Pojem zlomek a jeho zápis.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pojem zlomek a jeho zápis.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál pro 6.ročník
Mocniny Mocniny desetinných čísel.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
ANOTACE Materi á l je určen pro ž á ky 4. ročn í ku, je určen k výkladu učiva. Materi á l obsahuje prezentaci s novým učivem „Zlomky“. Doplněno ře š en.
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Lomené algebraické výrazy
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Věra Oupická
Lomené algebraické výrazy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Pojem zlomek a jeho zápis.
ZLOMKY II. – opakování pojmů a postupů při početních operacích
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Název DUM: VY_32_INOVACE_V_2_16_Desetinná čísla 1
Lomené algebraické výrazy
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Zlomky Složené zlomky..
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Poměr v základním tvaru.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Zlomky Čísla smíšená..
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
MATEMATIKA Poměr, úměra.
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Lomené algebraické výrazy
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_02_Zlomky
Zlomky a desetinná čísla
8 SČÍTÁNÍ ZLOMKŮ.
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
Příprava na 1. čtvrtletní písemnou práci
Lomené algebraické výrazy
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky Násobení zlomků..
Zlomky Sčítání zlomků..
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Poměr v základním tvaru.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AUTOR: Mgr. Kateřina Prachařová NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_15_ZLOMKY
Lomené algebraické výrazy
Pojem zlomek a jeho zápis.
Autor: Mgr. Kateřina Nekvindová
* Zlomky Matematika – 7. ročník *.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Matematika + opakování a upevňování učiva
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
DESETINNÁ ČÍSLA DESETINNÉ ZLOMKY
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Lomené výrazy (9) Složené lomené výrazy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Početní výkony s celými čísly: dělení
Pojem zlomek a jeho zápis.
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
MATEMATIKA – ARITMETIKA 7
Mocniny Druhá mocnina.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Lomené algebraické výrazy
Zlomky VY_32_Inovace_07KJ-1
Transkript prezentace:

Pojem zlomek a jeho zápis. Zlomky Pojem zlomek a jeho zápis.

Kruh jsme rozdělili na čtyři stejné části – čtvrtiny. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. jedna čtvrtina tři čtvrtiny Kruh jsme rozdělili na čtyři stejné části – čtvrtiny. kruh – jeden celek

Kruh jsme rozdělili na sedm stejných částí – sedminy. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. čtyři sedminy tři sedminy Kruh jsme rozdělili na sedm stejných částí – sedminy. kruh – jeden celek

Čtverec jsme rozdělili na osm stejných částí – osminy. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. pět osmin tři osminy Čtverec jsme rozdělili na osm stejných částí – osminy. čtverec – jeden celek

Čtverec jsme rozdělili na dvě stejné části – poloviny. Zlomky Slouží k vyjádření části celku. Rozdělíme-li celek na stejné části, dostaneme zlomky. jedna polovina jedna polovina Čtverec jsme rozdělili na dvě stejné části – poloviny. čtverec – jeden celek

(vyjadřuje počet dílů) (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) Zápis zlomků Matematický zápis zlomku tvoří tři části. čitatel (vyjadřuje počet dílů) tři čtvrtiny Tři (stejné) díly ze čtyř (stejných) dílů, tj. tři čtvrtiny. zlomková čára jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen)

(vyjadřuje počet dílů) (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) Zápis zlomků Matematický zápis zlomku tvoří tři části. čitatel (vyjadřuje počet dílů) Zapiš zlomkem červenou část celku. Pět (stejných) dílů ze šesti (stejných) dílů, tj. pět šestin. zlomková čára jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen)

(vyjadřuje počet dílů) (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen) Zápis zlomků Matematický zápis zlomku tvoří tři části. čitatel (vyjadřuje počet dílů) Zapiš zlomkem žlutou část celku. Pět (stejných) dílů z osmi (stejných) dílů, tj. pět osmin. zlomková čára jmenovatel (vyjadřuje, na kolik dílů je celek rozdělen)

Zápis zlomků Zapiš zlomkem následující vybarvené části celku.

Pozor! Zapiš zlomkem následující vybarvené části celku. A co takovýto zlomek? Takový zlomek nemá smysl, neboť jmenovatel nesmí být nula. (Jmenovatel vyjadřuje celkový počet dílů, na které je celek rozdělen, a rozdělit celek na nula dílů je nesmysl!)

Rovná-li se čitatel jmenovateli, jde o jeden celek. Zápis celku zlomkem. Zapiš zlomkem následující vybarvené části celku. Rovná-li se čitatel jmenovateli, jde o jeden celek.

A nyní něco na procvičení - poprvé. Zapište zlomkem vybarvenou část celku:

A nyní něco na procvičení - podruhé. Vybarvěte zapsanou část celku:

A nyní něco na procvičení - potřetí. Doplňte chybějícího čitatele či jmenovatele tak, aby zlomek vyjadřoval jeden celek:

A nyní něco na procvičení - počtvrté. Otevřete následující odkaz a znázorněte požadovaný zlomek: http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_103_g_2_t_1.html Klikni pro kontrolu správnosti. Pomůcka, jak na to (klikejte): Klikni do tolika políček, kolik jich má být vybráno dle čitatele. Klikni pro nový příklad. Urči počet dílků, na které má být celek rozdělen – jmenovatele.

A nyní něco na procvičení - popáté. Otevřete následující odkaz a zapište zlomkem, jaká část celku je znázorněna: http://nlvm.usu.edu/en/nav/frames_asid_104_g_2_t_1.html Pomůcka, jak na to (klikejte): Klikni pro kontrolu správnosti. Zapiš zlomkem vybarvenou část celku. Klikni pro nový příklad – zlomek.

A nyní něco na procvičení - pošesté. Otevřete následující odkaz a zapište zlomkem, jaká část celku je znázorněna: http://www.harcourtschool.com/activity/elab2004/gr3/10.html Pomůcka, jak na to (klikejte): Zmáčkni ENTER pro kontrolu správnosti. Doplň čitatele zlomku tak, aby vyjadřoval vybarvenou část celku. Klikni pro nový příklad – zlomek.

Pozor na druhý používaný zápis zlomku. Někdy se místo zlomkové čáry tak, jak jsme ji prozatím psali, používá čára lomená (lomítko).