Osvícenství, klasicismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

VY_32_INOVACE _17 Klasicistní umění
Klasicismus a empír Pro žáky 8. ročníku ZŠ
KLASICISMUS.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Doba Charakteristika Znaky
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. et Mgr. Gabriel Juchelka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava,
19. století Klasicismus.
Klasicismus a romantismus
Osvícenství.
Empír - (z lat. empire = císařství )
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
OSVÍCENSTVÍ 18. století bylo dobou, kdy si společnost uvědomila vědecký přínos 16. a 17. století. Konečně.
století vznik kapitalistické společnosti
17. století = tzv. Velké století = Revoluce ve vědě
René Descartes: "Myslím, tedy jsem."
KLASICISMUS EMPÍR.
Obecná charakteristika Architektura
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Baroko VY_32_INOVACE_ 08 Baroko.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Etika ve VP. Etické problémy ve střední a východní Evropě Etické otázky v politice = chování lidí v politickém procesu, zlé a dobré úmysly v pol. procesu.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Klasicismus Empír.
Wolfgang Amadeus Mozart Jeho doba - 18.století. Politika  klasicismus (2. polovina 17. stol. a 18. stol.)  umění klasicismu ovlivňovala politická a.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství Rubico,
HISTORICKÉ STAVEBNÍ SLOHY A JEJICH PROJEVY V LIDOVÉ ARCHITEKTUŘE
Umělecké směry 19. století
Evropská kultura na prahu moderní doby
Osvícenské reformy a proměny Duchovní kultura Evropy ZS 2014 Pátek, sudý, 8:45 Barbora Beňová.
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_13_Hudba v období klasicismu.
Filozofie mezi renesancí a osvícenstvím Střední škola pro knihkupce a nakladatelské pracovníky, o.p.s. Zuzana Landlová, 3.A
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor:
Literatura období humanismu a renesance
Klasicismus a osvícenství
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-14
Immanuel Kant Kritik čistého rozumu.
OSVÍCENSTVÍ.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus)
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
K novověké filosofii 16.–17. století
Romantismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Klasicismus
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: Základní škola Netvořice
KLASICISMUS.
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Nové typy monarchií 18. – 19. stol..
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Transkript prezentace:

Osvícenství, klasicismus

Klasicismus 2. pol. 17. st. a 18. st. vzniká ve Francii – Francie byla absolutistickým státem se silnou ústřední vládou – jednotný ráz je vtiskován nejen společenskému životu, ale i umění název vznikl ze slova classicus – vynikající, vzorový, dokonalý – vzor dokonalosti viděli v antice svého vrcholu dosáhl klasicismus ve Francii Ludvíka XVI., ale brzy se rozšířil i do ostatních evropských zemí – módním jazykem se stala francouzština na začátku 19. st. přešel v tzv. empír

Filosofie Racionalismus Racionalisté věřili, že rozumem dosáhnou poznání, které bude průkazné a obecně platné.

René Descartes Myslím, tedy jsem

Klasicismus reakce na baroko, střídmost, rozumová kázeň, pravda vyrovnanost podřízenost soukromých cílů veřejným úkolům – proto se představitelé neobracejí k intimní oblasti, ale zobrazují charakterové vlastnosti hrdinů umělecké dokonalosti mělo být dosaženo pevně stanovenými estetickými pravidly a předpisy

Architektura budovy zpravidla obdélníkový půdorys, parky a zahrady – půdorys geometricky přesný, souměrný, keře a stromy byly sestřihovány do geometrických obrazců /tzv. francouzský park/.

Francouzský park

Zámek Kynžvart

Stavovské divadlo

Paříž

Josefov

Sochařství

Osvícenství v západní Evropě 18. stol. – nová politická a společenská ideologie - osvícenství svoboda vědeckého bádání / na úkor autority náboženství i feudalismu/ pro osvícenství je charakteristický racionalismus /kult rozumu/ , víra v neustálý pokrok, optimismus, zkušenost osvícenství bylo zaměřeno proti pověrám, předsudkům volá po zrovnoprávnění všech lidí

Děkuji za pozornost