Skútry pro přepravu osob

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastislav Tůma šéfredaktor Truck&business
Advertisements

Proč recyklovat vozidla s ukončenou životností - autovraky? Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
stlačený zemní plyn vs. nafta
Organický Rankinův cyklus
OPEL AMPERA Brno Obsah prezentace OPEL AMPERA • Technické parametry • Jízdní parametry • Bezpečnost • Design • Výbava • Cena • Úspěchy • Velcí.
Elektromobily Předpokládá se, že elektromobily se budou v budoucnosti stále více využívat. Jejich největší výhodou je převádění energie na pohyb s účinností.
Pohony pro mobilního robota
Moderní design kol a koloběžek s e-pohonem
Akumulator.
SUPERBEL Projekt elektromobilu Škoda Superb. Partneři projektu Škoda Auto a.s. Vysoké učení technické v Brně, FEKT, CVIS Sdružení Elektromobily EVC group.
FOTOVOLTAICKÉ HYBRIDNÍ MODULY
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Vysoká cena ropy mnoha lidem způsobuje značné problémy. U autodopravců nebo jiných firem, které jsou závislé na vysoké spotřebě paliv, může vysoká cena.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Ing. Jiří Štochl, technický ředitel, TEDOM-VKS s.r.o
Hybridní pohon Vojtěch frajt
Co je to motor? Zařízení zpravidla přeměňující energii z chemické reakce (zpravidla hoření) na energii pohybovou. Motor je obvykle součástí a pohonem.
Tepelné motory.
Energetika.
Magazín o budoucnosti dopravy
Alkalické akumulátory
Tepelná čerpadla třetí generace
1. 2 VÝZKUMNÉ CENTRUM JOSEFA BOŽKA Katedra elektrických pohonů a trakce K ČVUT Praha ELEKTROMOBILY A HYBRIDNÍ ELEKTROMOBILY Díl II Prof. Ing. Zdeněk.
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
Mezinárodní autopůjčovna - auta na elektřinu nebo CNG -
Větrná energie.
Tato prezentace byla vytvořena
Hybridní káry Slovem "hybridní" se rozumí kombinace několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku.
Elektromobil automobil na elektrický pohon jako zdroj energie
Ekonomické aspekty fotovoltaiky A5M13FVS-12. Ekonomické hodnocení PV systémů Cena elektřiny vyrobená nějakým systémem (např. fotovoltaickým) se obvykle.
Tato prezentace byla vytvořena
Spalovací Turbína.
Prezentace pro předmět Y36TED Minařík Petr. Obsah  Co je to Hummer  Historie  Modely H1 H2 H3 Tabulkové srovnání  Prostor pro dotazy.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Střední odborná škola Otrokovice
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Hydraulicky poháněné roboty Hydraulický pohon Používá se v zařízeních především větších výkonů a to jak se spojitým řízením pohonu, tak i při realizaci.
Vodík palivo budoucnosti
snížit spotřebu paliva
Tramvaje: T3.
Netradiční zdroje elektrické energie
ALTERNATIVNÍ POHONY AUTOMOBILŮ Miroslav Kubíska
Lamborghini. Lamborghini Urraco Lamborghini Diablo Lamborghini Galardo Lamborghini Murcielago A o nich budu psát Lamborghini Reveton.
Tramvajová vozidla.
PŘEHLED VÝVOJE TRAKČNÍCH POHONŮ ELEKTRICKÝCH LOKOMOTIV Stejnosměrné lokomotivy Odporová regulace stejnosměrných motorů Pulzní regulace stejnosměrných.
Informace o spalovacích pecích k likvidaci kadáverů MVDr. Marek Žižlavský, Ph.D. SEVARON.
Elektromotorky A Vypracoval: Ing. Bc. Miloslav Otýpka Kód prezentace: OPVK-TBdV-IH-AUTOROB-AE-3-ELP-OTY-004 Technologie budoucnosti do výuky CZ.1.07/1.1.38/
Palivová soustava vznětového motoru OB21-OP-STROJ-SMV-JEŘ-U
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Motocykly a jejich druhy Zbožíznalství 3. ročník.
Ekonomické hodnocení alternativních druhů Městské autobusové přepravy osob Hodnocené druhy autobusové MHD: DIESEL POHON HYBRIDNÍ DIESEL CNG POHON ELEKTRICKÝ.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3. ročník oboru strojírenství Vzdělávací.
Mechanické převody. Seznámení studentů se základními stavebními prvky strojů a strojního zařízení. Úvod do problematiky mechanických spojů.
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Statická optimalizace spalovacího motoru Nalezení optimálního poměru palivo/vzduch pro max. účinnost Nalezení optimálního poměru palivo vzduch pro minimální.
ELEKTROMOBILITA. HISTORIE: Holandsko, profesor Stratingh, první návrh elektromobilu, který byl i realizován 1895 – František Křižík – první elektromobil.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada21 AnotaceZákladní.
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně: Silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Stanoviště:Náměstí Republiky
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_20
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Toyota Prius Poznámky k přednášce.
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Vzduchové clony DoorMaster Comfort C a D
Technologická integrace tramvaje se železnicí ve městě Kassel
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Transkript prezentace:

