Lanové dráhy visuté pozemní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

ŘÍZENÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Aiguille du Midi Chamonix - Francia.
Co se děje, když kráčíme na pohyblivém chodníku?
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Grafikon vlakové dopravy
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel
Brienz Rothorn Bahn AG je malá společnost, která provozuje lokální ozubnicovou dráhu u městečka Brienz na břehu jezera Brienzersee, SV od Interlakenu.
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Srovnávaná města: 1. Praha 2. Londýn 3. Paříž 4. Berlín 5. Athény 6. Budapešť 7. Vídeň.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
Rovnoměrný přímočarý pohyb
Pozemní stavitelství Výtahy Typy výtahů Autor: Ing. Šoupal Kamil
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Chamonix - Francia Aiguille du Midi.
Služby vodní dopravy a ostatní formy dopravy
Informace o projektu Nový projekt lanové dráhy Lelekovice pojednává o přestavbě komplet celé lanové dráhy.
Železniční doprava Základní pojmy
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Plánování a organizace veřejné dopravy
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
KAPRUN - RAKOUSKO. KAPRUN - RAKOUSKO KAPRUN    Od Kaprunu se jižním směrem k Kesselfall [1060m] a jezeru Mooserboden [2045m] rozkládá údolí Kapruner.
Úvod do pozemních komunikací
Lanovka byla postavena v roce 1955 a byla po dvě desetiletí nejvýše položenou lanovkou na světě. Stále je ale lanovkou překonávající největší převýšení.
Tramvajová vozidla.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ JIHLAVA maturitní obor: STAVEBNICTVÍ zaměření: POZEMNÍ STAVITELSTVÍ 5.Výtahy Zpracoval: Ing. Josef Svoboda Předmět: Pozemní stavitelství.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
ROZDĚLENÍ JEŘÁBŮ. ROZDĚLENÍ JEŘÁBŮ A) Podle druhu pohonu 1. elektrické jeřáby 2. jeřáby poháněné pístovým spalovacím motorem 3. jeřáby poháněné.
ČÁSTI JEŘÁBŮ.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-08 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 12Číslo.
Ročn í k: 2. ročník strojírenských učebních oborů Typ šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací obor:Strojnictví Téma:Dopravní.
Železniční doprava Železniční trať Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Řešení rozvozních úloh Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Užití Pythagorovy věty Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPlanimetrie Datum vytvoření Ročník2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Problematika dopravy na Rychnovsku
Dopravní charakteristiky
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Navrhování tunelových staveb
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 3-4. ročník oboru strojírenství.
Brienz Rothorn Bahn.
Průměrná rychlost – úlohy II
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Petr a Kamil jdou vedle sebe, každý rychlostí 3 km h-1.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
PROVOZ NA DÁLNICI. PROVOZ NA DÁLNICI Na dálnici je povolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost není.
Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší.
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
10. Kubická parabola jako přechodnice
Co je pohyb?.
Ozubnicové dráhy.
Lanovka na horu Aiguille du Midi
Transkript prezentace:

Lanové dráhy visuté pozemní

Visuté lanové dráhy (1/4) nekolejová dráha, jejíž kabiny, sedačky nebo podobná vozidla jsou zavěšena na nosném laně a poháněna pomocí téhož lana nebo zvláštního tažného lana dělené podle druhu lan: jednolanové – funkce nosného a tažného lana je sloučena do jediného dopravního lana dvoulanové – vozidla jsou tažena na jednom nebo více tažných lanech a zároveň jsou nesena jedním nebo více nosnými lany

Visuté lanové dráhy (2/4) dělení podle způsobu provozu a vozidel: kabinová – obvykle jde o dvě zavěšené kabiny pohybující se vzduchem protisměrně kabinková (gondolová) – na nosném, eventuelně tažném laně zavěšeny v řadě kabinky pro 2 – 16 osob sedačková – nosné lano je zároveň tažným, na něm jsou zavěšeny v řadě sedačky pro 1–8 osob. Mohou umožňovat i přepravu lyžařů s lyžemi na nohou. Na sedačky se nastupuje a vystupuje se z nich bez zastavení nosného lana, obsluha dráhy pouze přidrží závěs se sedačkou. „Vozidlem“dráhy je každý závěs se sedačkou

