Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VARIACE Mgr. Hana Križanová
Advertisements

27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Elektronická učebnice - I
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
zpracovaný v rámci projektu
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Znalostio zlomcích.
PŘIROZENÁ ČÍSLA. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Přirozená čísla Opakování 5.ročník.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
AUTOR: Martina Dostálová
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Jednotky, desítky, stovky VY_32_INOVACE_06 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
2..
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ČÍSLA NEJEN NAD Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_518_4TR_M Autor:
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_06 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Pozor, čárka I..
1..
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Jak řešit kakuro Autor: Jakub Solovský. Jak řešit kakuro Nejdříve najdeme místa kde je jen jedna možnost řešení Tady můžeme napsat jen čísla 1; 2; 4 Tady.
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
DESETINNÁ ČÍSLA 2 Čtení čísel NÁZEV ŠKOLY
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Autor: Mgr. Leon Maršík Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_Čj5
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
VY_32_INOVACE_12_ Zaokrouhlování čísel do
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
zpracovaný v rámci projektu
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_11_ Zaokrouhlování čísel do 1000
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_13_13_numerace do
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Autor: Hana Štrosová, Základní škola a Mateřská škola Jivina
Procvičování matematických řádu Více informací na webu: emagister.proweb.cz
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Aritmetické operace s přirozenými a racionálními čísly Název: VY_32_INOVACE_Zápisy přirozených čísel

Zápisy přirozených čísel

Druhy zápisů přirozených čísel Slovní zápis čísla Zkrácený zápis čísla (v desítkové soustavě) Rozvinutý zápis čísla (v desítkové soustavě)

Slovní a zkrácený zápis čísla Slovní zápis: sedm milionů čtyři sta osmdesát jeden tisíc osm set třicet šest počet Zkrácený zápis: 7 481 856 7 4 8 1 8 3 6 milionů statisíců deseti-tisíců tisíců stovek desítek jednotek

Zkrácený zápis čísla Zkrácený zápis: 7 481 856 Podle typografických pravidel se skupiny číslic po třech oddělují nedělitelnou mezerou (číslo se zapisuje do jednoho řádku) existují výjimky: v letopočtech se mezera nedělá

Rozvinutý zápis čísla Zkrácený zápis: 7 481 856 Rozvinutý zápis: 7 4 8 milionů statisíců deseti-tisíců tisíců stovek desítek jednotek 7 . 1 000 000 + 4 . 100 000 + 8 . 10 000 + + 1 . 1 000 + 8 . 100 + 5 . 10 + 6 . 1

Číslice Číslice = symboly používané k zápisu čísel K zápisu čísel v desítkové soustavě u nás používáme arabské číslice nula 5 pětka 1 jednička 6 šestka 2 dvojka 7 sedmička 3 trojka 8 osmička 4 čtyřka 9 devítka

Cifry Cifra = číslice Podle počtu číslic (cifer) potřebných k zápisu přirozeného čísla rozlišujeme čísla: 1 jednociferná 22 dvojciferná 333 trojciferná 4 444 čtyřciferná 55 555 pěticiferná…

Co jsme se dozvěděli? Jaké typy zápisu čísel existují: slovní zkrácený rozvinutý Co jsou číslice (cifry) a jak nazýváme přirozená čísla podle počtu číslic potřebných k jejich zápisu

Závěrečné opakování Následující test se skládá z 10 uzavřených otázek Každá otázka nabízí 3 možné odpovědi Právě jedna odpověď je správná Jestli jste odpověděli správně, se dozvíte po kliknutí na odpověď Hodně štěstí …

Zkrácený zápis čísla šest milionů padesát dva tisíc třicet sedm je: 6 523 700 6 520 037 6 052 037

čtyři tisíce dvě stě pět Slovní zápis čísla 4 025 je: čtyři tisíce dvě stě pět čtyři tisíce dvacet pět čtyři tisíce dvě stě padesát

Rozvinutý zápis čísla 52 025 je: 5∙10 000+2∙1 000+2∙100+5∙1 5∙10 000+2∙100+2∙10+5∙1 5∙10 000+2∙1 000+2∙10+5∙1

Zkrácený zápis čísla zapsaného rozvinutým zápisem 3∙10 000+6∙1 000+2∙10+6∙1 je: 36 026 30 626 36 021

Číslo 50 210 je: trojciferné pěticiferné čtyřciferné

největší trojciferné číslo je: 999 1000 999 000

Kolik dvojciferných čísel je mezi čísly: 22, 98, 101, 2, 97, 907, 14, 8, 48, 77 000? 5 6

V čísle 55 087 125 je na místě desetitisíců číslice: nula osm osmička

Kolik dvojciferných čísl má na místě desítek číslici 4? 9 10

Kolik trojciferných čísel začíná dvojčíslím 21? 10 1 9

Použité zdroje Použitá literatura: Jiné zdroje: ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Matematika pro 6. ročník základní školy, 1. díl. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-142-0 ODVÁRKO, Oldřich; KADLEČEK, Jiří. Pracovní sešit z matematiky - Soubor úloh pro 6. ročník základní školy. Praha: Prometheus, 2007, ISBN 978-80-7196-288-5. Jiné zdroje: Zdroj obrázků: www.office.microsoft.com