Skútry pro přepravu osob

Znaky skútru často malá kola částečně kapotovaný podlážka na nohy bez horní části rámu – specifický posed ekonomický provoz

Předchůdce skútrů 1894: Hildebrand & Wolfmüller (motocykly) motor o objemu 1489 cm3, výkon 2,5 koní rychlost až 45 km/h sezení i v sukni – předchůdce skútru

Vývoj skútrů 1936: Salisbury Motor Glide – viz obrázek po 2. sv. válce: Vespa a Lambretta (Itálie) levný a jednoduchý stroj v ČSR vývoj už před 2. sv. válkou (J. F. Koch) 1957: první tuzemský: ČEZETA 175, typ 501, 502 motor o objemu 171,1 cm3, výkon 10 koní 1964: ukončení výroby (politické rozhodnutí)

Druhy a kategorie skútrů A) podle stavby konstrukce a počtu kol (2/3/4) B) podle pohonu (motorové, elektrické, hybridní) C) podle objemu motoru: malé (50-125), střední (250-400), velké cestovní (nad 400 cm3) D) podle určení, které u skútrů převládá: - City skútr - Fun skútr - Klasic skútr - All skútr - Round skútr - Komfrot skútr

Elektroskútry dříve silikonové akumulátory (těžké, náchylné na teplotu, slabý výkon a tím neumožňovaly velký dojezd (cca 40 km)) nyní lithiové akumulátory umístění elektromotoru v zadním kole elektromotor účinnost 90 % (spalovací 30 %)

Výhody elektroskútrů hospodárný provoz (5-15 Kč na 100 km) „ekologický“ provoz (v místě provozu) vysoká spolehlivost (absence výměny a kontroly oleje, svíček, filtrů, řemene, mechanických částí motoru, atd.) nízké servisní náklady při využívání na krátké vzdálenosti nedochází k nadměrnému opotřebení možnost rekuperace při brždění vhodné především do  městského provozu

Nevýhody elektroskútrů omezený dojezd (50 - 100 km) při vyšších rychlostech (nad 70 km/h) se výrazně snižuje dojezdová vzdálenost doba nabíjení až 8 h, dle vybití a typu akumulátoru (ne rychlonabíjení) vysoká cena akumulátoru ceny od 30 tisíc Kč (málo výkonný motor, kratší dojezd) až ke 200 tisícům Kč (výkonné maxiskútry) střed: skútry s cenou okolo 60 tisíc Kč, např. od firmy AKUMOTO

Elektroskútr ČEZETA 506 výroba od listopadu 2015 (výrobce Čezeta Motors s.r.o.) nový typ retro skútru, designově vychází z legendárního skútru ČEZETA 501, 502 pohon: tichý elektromotor (výkon 5 kW) umístěný v náboji zadního kola lithium-ion baterie, dojezd až 85 km (po připlacení za regenerativní brzdy dojezd až 100 km) malosériová výroba, nutno nejprve objednat cena 9 000 EUR

Hybridní skútry Piaggio, Peugeot Hymotion 3 (obrázek) elektromotor a spalovací motor (125 cm3) napájení akumulátoru: ze sítě, rekuperací, spalovacím motorem nižší spotřeba (do 2l/100 km) a emise, vyšší hmotnost, horší akcelerace se samostatným spalovacím motorem – max. 30 km/h

Tříkolové a čtyřkolové skútry vyšší stabilita, nezávislá výkyvná ramena parkování: aretace přední nápravy (není tedy stojánek) tlačítkem, ruční brzda náklon kol 40 až 45 stupňů nožní brzda → ŘP B cena trojkolových od 150 000 Kč, čtyřkolové od 250 000 Kč horší obratnost, ale lepší překonávání překážek největší výrobci: Quadro, Piaggio a Yamaha