Centrální Evidence Vad - CEV - VARS BRNO a.s. Květen 2019 Centrální Evidence Vad - CEV - Školení uživatelů
Dispečersko kontrolní systém - DIKOS HISTORIE PROJEKTU Březen 2013 zahájení projektu Červen 2013 zahájení zkušebního provozu Září 2013 zahájení ostrého provozu – silnice I. třídy a rychlostní silnice ve správě Správ a Závodů ŘSD ČR Platnost směrnice GŘ – 09/2013 od 1.9.2013 V roce 2015 začlenění oddělení majetkové správy dálnic Čechy a Morava – evidence záruk V roce 2016 (jaro, léto) začlenění SSÚD do projektu V současné době má systém 1 707 registrovaných uživatelů ze 347 organizací. Ke včerejšímu dni je evidováno 247 212 závad a 2 214 záruk. (Pozn.: Údaje jsou k datu 16.6.2019)
Centrální evidence vad VEŘEJNÁ ZAKÁZKA - „Centrální evidence vad (CEV)“ Předmětem plnění veřejné zakázky je dodávka a implementace Systému pro zajištění jednotné evidence prohlídek vykonaných na PK a vad zjištěných při jejich provádění, jednotné evidence staveb a stavebních objektů na PK, jednotné evidence předmětů a rozsahu záruk a záručních dob, evidenci, ukládání a uplatňování nároků z ověřených zajištění splnění smlouvy a ověřených záruk za odstranění vad, možnosti tvorby reklamačních dopisů pro minimalizaci rizik neúspěchu ŘSD při reklamaci vad na PK a souvisejících sporech se zhotoviteli, evidenci údržbových prací a dalších souvisejících činností, generování předávacích protokolů zhotovených prací, možnosti tvorby manažerských výstupů a jiných podkladů, které budou vstupy pro IS systému hospodaření s vozovkou.
Centrální evidence vad CEV má sloužit k: sledování technického stavu pozemních komunikací po převzetí stavby do užívání, centrální evidenci zjištěných vad, sjednotit činnosti při evidenci: staveb a stavebních objektů pozemních komunikací, předmětů a rozsahu záruk a záručních dob, evidenci všech typů prohlídek a vad zjištěných při jejich provádění, evidenci údržbových prací a dalších souvisejících činnostech. uplatňování reklamací vad v záruční době, zavést jednotný postup a formuláře pro sběr informací o vadách staveb, použitelných při uplatňování reklamací vad staveb a při reklamaci vad staveb v záruční době, minimalizovat rizika neúspěchu ŘSD při reklamaci vad staveb a souvisejících sporech se zhotoviteli. nový modul pro pasport, tunely, hlavní prohlídky a mosty.
Centrální evidence vad Říjen 2018 zahájení projektu Projekt rozdělen na několik etap Implementační studie – 11.1.2019 Návrh systému – 31.5.2019 Spuštění I. etapy (modul vady a záruky) do provozu – 1.7.2019 Modul pasport k prvnímu testování 24. 6. 2019 Modul tunely k prvnímu testování 24. 6. 2019 Modul hlavní prohlídky k prvnímu testování 22. 7. 2019 Modul mosty k prvnímu testování 09/2019 (dodatek smlouvy)
Osnova a organizace školení Osnova školení: Úvod Představení systému CEV Rozdíly oproti DIKOS Webová aplikace Mobilní aplikace Místo pro dotazy
Klíčové vlastnosti: Dostupnost informací o evidovaných ZÁVADÁCH, ZÁRUKÁCH, PŘEDÁVACÍCH PROTOKOLECH, OKRUZÍCH A PROHLÍDKÁCH Představuje komplexní řešení pro běžnou údržbu komunikací. Dva typy aplikace = jeden funkční celek Webová aplikace - dostupná z prostředí internetového prohlížeče, což minimalizuje náklady na správu systému a zefektivňuje nasazení aktualizací systému, nejsou problémy s připojením dalších uživatelů. Mobilní klient - pro sběr dat přímo v terénu s automatickým odesíláním do centrálního úložiště.
Klíčové vlastnosti: Možnost vkládání dokumentů a multimediálních souborů usnadňuje např. zdokumentování závad v různých fázích, komunikaci s dodavateli při kontrolní činnosti nebo řešení reklamací. Propojení závad se zárukami, prohlídkami a předávacími protokoly E-mailová korespondence: mezi fázemi životního cyklu závady + upozornění na ukončení záruky Napojení předávacích protokolů, provázání se závadami Možnost hromadné editace záznamů závad Upozornění na duplicity Upozornění na končící záruky
Rozdíly CEV oproti DIKOS: Přihlášení do systému – autorizace uživatelů v Active Directory ŘSD Závady - oprava – specifikace všech provedených činností – předdefinovaný číselník Záruky – evidence staveb a stavebních objektů Mobilní aplikace – stažení závad přiřazených danému zhotoviteli do aplikace telefonu – možnost zadání rozsahu opravy výčtem činností, fotodokumentace opravy – mapová komponenta pro zobrazení polohy závady
Uživatelské role INSPEKTOR SUPERVIZOR DOZOR ZHOTOVITEL INSPEKTOR ZÁRUK běžné prohlídky sběr a evidence závad SUPERVIZOR řešení závad DOZOR specialista dohled na opravu závady ZHOTOVITEL oprava závad INSPEKTOR ZÁRUK zadávání a správa záruk
Supervizor případně Dozor Přiřazeno zhotoviteli životní cyklus závady Zhotovitel Opraveno, předáno Inspektor Sebráno mobilem nebo evidováno ve webové aplikaci Supervizor Posláno k reklamaci nebo přiřazeno zhotoviteli Supervizor případně Dozor Kontrola, uzavřeno, archivace Přiřazeno zhotoviteli Sběr závady Nová závada Předání opravy Řešeno zárukou Možnost připojení fotografií, hlasového záznamu, jiných dokumentů Možnost připojení fotografií, jiných dokumentů jako důkaz opravy + evidence ceny Rychlý přesun v životním cyklu závady = odstranění při nalezení
životní cyklus závady
CEV PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELE https://cev.rsd.cz - Přístupové údaje jsou stejné jako do webové aplikace – účet Active Directory ŘSD
CEV
VADY PK
Závady – seznam 4 3 2 1
Závady – hromadné operace Přiřazení závad supervizorovi
Závady - mapa - záruka
Závady - mapa přiblížení bodové – závada v 1 bodě liniové – průběh závady na části komunikace mezi 2 body průběh liniové závady znázorněn až od 3. nepodrobnějšího měřítka – jinak vizualizace pomocí bodu přiblížení
Závady Nová závada mobilní sběr přímo v CEV
Závady - atributy Zadání nové závady – postup: 1. Vyplnění atributů (povinné atributy označeny hvězdičkou *)
Závady – lokalizace Lokalizace závady zadáním polohy v mapě automatické doplnění atributů
Závady – uložení 2. Uložení závady 3. Předání závady supervizorovi automaticky se odešle e-mail
Závady – oprava závady Opraveno na místě
životní cyklus závady
Závady – řešení závady SUPERVIZOR Řeší závadu: vyřazením (např. z důvodu duplicity) přiřazením zhotoviteli reklamací
životní cyklus závady
Závady – oprava závady ZHOTOVITEL Zhotovitel závadu převezme a opraví (příp. opraví v rámci záruky / odmítne opravit) vyplnění ceny, data opravy, činnosti opravy a přiřazení předávacího protokolu
Závady – oprava závady ZHOTOVITEL poté vrátí zpět supervizorovi
životní cyklus závady
Závady – kontrola, ukončení SUPERVIZOR Supervizor opravu zkontroluje (pošle dozor) nebo zařadí do archivu Archiv Všechny opravené a ukončené závady (ne vyřazené) Podepsaný a naskenovaný předávací protokol / potvrdit bez PP Pouze nahlížení, závady nelze editovat!
životní cyklus závady
Přílohy a Historie Přílohy k závadám Historie závad PDF, MS Office, obrázkové formáty apod., max 10MB Historie závad záznam změn závady v systému
Závady – export/report*
OKRUHY
Okruhy okruh = obvyklá trasa inspektora při prohlídce
PROHLÍDKY
Prohlídky Záznam a přehled provedených prohlídek Automatické vytvoření prohlídky při sběru mobilem (běžná prohlídka)
Prohlídky Nová prohlídka
Prohlídky Tisk
PŘEDÁVACÍ PROTOKOLY
Předávací protokoly - seznam
Předávací protokoly – detail Základní údaje Číslo PP * Zhotovitel * Závady Přiřazené závady Přílohy k záruce PDF, MS Office, obrázky... Historie záruky změny u protokolu
Tisk protokolu Nový -> Vytištěný k podpisu Předávací protokoly Tisk protokolu Nový -> Vytištěný k podpisu Naskenování podepsaného PP Vytištěný k podpisu -> Podepsaný a naskenovaný
ZÁRUKY
Záruky Základní charakteristika zadává a spravuje INSPEKTOR ZÁRUK evidence záruk na stavební díla a opravy polohová lokalizace záruk – bodová / liniová zobrazení v modulu Záruky -> Záruky zobrazení propojení v modulu Záruky -> Stavební objekty provázání závad a záruk v systému - na záruky jsou navázány příslušné závady automatické sledování záručních lhůt + upozornění před jejím koncem aktivní v archivu
Záruky – seznam / mapa Zobrazení záruk v seznamu v mapě
Záruky – detail Detail záruky Částí detailu: seznam: ikona tužtičky mapa: kliknutím na záruku v mapě povinné atributy označeny * Částí detailu: Základní údaje Objekty Závady Přílohy Historie
Záruky – archivace/konec záruky Archivace záruky po vypršení záruční doby manuálně tlačítkem archivovat Záruky v archivu se primárně nezobrazují Záruku v archivu nelze editovat, ale lze nahlížet! Upozornění před koncem záruční lhůty doba upozornění - podle nastavení u záruky e-mail inspektorovi záruk, případně lze uvést další e-mailovou adresu u záruky
Objekty Závady Přílohy k záruce PDF, MS Office, obrázky... Záruky - detail Objekty Přiřazené stavební objekty Závady Přiřazené závady Přílohy k záruce PDF, MS Office, obrázky... Historie záruky změny u záruky v systému změna atributů změna příloh změna v životním cyklu
Záruky a závady – propojení* Propojení záruk a závad 2 možnosti: přes modul „Záruky“ přes modul „Závady“ V modulu „Záruky“ lze připojené závady i odebrat
STAVBY
Stavby Jedna stavba může obsahovat více stavebních objektů
Stavby Detail stavby: Základní údaje Smlouvy Stavební objekty Historie
STAVEBNÍ OBJEKTY
Stavební objekty Edituje Inspektor záruk Provázaní objektů se zárukami
Stavební objekty Detail objektu: Základní údaje Záruky Přílohy Historie
MOBILNÍ APLIKACE CEV
Mobilní aplikace Sběr závady pomocí mobilní aplikace : Android – verze 6 a vyšší iOS – verze 10 a vyšší Povinné položky pro možné odeslání dat na server: typ závady lokalizace (pomocí GPS souřadnic, nebo popisným textem) automaticky se přenáší uživatel, datum, čas, nalezeno při běžné prohlídce (lze vybrat i jinou) Přihlášení stejné jako do webové aplikace – Active Directory ŘSD
Mobilní aplikace INSPEKTOR – sbírá nové vady popis – atributy, poloha – sejmutí souřadnice, snímky – fotodokumentace, bez možnosti editace stávajících vad, vidí již nahlášené neopravené vady (z důvodu minimalizace zdvojené evidence) Pokud je zadání kompletní, tj. vyplněny všechny povinné položky a přiřazená fotografie, je možné zaslat vadu přímo Supervizorovi k řešení, bez nutnosti zásahu ve webové aplikaci. V případě neúplnosti bude nutné data upravit ještě následně ve webové aplikaci. SUPERVIZOR (příp. DOZOR) – kontrola opravy nahlížení na opravené vady a přidělení příznaku kontroly v terénu, vady není možné jinak editovat. Příznak je typu: oprava je v pořádku = vadu je možné zaslat do archivu oprava není v pořádku = vadu vrátí zhotoviteli k opravě, v takovém případě bude nutné doplnit poznámku/zdůvodnění vrácení opravy. ZHOTOVITEL – eviduje provedené opravy Pokud je oprava provedena bez přiřazení k předávacímu protokolu, je možné ji odeslat zpět Supervizorovi – přesun ve stavu vady. Pokud se k předávacímu protokolu přiřazovat bude, je nutná editace ještě ve webové aplikaci. Zhotovitel vždy užije fotodokumentaci k doložení provedené opravy.
Mobilní aplikace Přihlášení stejná jako do webové aplikace – účet Active Directory ŘSD Aktualizace číselníků Základní obrazovka - seznam závad
Mobilní aplikace Závady – základní obrazovka Seznam – zobrazení závad v seznamu - možnost filtrovat zobrazený seznam: Mapa – zobrazení závad v mapě
Mobilní aplikace Nová závada - tlačítko Parametry - Výběr z číselníků
povinný atribut: GPS lokalizace / náhradní popis Mobilní aplikace Lokalizace povinný atribut: GPS lokalizace / náhradní popis U lokalizace v místě, kde je v blízkosti pořízené závady více silnic souběžných či křižujících, aplikace uživateli nabídne k výběru z možných silnic a staničení (například v křižovatkách) může být automatické doplnění silnice nepřesné a je potřeba jej upřesnit ručně.
Mobilní aplikace Fotografie spolu se snímkem se zároveň snímají i GPS souřadnice (poloha) - Načíst již pořízený snímek z galerie telefonu - Pořídit snímek fotoaparátem telefonu: Úprava snímku, uložení
NUTNÉ DOPLNIT POVINNÉ ATRIBUTY WEBOVÉ APLIKACE A PŘEDAT SUPERVIZOROVI Mobilní aplikace závady mají vyplněny parametry -> lze odeslat do desktopové aplikace NUTNÉ DOPLNIT POVINNÉ ATRIBUTY WEBOVÉ APLIKACE A PŘEDAT SUPERVIZOROVI !!! WEBOVÁ APLIKACE CEV
- Umožňuje zadání činností při opravě na místě Mobilní aplikace Oprava - Umožňuje zadání činností při opravě na místě - Zadání činnosti (případně více činností), Dodavatele (Zhotovitele) a Supervizora
Mobilní aplikace Hlavní nabídka- tlačítko Mapa a seznam závad Zobrazení mapy nebo seznamu závad Nastavení Nastavení aplikace Stažení závad Stažení závad dle zadaného výběru do mobilní aplikace Odeslat vše Odeslání upravených záznamů do systému
Mobilní aplikace Nastavení Číselníky Tlačítkem „Aktualizovat“ – aktualizace číselníků Verze aplikace Informace o verzi mobilní aplikace CEV Tlačítkem „Aktualizovat“ – aktualizace mobilní aplikace Tlačítko „Odhlásit se“ – odhlášení z mobilní aplikace Tmavý vzhled – přepnutí vzhledu aplikace – tmavé pozadí Výchozí obrazovka – nastavení výchozí obrazovky Záložky formuláře Nastavení pořadí záložek formuláře detailu závady
CEV - SHRNUTÍ INSPEKTOR Sběr závady v terénu: mobil webová aplikace Vždy nutné předat SUPERVIZOROVI! zadání do systému opraveno na místě SUPERVIZOR Předání nové závady zhotoviteli Převzetí opravy ZHOTOVITEL Záložka „Oprava“ – uložení a předání zpět supervizorovi Přiložení fotky na záložce „Přílohy“
celoroční podpora 8/5 (8 – 16 hod) Děkuji za pozornost Servisní oddělení celoroční podpora 8/5 (8 – 16 hod) tel.: +420 515 514 501