Visuté lanové dráhy (3/4) dělení podle oběhu „vozidel“: oběžná – „vozidla“ se na konci otáčejí do protisměru, bývá jich větší počet (typicky u sedačkových lanovek) kyvadlová – „vozidla“ se neotáčejí, ale vracejí se stejně orientovaná. Zpravidla jsou na dráze dvě „vozidla“, která se míjejí uprostřed délky dráhy, ale mohou být i lanovky jednovozidlové (obdobné výtahu) dělení podle způsobu připojení vozů na lano: neodpojitelná – vozidla jsou pevně uchycena na tažné lano, ve stanicích se neodpojují odpojitelná – vozidla jsou odpojitelně uchycena na dopravní nebo tažné lano, ve stanicích se od lana odpojují a pohybují se nižší rychlostí, čímž je zajištěno komfortnější a bezpečnější nastupování a vystupování cestujících

Visuté lanové dráhy (4/4) podle účelu: osobní (většinou turistické) nákladní (průmyslové, obslužné) zvláštním případem je visutá dráha, kde lana jsou použita pouze k pohonu, avšak vozidla (gondoly) jsou zavěšeny na kolejnici (závěsný monorail s lanovým pohonem); takovým případem je třeba visutá dráha v Drážďanech

Visutá dráha v Drážďanech „Schwebebahn Dresden“ provoz od 1901 (1984 – 1992 rekonstrukce) Dresden-Loschwitz – Dresden-Oberloschwitz délka 274 metrů, převýšení 84 metrů, 33 podpěr kyvadlový provoz pojezdy se nepohybují po nosných lanech, ale po kolejnicích na ocelových nosnících vozidla nemají vlastní pohon (jako ve Wuppertalu), ale jsou tažena lanem pohon obstarává strojovna v horní stanici

Visutá lanová dráha na Cime de Caron v jihovýchodní Francii (Alpy u italských hranic) délka 2 km, jedna podpěra kabina: hmotnost 20,8 t půdorys 100 m2 kapacita 150 cestujících provozní rychlost až 40 km/h dvě nosná lana o průměru 68 mm

Visutá lanová dráha Jánské Lázně – Černá Hora od 1928 – původní kyvadlová kabinová lanovka (3174 m, 644 m př., 120 os/h a směr) od 1980 – (4-místná) kabinková lanovka (nová trasa, 2303 m, 566 m př., 400/580 os/h a směr) od 2006 – (8-místná) kabinková lanovka (trasa předchozí lanovky, 2307 m (7,5 minuty), 14 podpěr, 1500 os/h a směr)

Visutá lanová dráha Horní Hanychov – Ještěd od 1933, rekonstrukce 1975 1188 m, 400 m př., průměr nosného lana 50 mm max. sklon 55,78%, 2 kabiny pro 35 cestujících doba jízdy 4-5 min, 525 os/h a směr

Pozemní lanové dráhy šikmá kolejová dráha, jejíž vozidla jsou poháněna pomocí tažných lan slouží k překonání velkých stoupání obvykle dva vozy pohybující se po kolejích každý v opačném směru trať buď v celé délce dvojkolejná, nebo většinou jednokolejná a k míjení je uprostřed výhybna se dvěma výhybkami

Pozemní lanová dráha na Petřín Újezd – Nebozízek (od 1985) – Petřín od 1891, 1965-1985 pozastaven provoz 511 m, 130 m př., max. sklon 295,7 ‰ rozchod 1435 mm, max. 4 m/s 2 vozy – 25 míst k sezení, 75 ke stání

Pozemní lanová dráha Diana Grandhotel Pupp – Jelení skok – Výšina přátelství (Karlovy Vary) – od 1912 1981-1988 mimo provoz 453 m, 167 m př., 6,6 min, rozchod 1 m 2 vozy, 50 míst, 365 os/hod a směr max. 2,04 m/s, interval 15 minut

Pozemní lanová dráha Imperiál Divadelní ulice – Hotel Imperiál (Karlovy Vary) – od 1907 1981-1987 mimo provoz 127 m, 54 m př., 1 min, rozchod 1 m 2 vozy, 50 míst, 790 os/hod a směr max. 2,04 m/s, interval 15 minut

„Ledovcová dráha“ Kaprun 2 výstavba 1971 – 1974 nejdelší na světě - 3990 m (trasa v tunelu délky 3300 m) 1535 m př., 10 m/s, rozchod 946 mm 2 vozy pro 180 osob, 8,5 min 2000 – požár: 150 z 162 cestujících zemřelo (+ 5 dalších) nyní k přepravě materiálu