Sériové zapojení rezistorů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
FYZIKA 9. ročník POLOVODIČE TYPU N A P
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhElektrický proud.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
Fyzika + Elektřina. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1 Číslo.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: Z OPAKUJ ZÁKLADNÍ POJMY 1) Co je to hustota? odvozená fyzikální veličina, která určuje hmotnost látky.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_08-12 Spojování rezistorů.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Vypařování a kapalnění - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Tepelná výměna vedením Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Elektronické součástky a obvody
MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU
Paralelní zapojení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Schematické značky - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Zobrazení zrcadlem dutým.
Polohová energie - úlohy
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Elektrování těles při vzájemném dotyku
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Reostat, potenciometr TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_36_ Výpočet U, I a R z Ohmova zákona Číslo projektu:
Paralelní zapojení rezistorů
Druhy optických prostředí
Archimédův zákon pro plyny
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Sériové zapojení rezistorů - úlohy

Rezistory o odporech 100 Ω a 200 Ω jsou zapojeny za sebou Rezistory o odporech 100 Ω a 200 Ω jsou zapojeny za sebou. Napětí na zdroji je 30 V. Vypočítej celkový odpor, proud procházející obvodem, napětí na prvním rezistoru a druhém rezistoru. U= 30 V R1= 100 Ω R2= 200 Ω R = ? Ω R = R1 + R2 R = (100 + 200) Ω R = 300 Ω I = ? A I = U : R I = 30 : 300 I = 0,1 A = I1 = I2 U2 = ? V U2 = R2 . I2 U2 = 200 . 0,1 V U2 = 20 V U1 = ? V U1 = R1 . I1 U1 = 100 . 0,1 V U1 = 10 V

Rezistory o odporech 20 Ω a 30 Ω jsou zapojeny za sebou Rezistory o odporech 20 Ω a 30 Ω jsou zapojeny za sebou. Napětí na zdroji je 100 V. Vypočítej napětí na prvním rezistoru, druhém rezistoru, celkový odpor a proud procházející obvodem. U= 100 V R1= 20 Ω R2= 30 Ω R = ? Ω R = R1 + R2 R = (20 + 30) Ω R = 50 Ω I = ? A I = U : R I = 100 : 50 I = 2 A = I1 = I2 U2 = ? V U2 = R2 . I2 U2 = 30 . 2 V U2 = 60 V U1 = ? V U1 = R1 . I1 U1 = 20 . 2 V U1 = 40 V

Rezistory o odporech 200 Ω a 600 Ω jsou zapojeny za sebou Rezistory o odporech 200 Ω a 600 Ω jsou zapojeny za sebou. Napětí na prvním rezistoru je 3 V. Vypočítej napětí na druhém rezistoru, napětí na zdroji, celkový odpor a proud procházející obvodem. U1= 3 V R1= 200 Ω R2= 600 Ω I1 = ? A I1 = U1 : R1 I1 = 3 : 200 I1 = 0,015 A = I = I2 U2 = ? V U2 = R2 . I2 U2 = 600 . 0,015 V U2 = 9 V R = ? Ω R = R1 + R2 R = (200 + 600) Ω R = 800 Ω U = ? V U = U1 + U2 U = (3 + 9) V U = 12 V

Doplň: R[Ω] U[V] I[A] R1[Ω] U1[V] I1[A] R2[Ω] U2[V] I2[A] 1 000 60 0,2 100 0,5 80 2 500 1 200 12 0,1 2 50 150 200 0,2 12 940 188 0,2 200 40 0,5 120 60 0,5 2. 1. U1 = ? V U1 = R1 . I1 U1 = 60 . 0,2 U1 = 12 V R = ? Ω R = U : I U = 100 . 0,5 U = 200 V U = ? V U = R . I U = 1000 . 0,2 U = 200 V U1 = ? V U1 = R1 . I1 U1 = 80 . 0,5 U1 = 40 V U2 = ? V U2 = U – U1 U2 = 100 - 40 U2 = 60 V U2 = ? V U2 = U – U1 U2 = 200 - 12 U2 = 188 V R2 = ? Ω R2 = R – R1 R2 = 200 - 80 R2 = 120 Ω R2 = ? Ω R2 = R – R1 R2 = 1000 - 60 R2 = 940 Ω

Zdroje: Doc. Dr. Ing. RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2006. 60 s. ISBN 80-7238-526-7 Doc. Dr. Ing. RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2006. 128 s. ISBN 80-7238-525-9. Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště