Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Advertisements

Výukový materiál pro 6.ročník
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : květen 2012  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Výukový materiál pro 8.ročník
Název projektu: Moderní výuka s využitím ICT
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
zpracovaný v rámci projektu
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
DESETINNÁ ČÍSLA.
Název DUM: VY_32_INOVACE_V_2_16_Desetinná čísla 1
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_Inovace_2.3.6 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 4
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Sčítání desetinných čísel
Procvičení a upevnění učiva
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TEMA:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Poměr v základním tvaru.
Zaokrouhlování desetinných čísel.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Procvičování – složené zlomky, zlomky a desetinná čísla
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_62.
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
Desetinná čísla Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
Název školy: Soukromá základní škola Adélka, o.p.s.
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_14 TÉMA: Vlastivěda4
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Poměr v základním tvaru.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
MATEMATIKA Desetinná čísla.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
VY_32_INOVACE_03_ Písemné sčítání a odčítání do 1000
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.30_Porovnávání_desetinných_čísel Datum: 16. 9. 2013 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Porovnávání desetinných čísel Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Materiál zaměřený na porovnávání desetinných čísel. Vysvětluje postup a obsahuje i příklady k procvičení.

POROVNÁVÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL DESETINNÁ ČÍSLA -OPAKOVÁNÍ- ZAPIŠ TATO ČÍSLA SLOVY 22, 8 1,16 18,4 DVACET DVA CELÉ OSM DESETIN JEDNÁ CELÁ ŠESTNÁCT SETIN OSMNÁCT CELÝCH ČTYŘI DESETINY ZAPIŠ ČÍSLICEMI ŽÁDNÁ CELÁ PĚT SETIN PĚT CELÝCH OSMNÁCT SETIN DESET CELÝCH JEDNA DESETINA 0,05 5,18 10,1

POROVNÁVÁNÍ > ??? 26,18 24,35 Při porovnávání desetinných čísel postupujeme stejně jako u čísel celých. Porovnávat začínám číslice nejvíce vlevo (v tomto případě desítky) a postupujeme doprava. V TOMTO PŘÍPADĚ MAJÍ OBĚ ČÍSLA STEJNÝ POČET DESÍTEK (2). POROVNÁME TEDY JEDNOTKY. ZDE UŽ SE ČÍSLA LIŠÍ, TAKŽE DALŠÍ POZICE (DESETINY A TISÍCINY) UŽ POROVNÁVAT NEMUSÍME. 6 > 4 26,18 > 24,35

RŮZNÝ POČET DESETINNÝCH MÍST > ??? 3,52 3,5 Při porovnávání desetinných čísel, která nemají stejný počet desetinných míst, si můžeme za číslo s menším počtem míst doplnit libovolný počet nul a hodnota tohoto čísla se nezmění. V TOMTO PŘÍPADĚ MÁ DRUHÉ ČÍSLO O JEDNO DESETINNÉ MÍSTO MÉNĚ. DOPÍŠEME SI ZA NĚJ TEDY NULU. 3,5 = 3,50 3,52 > 3,50

CVIČENÍ 1 Porovnej desetinná čísla: 2,9 3,9 0,1 0,01 7,2 7,1 2,2 0,22 < 3,9 0,1 > 0,01 7,2 > 7,1 2,2 > 0,22 10,9 < 15,5 45,45 = 45,45 9,09 < 9,9 13,3 > 13,1 0,19 < 0,9 2,84 < 4,82 3,71 > 3,17 61,1 < 61,11

ŘEŠENÍ 1 Porovnej desetinná čísla: 2,9 3,9 0,1 0,01 7,2 7,1 2,2 0,22 < 3,9 0,1 > 0,01 7,2 > 7,1 2,2 > 0,22 10,9 < 15,5 45,45 = 45,45 9,09 < 9,9 13,3 > 13,1 0,19 < 0,9 2,84 < 4,82 3,71 > 3,17 61,1 < 61,11

2 Slovní úlohy: Jára platil v obchodě 89,50 Kč, Tomáš 89,90 Kč. Který z nich platil více? 89,50 < 89,90 Tomáš platil více. Lucka skočí do výšky 1,45 m, Simča 1,38 m a Bára 1,52 m. Která z dívek skočí do výšky nejvíce a která nejméně? Bára skočí do výšky nejvíce a Simča nejméně. 1,38 < 1,45 < 1,52

ŘEŠENÍ 2 Slovní úlohy: Jára platil v obchodě 89,50 Kč, Tomáš 89,90 Kč. Který z nich platil více? 89,50 < 89,90 Tomáš platil více. Lucka skočí do výšky 1,45 m, Simča 1,38 m a Bára 1,52 m. Která z dívek skočí do výšky nejvíce a která nejméně? Bára skočí do výšky nejvíce a Simča nejméně. 1,38 < 1,45 < 1,52

Matematika pro 5.ročník (J. Justová); nakladatelství Alter Všechny použité obrázky a aktivity jsou vytvořeny pomocí nástrojů a galerie Microsoft PowerPoint