Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Násobení a dělení lomených výrazů
Advertisements

Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 AnotaceTrh.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada43 Anotace.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada22 AnotaceZákladní.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada43 AnotaceZemě.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada42 Anotace.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Země a vesmír 1 - Vesmír VY_32_INOVACE_ 43_857
Zákoník práce 1 – Zákoník práce
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Způsoby hledání zaměstnání, úřad práce 1 – Hledání zaměstnání
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Regulované soustavy VY_32_INOVACE_37_748
Víra, náboženství, církve, sekty 3 – Křesťanství
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Úvodní hodina, plán výuky
Životní cyklus výrobku
Aktiva a pasiva podniku
Cenné papíry VY_32_INOVACE_44_892
Sociální systém České republiky
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Metody měření odporovými teploměry
Velkoobchod, maloobchod
Zásoby, peněžní prostředky, pohledávky
Styly začátku 20. století VY_32_INOVACE_46_937
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Hospodářská politika VY_32_INOVACE_40_815
Vnitřní struktura technických materiálů
Morálka 1 – Morálka VY_32_INOVACE_ 42_836
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Regulované soustavy statické
Převody mezi číselnými soustavami 3
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
Regulované soustavy astatické
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Výrobní činitelé v podniku
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Nezaměstnanost VY_32_INOVACE_44_894
Výrazy-algebraické vzorce
Živnostenské podnikání
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Rozdělení zvuků VY_32_INOVACE_12_225
Hodnotový systém člověka – Systém hodnot
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Sklady, skladování VY_32_INOVACE_41_829
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Osobní zájmena v čísle množném
Majetek podniku VY_32_INOVACE_44_895
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh VY_32_INOVACE_ 42_840 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 42 Anotace Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh Klíčová slova Trh, obchod, nabídka, poptávka, vyhledávání pracovníků Předmět Občanská výchova Autor, spoluautor PhDr. Mgr. Vítězslav Štefl, Ph.D. Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 3. ročník, žáci 17 – 18 let, Zednické práce, Malířské a natěračské práce, Truhlářské práce Speciální vzdělávací potřeby Ano Zdroje Seznam viz poslední snímek + vlastní materiály autora

Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání (1) – Trh STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání (1) – Trh Obsah dokumentu A) Trh B) Jak firmy hledají zaměstnance?

– prostor, kde dochází ke směně statků (majetku) a peněz STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje TRH – co je to trh? – prostor, kde dochází ke směně statků (majetku) a peněz – v historii prostor ke směně zboží za zboží (tržiště) – dnes barter – základní součásti obchodu? – prodej – nákup

kde najdeš nabídku míst? koho nejvíce poškozuje? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje TRH – Druhy trhu – trh spotřebních předmětů uveď nějaké zboží – trh výrobních prostředků uveď nějaké stroje – trh práce kde najdeš nabídku míst? – trh finanční (kapitálový, peněžní – burza) znáš směnné kurzy? – trh černý koho nejvíce poškozuje?

– prostor, v němž zaměstnavatelé hledají pracovní sílu a pracující ji STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje TRH – Trh práce: – prostor, v němž zaměstnavatelé hledají pracovní sílu a pracující ji nabízejí ve snaze obstarat si prostředky k obživě – nabídka -člověk, hledající práci -firmy, nabízející místo – poptávka -firma, nabízející místo -člověk, hledající práci

– základní otázky trhu práce: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje TRH – základní otázky trhu práce: – mzda, plat máš představu o své mzdě? – podmínky pracovní smlouvy na co hlavně nezapomenout? – vzdělání jaké má vzdělání výhody? – jistota zaměstnání co si pod tím představuješ? – podmínky na pracovišti patří sem i mezilidské vztahy?

– Podmínky, nabízené dnes v inzerátech: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje TRH – Podmínky, nabízené dnes v inzerátech:

co by se zrovna tobě nejvíce hodilo při hledání práce? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje POSTUPY F I REM – Jak firmy hledají zaměstnance? co by se zrovna tobě nejvíce hodilo při hledání práce? – zájemci o práci (výběrové řízení) – doporučení stávajících zaměstnanců – inzerce – internet – úřady práce – personální agentury – spolupráce se školami

– Další postupy hledání zaměstnanců: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje POSTUPY F I REM – Další postupy hledání zaměstnanců: – Internet – vlastní webové stránky či pracovní servery – reference - tzn. přijetí pracovníků na základě doporučení jiných firem, zaměstnanců, externistů či známých – spolupráce s jinými firmami – získání kontaktů od známých - z okruhu známých či bývalých zaměstnanců, případně výběr z osob, které v dané firmě absolvovaly stáž či odbornou praxi – výběr z vlastních zdrojů - tzn. výběr z vlastní databáze či z řad zaměstnanců

– Další postupy hledání zaměstnanců: STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje POSTUPY F I REM – Další postupy hledání zaměstnanců: – vlastní vývěsky nebo letáky – přímé oslovení - často se jedná o cílenou nabídku směřující k získání pracovníka z konkurenční firmy – často osobní znalost přijímaného pracovníka, osobní výběr, přijetí na základě předchozích zkušeností – zde jde např. o výběr z řad těch, kteří ve firmě vykonávali praxi, či o vlastní sledování vhodných kandidátů – výběrové řízení (jde zejména o veřejná výběrová řízení, která jsou daná zákonem, ale i konkurzy apod.); – veletrhy práce.

Souhrn učiva – jaké jsou druhy trhu? – jaké jsou součásti trhu práce? STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Souhrn učiva – jaké jsou druhy trhu? – jaké jsou součásti trhu práce? – jak firmy hledají své zaměstnance?

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://www.infoabsolvent.cz [online]. [cit. 9.2.2014]. Dostupný na WWW: http://www.infoabsolvent.cz/Temata/ClanekAbsolventi/4-2-14/Financni-ohodnoceni-nabizene-v-inzeratech/26 AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://streetfightmagcom.b.presscdn.com [online]. [cit. 2.3.2014]. Dostupný na WWW: http://streetfightmagcom.b.presscdn.com/wp-content/uploads/Money-Exchange.png   AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://eandt.theiet.org [online]. [cit. 2.3.2014]. Dostupný na WWW: http://eandt.theiet.org/explore/students/2011/images/640_job%20offer.jpg AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://1.bp.blogspot.com [online]. [cit. 2.3.2014]. Dostupný na WWW: http://1.bp.blogspot.com/-bInDp_wVbzI/T1aNq9agsrI/AAAAAAAAAQk/bDOAH2H2O6I/s1600/jobsearchnewspaper.jpg