FUNKCE 4. Graf funkce - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z http://www.oazmoodle.cz/moodle/. Provozuje OA a SZeŠ Bruntál.
Př.: Je dána funkce f: y = 2x – 3, x 1; 4. stanovte funkční hodnoty funkce pro body 1; 0,5; 0; 0,5; 1; 1,5; 2; 2,5; 3; 3,5; 4; zapište do tabulky; zakreslete body do pravoúhlé soustavy souřadnic.
x 1 0,5 0,5 1 1,5 2 2,5 3 3,5 4 y 5 4 3 2 5
x 1 0,5 0,5 1 1,5 2 2,5 3 3,5 4 y 5 4 3 2 5
Jelikož D (f) je interval, grafem nejsou pouze dané body Jelikož D (f) je interval, grafem nejsou pouze dané body. Graf získáme, propojením bodů.
Graf funkce f ve zvolené pravoúhlé soustavě souřadnic v rovině je množina všech bodů X [x, f(x)], kde x D(f).
Př.: Je dána funkce f: y = 5x + 1,5; x 4; 0. stanovte funkční hodnoty funkce pro body 4; 3; 2; 1; 0,5; 0; zapište do tabulky; zakreslete body do pravoúhlé soustavy souřadnic; sestrojte graf.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Šablona číslo: III/2/1/MAT/44 Předmět: Matematika Anotace: Prezentace je zaměřena na seznámení s pojmem graf funkce a jeho sestrojení Autor: Mgr. Jitka Kusendová Jazyk: čeština Očekávaný výstup: sestrojí graf lineární funkce Klíčová slova: graf funkce Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: střední odborná škola Typická věková skupina: 16 – 18 let Celková velikost: 698 kB