÝCHOVA NOTOVÁ OSNOVA, HOUSLOVÝ KLÍČ
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Ten little indians.
Transkript prezentace:

TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0640 NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Hudební teorie TÉMA: rytmus a melodie ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0640 Anotace: Materiál je určen pro 1. stupeň ZŠ, slouží jako učební materiál k výuce hudební teorie.

Hudební teorie IV. Rytmus a melodie Nainstalujte nejdříve notový font: http://www.nohavica.wz.cz/getfile.php3?get=noty

Opakování RYTMUS Rytmus je střídání různých délek dob. Hraje důležitou úlohu také v tanci a v řeči, zejména básnické. Nejen tanečníci, ale i pochodující vojsko se řídí společným rytmem a i koncertní posluchači si často nenápadně „taktují“ spolu s dirigentem.

2 4 Opakování TAKT Hudební takt je krátký časový úsek hudební skladby. Takty jsou oddělené taktovou čarou. Střídají se v něm stejně dlouhé doby. Počet dob a délka základní doby jsou vyznačeny na začátku notové osnovy. 2 4

Nejvíce používané takty: Opakování 2 4 3 4 4 4

4 4 3 4 4 2 Opakování Vyzkoušejte sami: 1. Přesuňte čísla 2. Vytvořte taktové čáry 3. Zapište noty 4 4 3 4 4 2

Melodie Už víme, že k zápisu not potřebujeme notovou osnovu a klíč Už víme, že do notové osnovy píšeme noty Noty píšeme na řádky a do mezer h h h h h h h h h

h h h h h h h h h h h h h h h h h Tak vytvoří noty melodii Když noty uspořádáme pravidelně za sebou, vytvoříme STUPNICI h h h h h h h h

Vytvořte uspořádáním tónů melodii. h h h h h h h h h h w w w w w w w q q q q q q q q q q q q q q q q q q

Posuň tóny tak, aby vytvořily melodii. 2 4 q q q q h h 3 q q q h h h 4 4 q q q q w h h 4

Vytvořte melodii a dodržte pravidla taktu a rytmu h h h h h h h h h h w w w w w w w q q q q q q q q q q q q q q q q q q 2 4 3 4 4 4

Použité zdroje: Zvlněná osnova http://www.ask-resimleri.com/wp-content/uploads/Nota-resimleri-4.jpeg [cit 14.12.2012]